Instrukcja konfiguracji pakietu PRO Returns

PRO Returns to usługa, która pozwala zautomatyzować proces zwrotu produktów zakupionych w e-sklepie.

Automatyzacja obejmuje obie strony procesu: sprzedającemu pozwala na kontrolę nad wszystkimi zwrotami, zaś kupującemu daje możliwość zgłoszenia zwrotu online i śledzenia poszczególnych etapów jego realizacji.

Spis treści

Nie mam konta w serwisie Apaczka, a chcę skorzystać z usługi. Co mam zrobić?

Załóż bezpłatne konto w naszym serwisie (instrukcję znajdziesz tutaj), następnie przejdź do zakładki Apaczka PRO w Panelu Klienta. W sekcji Wszystkie usługi PRO, znajdź PRO Returns i aktywuj pakiet klikając przycisk WybieramPierwsze 14 dni jest całkowicie za darmo. Po dokonaniu zakupu, przejdź do punktu 3 i skorzystaj z dołączonej instrukcji konfiguracji. 

Ważne! Usługa Apaczka PRO jest dostępna tylko dla Klientów NIP, którzy mają aktywną formę płatności Limit Kredytowy (postpaid).

Jak przejść z przedpłaty na umowę?

  1. Skorzystaj z formularza błyskawicznej zmiany formy rozliczenia Apaczka PRO – zmiana formy rozliczeń i czekaj na szybkie potwierdzenie mailowe.
  2. Zrób to samodzielnie zgodnie z instrukcją.

Mam konto w serwisie, ale nie mam aktywnej usługi PRO Returns. 

Zaloguj się na swoje konto w serwisie, następnie przejdź do zakładki Apaczka PRO w Panelu Klienta.
W sekcji Wszystkie usługi PRO, znajdź PRO Returns i aktywuj pakiet klikając przycisk WybieramPierwsze 14 dni jest całkowicie za darmo (jeśli nie korzystałeś wcześniej z pakietu)Po dokonaniu zakupu skorzystaj z dołączonej poniżej instrukcji konfiguracji.

Ważne! Usługa Apaczka PRO jest dostępna tylko dla Klientów NIP, którzy mają aktywną formę płatności Limit Kredytowy (postpaid).

Jak przejść z przedpłaty na umowę?

  1. Skorzystaj z formularza błyskawicznej zmiany formy rozliczenia Apaczka PRO – zmiana formy rozliczeń i czekaj na szybkie potwierdzenie mailowe.
  2. Zrób to samodzielnie zgodnie z instrukcją.

Mam wykupioną usługę PRO Returns. Chcę skorzystać z instrukcji konfiguracji usług.

Prosty proces zwrotów może być wykorzystywany jako skuteczne narzędzie pozwalające firmie wyróżnić się na tle konkurencji.
Dzięki możliwości zwrotu,  Twój klient nie tylko doceni, ale również chętniej skorzysta z Twoich usług ponownie, jak również poleci Twój e-sklep innym konsumentom.

Poniżej znajdziesz instrukcję krok po kroku jak skonfigurować usługę zwrotów po swojej stronie. 

  1. Po wykupieniu usługi, przejdź do zakładki Apaczka PRO. W sekcji aktywne usługi powinien być widoczny kafelek z nazwą PRO Returns.
  1. Na kafelku kliknij w „Konfiguracja usługi zwrotów”, dzięki temu zostaniesz przeniesiony do konfiguratora usługi.
  2. W pierwszej kolejności zacznij od uzupełnienia nazwy Twojego e-sklepu oraz dodaj link do polityki zwrotów (jeśli ją posiadasz) lub/i regulaminu swojego e-sklepu. Rekomendujemy skorzystanie z tej opcji, ponieważ to ten dokument określał będzie zasady zwrotów dla Twoich klientów.
  1. Link, przez który Twój klient będzie miał możliwość wypełnienia danych dotyczących zwrotu będziesz mógł automatycznie wysłać w szczegółach zlecenia poprzez kliknięcie przycisku „Wygeneruj zwrot PRO”.
    Dodatkowo możesz umieścić link w automatycznym powiadomieniu e-mail ze statusem przesyłki „Doręczone”. Dzięki temu Twój klient będzie mógł skorzystać z formularza zwrotu samodzielnie, bez angażowania Twojego czasu.
  1. Poprzez suwak w sekcji alerty, włącz powiadomienia e-mail o nowych zgłoszeniach zwrotu, dzięki temu będziesz zawsze na bieżąco.
  2. Opcje dostawy przesyłki – w tej sekcji wybierz usługi, z których będzie mógł korzystać Twój klient aby wysłać przesyłkę zwrotną.
    Wszystkie dostępne usługi dotyczą opcji „punkt-drzwi”, czyli Twój klient nadaje przesyłkę w wybranym punkcie nadania, a Ty otrzymujesz ją pod wskazany adres.
    Twoim zadaniem jest określić maksymalne wymiary i cenę przesyłki, które będą widoczne dla Twoich klientów.
    Możesz również użyć opcji „darmowa przesyłka”, dzięki temu Twój klient będzie mógł skorzystać z darmowego zwrotu.
  1. Ostatnią już sekcją jest „Adres doręczenia przesyłki zwrotnej”, wpisane przez Ciebie dane posłużą jako adres domyślny przesyłek zwrotnych Twoich klientów.
  1. Aby zapisać wypełniony formularz, użyj przycisku „zapisz zmiany”.
Did you find this FAQ helpful?
Thumbs Up Icon 0
Thumbs Down Icon 0