16 sierpnia 2023
Planujesz start sklepu internetowego lub w mniej obfitującym w zakupy letnim okresie pragniesz udoskonalić swój biznes? Sprzedaż w sieci od dawna nie polega wyłącznie na proponowaniu konsumentom atrakcyjnej oferty, konstruowaniu przyjaznej polityki cenowej i planowaniu skutecznych działań reklamowych. Konkurencja na rynku jest tak duża, że trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu w branży e-commerce bez szeroko pojętej analityki. Liczby nie kłamią, a zgromadzone dane i informacje pomogą ci ostatecznie lepiej zapanować nad sprzedażą.
Poznaj 5 narzędzi analitycznych dla e-commerce, z których naprawdę warto korzystać na co dzień. Każde z nich dotyczy innego obszaru funkcjonowania sklepu internetowego.
Pierwszym krokiem do sukcesu w branży e-commerce jest jak najlepsze poznanie swoich klientów. Dzięki zebranym informacjom możesz na bieżąco dostosowywać ofertę do potrzeb konsumentów, prowadzić skuteczną komunikację oraz identyfikować słabsze punkty w Twojej ofercie. Dziś istnieje szereg narzędzi analitycznych służących do zaawansowanego badania ruchu na stronie. Wśród nich postawimy na prawdopodobnie najbardziej klasyczne i jednocześnie skuteczne rozwiązanie – Google Analytics.
Google Analytics wraz z dodatkowym modułem dla branży e-commerce to prawdziwa kopalnia wiedzy. Z pewnością zalicza się do najlepszych narzędzi pomagających w szczegółowej analizie danych sprzedażowych w sklepie internetowym.
Ważnym elementem doskonalenia sklepu internetowego jest jego optymalizacja z punktu widzenia user experience. Z tego powodu warto szukać dodatkowych w stosunku do analizy sprzedażowej źródeł informacji. HotJar to popularne w branży e-commerce narzędzie monitorujące aktywność użytkowników na stronie i schematy ich zachowania prowadzące do finalizacji transakcji lub wręcz przeciwnie – porzucenia koszyka.
HotJar dostarcza właścicielom biznesów e-commerce bardzo szerokie spojrzenie na stronę sklepu, obejmujące informacje takie jak:
Zgromadzona w ten sposób widza znakomicie uzupełnia dane sprzedażowe i pomaga w optymalizacji sklepu internetowego zgodnie z założeniami UX i oczekiwaniami klientów.
Większość sklepów internetowych, nie licząc typowych sklepów firmowych, raczej nie posiada unikalnej oferty. Na nasyconych rynkach w branży e-commerce konkuruje się przede wszystkim ceną, jakością obsługi klienta, skuteczną reklamą, zaufaniem do marki czy atrakcyjnymi formami dostawy. Jeśli chodzi o kształtowanie polityki cenowej, bardzo przydatnym narzędziem jest LivePrice.
Na czym polega jego funkcjonalność? LivePrice po pierwsze pozwala Ci na bieżąco śledzić politykę cenową konkurencji między innymi na Allegro, w porównywarkach cenowych czy w niektórych sklepach internetowych. Wiedząc, jak postępują Twoi główni rywale, możesz natychmiast odpowiadać na ich działania poprzez automatyzację cen w Twoim biznesie. Przy pomocy LivePrice ustalisz ceny minimalne, jak również strategię cenową dla poszczególnych produktów, która będzie dostosowywana do postępowania konkurentów.
Średnie i większe sklepy internetowe nie są anonimowe w sieci. Opinie na ich temat, podobnie jak poszczególnych produktów, można znaleźć praktycznie w całym internecie. Te informacje również nie powinny być Ci obojętne jako właścicielowi ambitnie prowadzonego e-biznesu. Na szczęście masz do dyspozycji sprawdzone źródło informacji.
Brand24 to od lat najpopularniejsze i bardzo zaawansowane narzędzie służące do monitorowania opinii na temat marki w sieci. Wyszukiwanie informacji odbywa się na podstawie wybranych słów kluczowych, wśród których może być nazwa Twojego sklepu. Brand24 obejmuje swoim zasięgiem między innymi media społecznościowe, fora internetowe i popularne portale. Dzięki temu narzędziu dowiesz się nie tylko, jak często wspomina się o Twojej marce, ale także jakie jest zabarwienie tych komentarzy.
Doskonale wiemy, jak istotnym elementem każdego biznesu e-commerce są sprawne dostawy towaru do kupujących. Dlatego na serwisie Apaczka.pl przygotowaliśmy dla naszych użytkowników narzędzie analityczne służące do analizy procesów wysyłkowych w sklepie internetowym – Apaczka PRO Dashboard. Nasz moduł analityczny pomaga zoptymalizować proces dostaw kurierskich i związane z nimi koszty.
Dzięki temu narzędziu możesz skutecznie zwiększyć zadowolenie klientów z obsługi posprzedażowej, dlatego na bieżąco analizuj te informacje.
Ze względu na coraz większą konkurencję rola analizy danych w e-commerce będzie stale rosła. Nie pozostawaj w tyle za rywalami, skoro masz do dyspozycji tak przydatne narzędzia!
Przesyłki zagraniczne
Technologia, logistyka, know-how, customer experience. Główne obszary rozwoju w sprzedaży międzynarodowej
19 listopada 2024
Rozwijaj swój biznes w Europie razem z InPost International
15 listopada 2024
Porady
Masowe wysyłki paczek kurierskich – jak to zrobić?
8 listopada 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)