9 lutego 2021
Amazon w Polsce wystartował! O oficjalnym wejściu światowego lidera ecommerce do Polski głośno było już w 2020 roku. Według wielu informacji miało to nastąpić w listopadzie. Nic takiego się nie stało. Pod koniec stycznia 2021 Alex Ootes, Wiceprezes ds. rozwoju Amazon w UE, oficjalnie potwierdził, że nadszedł czas na uruchomienie lokalnej, polskiej wersji platformy. I słowo stało się ciałem w nocy, z pierwszego na drugiego marca 2021. Jak na pojawienie się rywala zareaguje Allegro? Witryna amazon.pl już jest dostępna dla każdego. Możesz teraz kupować i sprzedawać na e commerce Jeffa Bezosa bez pośrednictwa naszych zachodnich sąsiadów.
Polscy przedsiębiorcy i klienci od dawna są aktywni na Amazonie. Niemiecka wersja platformy jest dostępna w języku polskim. Jest to ułatwienie, jednak zdecydowanie nie jest to sytuacja idealna dla nikogo, może z wyjątkiem właścicieli niemieckiej wersji serwisu.
Dlatego zapowiedzi o starcie lokalnej wersji serwisu niektórzy oczekują z nadzieją a inni z obawą.
Powinni zyskać konsumenci. Jest duża szansa, że zyskają sprzedający. Amazon to kanał sprzedaży o praktycznie nieograniczonych możliwościach. Nie jest jednak tak, że wejście do Amazona oznacza wyłącznie korzyści. Tu nie ma miejsca na czułe słówka. Amazon to bardzo konkurencyjny biznes i żeby odnieść sukces, trzeba sporej wiedzy i doświadczenia.
Zyskać może Poczta Polska, która ponoć ma dostarczać paczki Amazona w Polsce. Z drugiej strony InPost informuje, że już jest dogadany z Amazonem.
Już wiemy, że dostawami w Polsce dla giganta e commerce zajmie się Poczta Polska, DHL i InPost.
Amazon w Polsce to już nie tylko 9 centrów logistycznych. Domena amazon.pl już działa, o czym poinformowały niemal wszystkie media. To się nazywa potęga marki!
Jeśli chcesz sprzedawać w światowej sieci firmy założonej przez Jeffa Bezosa, powinna Cię zainteresować subdomena sell.amazon.pl
gdzie możesz zarejestrować się jako sprzedawca. Zwraca uwagę duża ilość materiałów edukacyjnych, z których radzimy skorzystać.
Na Amazonie świat się nie kończy! Aby korzystać z największego wyboru usług logistycznych wystarczy, że zarejestrujesz się bezpłatnie w serwisie apaczka.pl
Jeśli sprzedajesz na Allegro i zastanawiasz się, jak zwiekszyć konkurencyjność oferty, poznaj nasze rozwiązania dla Allegro Smart.
To, czym teraz jest Amazon, zaczęło się ponad ćwierć wieku temu, w 1994 roku, od pomysłu na sklep internetowy. Jeff Bezos zastanawiał się nad wyborem branży i wpadł na pomysł, że najwięcej kategorii mają dwie branże: książki i muzyka. Wybór padł na internetową księgarnię, a siedzibą firmy był garaż Bezosa. Założenia modelu biznesowego były proste: im więcej kategorii produktów, tym więcej potencjalnych klientów. A więc książki dla kobiet, dla mężczyzn, dla dzieci, literatura piękna, popularnonaukowa, biografie i tak dalej. Nie było księgarni, która mogła pomieścić to wszystko. I tak narodził się Amazon. Pomysł „zaskoczył”, lecz Bezos borykał się z identycznymi problemami, z jakimi walczy każdy nowy sklep internetowy. Mało kto wierzył w sukces Amazona i Bezosowi było bardzo trudno pozyskać finansowanie. Firma dość szybko pojawiła się na giełdzie a debiut był porażką…
Kluczem do sukcesu i do rozwoju firmy były kolejne innowacje wprowadzone przez Amazon.
Oto, za CNN Business, kamienie milowe w rozwoju giganta z Seattle:
Przesyłki zagraniczne
Technologia, logistyka, know-how, customer experience. Główne obszary rozwoju w sprzedaży międzynarodowej
19 listopada 2024
Rozwijaj swój biznes w Europie razem z InPost International
15 listopada 2024
Porady
Masowe wysyłki paczek kurierskich – jak to zrobić?
8 listopada 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)