Szacowany czas czytania: 4 minuty
Apaczka.pl, jedna z największych platform logistycznych w Polsce połączyła siły z firmą Comarch, największym polskim producentem systemów ERP. Efektem współpracy jest możliwość automatyzacji procesu nadawania przesyłek bezpośrednio z systemów ERP udostępnianych przez Comarch. Integracja działa w oparciu o moduł Comarch Shipping. Dzięki niej klienci będą mogli korzystać z usług 16 firm kurierskich dostępnych w serwisie Apaczka.pl.
Tuż przed sezonem świątecznych wyprzedaży użytkownicy systemów ERP firmy Comarch mogą liczyć na kolejne ułatwienie. W module Comarch Shipping została dodana integracja, dzięki której klienci mogą nadawać przesyłki za pośrednictwem 16 firm kurierskich, które współpracują z platformą logistyczną Apaczka.pl. To funkcjonalność, która może pomóc w znaczącej automatyzacji procesów logistycznych w sklepie, ale również do wewnętrznych procedur związanych np. z przesyłaniem dokumentów czy umów do kontrahentów lub pracowników.
Jakie korzyści daje integracja Apaczka.pl z systemami ERP firmy Comarch?
Platforma logistyczna Apaczka.pl umożliwia nadawanie przesyłek do 150 krajów za pośrednictwem 16 największych firm kurierskich.
Zalety korzystania z Apaczka.pl to przede wszystkim:
- Brak konieczności podpisywania indywidualnych umów z różnymi firmami kurierskimi oraz brak minimalnych wartości przesyłek,
- Dostęp do lepszych cen w porównaniu do bezpośredniej oferty danego przewoźnika dzięki stawkom wynegocjowanym przez Apaczka.pl,
- Możliwość ustalenia indywidualnej ceny w zależności od wolumenu przesyłek,
- Szybkie porównanie oferty wielu przewoźników w zakresie ceny czy czasu przesyłki, również z uwzględnieniem usług dodatkowych takich jak ubezpieczenie czy doręczenie w weekend,
- Monitoring statusu przesyłki na bieżąco,
- Wsparcie od zespołu Apaczka.pl w przypadku reklamacji związanych z przesyłkami,
- Widget mapy pokazujący punkty odbioru wszystkich przewoźników, który można zaimplementować w koszyku zakupowym.
Jeśli użytkownik nie posiada jeszcze konta w serwisie, może je założyć za pośrednictwem serwisu Apaczka.pl lub bezpośrednio z poziomu modułu Comarch Shipping. Integracja logistyczna jest dostępna w trzech systemach ERP firmy Comarch: Comarch XT, Comarch Optima i Comarch ERP XL.
Czym jest moduł Comarch Shipping?
Comarch Shipping to moduł w systemie ERP, który usprawnia realizację wysyłek w firmie. Umożliwia on sprawne nadawanie przesyłek bezpośrednio z poziomu zamówień czy dokumentów w systemie ERP i skraca czas potrzebny na przygotowanie zleceń dla kuriera, zarazem ograniczając ryzyka związane z pomyłkami przy wypełnianiu formularzy.
Automatyzuje również takie procesy jak:
- Wypełnianie, pobieranie i drukowanie listów przewozowych, które są gotowe do przekazania kurierowi,
- Zamawianie kuriera na zdefiniowane uprzednio adresy firmy – pomocne szczególnie w przypadku wielooddziałowych spółek,
- Obsługę stałych zleceń, np. na powtarzalne produkty lub pod te same adresy docelowe,
- Śledzenie statusów przesyłek z poziomu systemu ERP, co umożliwia reagowanie na bieżąco w przypadku wyzwań.
W praktyce zlecenia wysyłkowe z wykorzystaniem tego modułu sprowadzają się do trzech etapów:
- Zaznaczenie dokumentów lub zamówień do wysłania,
- Podanie parametrów przesyłki i wybór kuriera,
- Generowanie i drukowanie listów przewozowych.
Po nadaniu przesyłki, klient otrzymuje powiadomienie e-mailowe i SMS-owe o statusie zamówienia, jak również wygenerowaną automatycznie fakturę za przesyłkę oraz link do śledzenia paczki. Warto dodać, że w Apaczka.pl można spersonalizować stronę ze statusem przesyłki, dodając do niej m.in. swoje logo, bannery, odnośnik do strony WWW czy profili w mediach społecznościowych – to funkcjonalności dostępne w ramach pakietu Apaczka PRO Brand.
Co oferuje system ERP Comarch Optima dla małych i średnich przedsiębiorstw?
Mali i średni przedsiębiorcy korzystający z usług Apaczka.pl mogą chcieć zwrócić szczególną uwagę na system ERP Comarch Optima, który jest przeznaczony dla firm tego rozmiaru, niezależnie od branży, w której działają. Aktualnie 75 tys. firm w Polsce korzysta z niego zarówno w modelu stacjonarnym, jak i chmurowym.
Comarch Optima składa się z różnorodnych modułów dedykowanych poszczególnym obszarom biznesowym, jak m.in. faktury (również zintegrowane z KSeF), księgowość, sprzedaż, handel i magazyn. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii przedsiębiorcy mogą automatyzować procesy związane m.in. ze skanowaniem i odczytywaniem faktur (OCR), rejestrowaniem czasu pracy, obsługą klienta, raportowaniem czy analizami. Teraz również procesy logistyczne mogą zostać uproszczone dzięki integracji z Apaczka.pl.