13 grudnia 2022
Paczka jest dla biznesu ważnym nośnikiem marketingowym. To coś więcej niż sposób na to, żeby zamówione towary dotarły do klienta w jednym kawałku. Opakowanie coraz częściej pełni funkcję wizerunkową i reklamową, dlatego należy je traktować jako inwestycja, a nie tylko koszt.
Zamawiasz w sieci ulubiony kosmetyk. Czekasz cierpliwie parę dni. Na maila wpadają standardowe, automatyczne i suche powiadomienia z informacjami o kolejnych losach przesyłki. Aż w końcu jest! Paczka ląduje w Twoich rękach. Choć jest podejrzanie dużych rozmiarów w stosunku do niewielkiego słoiczka, który zamówiłaś. Po dłuższej chwili mocowania się z kilometrami taśmy klejącej, którą obklejone jest całe pudełko, dostajesz się do środka. I już wiesz, dlaczego karton jest tak duży. Twój kosmetyk tkwi i grubym kokonie z folii bąbelkowej przewiązanej jeszcze jedną warstwą taśmy klejącej. Bez porządnych nożyczek i sporej dawki cierpliwości nic z tego nie będzie.
Brzmi znajomo? Na pewno tak. Ale czy tak musi być? Absolutnie nie! Skład Prosty udowadnia, że można inaczej. Lepiej, ładniej, bardziej eko. Jak to zrobić? Od początku istnienia Składu Prostego – e-commerce’u z kosmetykami naturalnymi – istotnym aspektem było to, aby przesyłka, którą klientka dostaje do rąk, była swoistym prezentem dla samej siebie.
Kosmetyki ekologiczne często zapakowane są do słoiczków, a te jak wiemy, lubią się tłuc. Czy w tej sytuacji jedyne rozwiązanie to folia bąbelkowa? Czy można zapakować delikatne i kruche produkty tak, żeby pozostać w duchu eko i less waste? Oczywiście!
Kosmetyki Składu Prostego owijane są tekturą falistą, a za wypełnienie paczki służy biodegradowalny skropak. Kartonik w całości trzyma papierowa taśma. Wszystko zatem odbywa się bez grama zbędnego plastiku.
Chyba każdy lubi być traktowany wyjątkowo. Klienci sklepów internetowych nie są tu wyjątkiem. Dlatego w Składzie Prostym do każdej paczki dołączana jest ręcznie wypisana pocztówka z podziękowaniem za zakupy. Karta jest różna w zależności od pory roku. Skład Prosty może pochwalić się klientkami, które na przestrzeni lat zgromadziły cały ich zestaw.
Fajnie jest coś dostać do wypróbowania, prawda? A jeszcze fajniej, jeśli tester jest dopasowany do naszych preferencji, typu skóry lub też uzupełnia w jakiś sposób nasze zakupy. W Składzie Prosty to bardzo istotny element budowania relacji.
W tym procesie ważna jest zasada otwartej, szczerej i ciepłej komunikacji z klientem w każdym miejscu i każdym czasie. Dlatego sklep poświęcił trochę czasu i energii, żeby dopracować automatyczne powiadomienia o przesyłce w taki sposób, żeby wywoływały uśmiech na twarzy i wyróżniały Skład na tle konkurencji.
W przypadku każdego e-commerce’u to zasadnicze pytanie. A to całe pakowanie, dodawanie ręcznie wypisanych podziękowań brzmi strasznie praco i czasochłonnie prawda? Pełna zgoda. Tak przygotowana paczka jest pewnie bardziej kosztowna niż tradycyjna. Jej przygotowanie zajmuje też więcej czasu. Ale to co dostajemy w zamian z całą pewnością to wynagradza. Co to takiego? Zadowolenie klientów, które przekłada się na same 5-gwiazdkowe oceny zakupów w Składzie Prostym na Ceneo i Facebooku. A to z kolei przyciąga kolejnych klientów i kolejne zakupy. Dlatego można uczciwie powiedzieć, że paczka jest inwestycją w biznes, która się zwraca.
Przesyłki zagraniczne
Technologia, logistyka, know-how, customer experience. Główne obszary rozwoju w sprzedaży międzynarodowej
19 listopada 2024
Rozwijaj swój biznes w Europie razem z InPost International
15 listopada 2024
Porady
Masowe wysyłki paczek kurierskich – jak to zrobić?
8 listopada 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)