9 lutego 2021
Amazon w Polsce wystartował! O oficjalnym wejściu światowego lidera ecommerce do Polski głośno było już w 2020 roku. Według wielu informacji miało to nastąpić w listopadzie. Nic takiego się nie stało. Pod koniec stycznia 2021 Alex Ootes, Wiceprezes ds. rozwoju Amazon w UE, oficjalnie potwierdził, że nadszedł czas na uruchomienie lokalnej, polskiej wersji platformy. I słowo stało się ciałem w nocy, z pierwszego na drugiego marca 2021. Jak na pojawienie się rywala zareaguje Allegro? Witryna amazon.pl już jest dostępna dla każdego. Możesz teraz kupować i sprzedawać na e commerce Jeffa Bezosa bez pośrednictwa naszych zachodnich sąsiadów.
Polscy przedsiębiorcy i klienci od dawna są aktywni na Amazonie. Niemiecka wersja platformy jest dostępna w języku polskim. Jest to ułatwienie, jednak zdecydowanie nie jest to sytuacja idealna dla nikogo, może z wyjątkiem właścicieli niemieckiej wersji serwisu.
Dlatego zapowiedzi o starcie lokalnej wersji serwisu niektórzy oczekują z nadzieją a inni z obawą.
Powinni zyskać konsumenci. Jest duża szansa, że zyskają sprzedający. Amazon to kanał sprzedaży o praktycznie nieograniczonych możliwościach. Nie jest jednak tak, że wejście do Amazona oznacza wyłącznie korzyści. Tu nie ma miejsca na czułe słówka. Amazon to bardzo konkurencyjny biznes i żeby odnieść sukces, trzeba sporej wiedzy i doświadczenia.
Zyskać może Poczta Polska, która ponoć ma dostarczać paczki Amazona w Polsce. Z drugiej strony InPost informuje, że już jest dogadany z Amazonem.
Już wiemy, że dostawami w Polsce dla giganta e commerce zajmie się Poczta Polska, DHL i InPost.
Amazon w Polsce to już nie tylko 9 centrów logistycznych. Domena amazon.pl już działa, o czym poinformowały niemal wszystkie media. To się nazywa potęga marki!
Jeśli chcesz sprzedawać w światowej sieci firmy założonej przez Jeffa Bezosa, powinna Cię zainteresować subdomena sell.amazon.pl
gdzie możesz zarejestrować się jako sprzedawca. Zwraca uwagę duża ilość materiałów edukacyjnych, z których radzimy skorzystać.
Na Amazonie świat się nie kończy! Aby korzystać z największego wyboru usług logistycznych wystarczy, że zarejestrujesz się bezpłatnie w serwisie apaczka.pl
Jeśli sprzedajesz na Allegro i zastanawiasz się, jak zwiekszyć konkurencyjność oferty, poznaj nasze rozwiązania dla Allegro Smart.
To, czym teraz jest Amazon, zaczęło się ponad ćwierć wieku temu, w 1994 roku, od pomysłu na sklep internetowy. Jeff Bezos zastanawiał się nad wyborem branży i wpadł na pomysł, że najwięcej kategorii mają dwie branże: książki i muzyka. Wybór padł na internetową księgarnię, a siedzibą firmy był garaż Bezosa. Założenia modelu biznesowego były proste: im więcej kategorii produktów, tym więcej potencjalnych klientów. A więc książki dla kobiet, dla mężczyzn, dla dzieci, literatura piękna, popularnonaukowa, biografie i tak dalej. Nie było księgarni, która mogła pomieścić to wszystko. I tak narodził się Amazon. Pomysł „zaskoczył”, lecz Bezos borykał się z identycznymi problemami, z jakimi walczy każdy nowy sklep internetowy. Mało kto wierzył w sukces Amazona i Bezosowi było bardzo trudno pozyskać finansowanie. Firma dość szybko pojawiła się na giełdzie a debiut był porażką…
Kluczem do sukcesu i do rozwoju firmy były kolejne innowacje wprowadzone przez Amazon.
Oto, za CNN Business, kamienie milowe w rozwoju giganta z Seattle:
E-commerce
Norweski e-commerce w pigułce. Ekspansja międzynarodowa do Norwegii
28 października 2024
Przesyłki zagraniczne
Jak skutecznie eksportować towary poza Unię Europejską? Przewodnik krok po kroku dla przedsiębiorców
24 października 2024
Porady
Jak wysłać opony samochodowe kurierem?
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)