W interesie Klienta jest, aby opakowanie spełniło swoją rolę podczas transportu, czyli chroniło zawartość przed uszkodzeniem.
Przede wszystkim powinno być odpowiednio dopasowane do wagi i rozmiarów zawartości. Jeżeli będzie zbyt duże, to puste przestrzenie spowodują przemieszczanie się zawartości, a to z kolei może spowodować zarówno jej uszkodzenie, jak i uszkodzenie opakowania, w wyniku czego całkowicie utraci ono swoją użyteczność.
Drugą sprawą związaną z wielkością opakowania są wymiary paczki, a od tych może zależeć cena usługi. Jeżeli występują puste przestrzenie należy możliwie dokładnie je wypełnić – najlepiej czymś lekkim, co nie zwiększy wagi całej paczki. Oczywiście wytrzymałość opakowania musi również być odpowiednia, dlatego zaleca się stosowanie wyłącznie nowych opakowań – zwłaszcza kartonowych.
Za odpowiednie zapakowanie przesyłki odpowiada tylko i wyłącznie nadawca. W przypadku ewentualnej reklamacji związanej z uszkodzeniem zawartości paczki, sprawdza się przede wszystkim czy przesyłka została odpowiednio zapakowana.
W załącznikach znajdują się dodatkowe wskazówki dotyczące pakowania:
Załączniki:
Ważne! Od 01.04.2022 DHL wprowadza rozróżnienie w wysokości opłaty paliwowej i drogowej dla przesyłek o wadze do 31,5 kg i powyżej 31,5 kg.
Więcej info na stronach DHL: https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu/obsluga/oplata-paliwowa.html
Wybierz teraz DHL i nadaj przesyłkę!
Załóż darmowe konto i bezpłatnie wyceń przesyłkę
Korzystaj z intuicyjnego formularza nadawania przesyłek