Przeadresowanie / zwrot do nadawcy

Zdarza się, że przy wpisywaniu danych nastąpiła pomyłka w adresie dostawy. Albo klient zrezygnował i potrzebny jest zwrot do nadawcy albo adresat nagle zmienił plany i trzeba przeadresować przesyłkę kurierską. W Apaczce mamy rozwiązanie.

Czym jest przeadresowanie przesyłki:

Przeadresowanie przesyłki to usługa możliwa w przypadku:

  • błędnego zaadresowania,
  • gdy zachodzi potrzeba dostarczenia jej pod inny adres,
  • gdy trzeba doprecyzować adres (np. gdy brakuje numeru budynku/lokalu).

Nie wszystkie firmy kurierskie oferują usługę przeadresowania.

U niektórych kurierów przeadresować przesyłkę kurierską można dopiero po pierwszej, nieudanej próbie doręczenia. Przeadresowanie może wiązać się z dopłatami naliczonymi przez Przewoźnika.

Przeadresowanie/ Opłata za zmianę adresu

W przypadku, gdy błędnie zaadresujesz przesyłkę, masz do wyboru następujące opcje:

  • Kurier nie odebrał jeszcze twojej przesyłki: anuluj zlecenie w systemie i załóż nowe z poprawnymi danymi adresowymi.
  • Kurier odebrał przesyłkę: zgłoś dyspozycję za pomocą formularza. Przeadresowanie przesyłki wiąże się z dodatkową opłatą wg. stawek operatora.
  • InPost – Kurier odebrał przesyłkę: zgłoś dyspozycję za pomocą załączonego formularza. Uzupełnij wymagane pola, podpisz i odeślij zeskanowany dokument za pomocą formularza kontaktowego, dostępnego w zakładce Kontakt.

    Kategoria: Nadania i Doręczenia
    Przeadresowanie: Przeadresowanie
    Formularz: Przeadresowanie

    Załącz podpisany i uzupełniony dokument. 
    *Przeadresowanie/ Opłata za zmianę adresu – usługa płatna zgodnie z Cennikiem.

Ważne!
Dyspozycję przeadresowania można zgłosić dopiero po dotarciu przesyłki na magazyn doręczający. Należy pamiętać, że nie ma gwarancji wykonania dyspozycji przeadresowania. Przewoźnik zrealizuje ją w miarę swoich możliwości operacyjnych.

Zwrot do nadawcy

W celu zwrotu przesyłki do nadawcy, konieczne jest przesłanie dyspozycji poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny w zakładce Kontakt.

Kategoria: Nadania i Doręczenia
Temat: Zwrot do nadawcy
Formularz: Zwrot do nadawcy

Niektórzy przewoźnicy dyspozycje dotyczące przesyłek, przyjmują dopiero po pierwszej nieudanej próbie doręczenia.

Zwrot przesyłek InPost

Zwroty przesyłek InPost będą realizowane bezpośrednio do miejsca, z którego przesyłki zostały nadane.

  • Jeśli nadanie nastąpiło w urządzeniu Paczkomat® lub w PaczkoPunkcie – zwrot zostanie wykonany dokładnie do tego samego urządzenia lub punktu (uwaga, dla PaczkoPunktu, w którym można wyłącznie nadawać przesyłkę – zwrot zostanie wykonany pod adres).
  • W przypadku nadania poprzez podjazd kuriera – zwrot zostanie zrealizowany pod adres nadawczy.
  • W przypadku Klientów biznesowych, którzy zdefiniowali adres do zwrotu, zwrot nastąpi na wskazany adres.

Załączniki:

Did you find this FAQ helpful?
Thumbs Up Icon 0
Thumbs Down Icon 0