30 marca 2021
Zastanawiasz się, czy warto założyć sklep internetowy w 2021 roku? Może masz wątpliwości, bo konkurencja jest ogromna i coraz trudniej się przebić z ofertą? To prawda, jednak sprzedaż w sklepie internetowym, w porównaniu z tradycyjnym handlem, to niższe koszty i większy rynek. A konkurencja jest i będzie zawsze. Dowiedz się, jak możesz zwiększyć konkurencyjność własnego sklepu internetowego. Poniżej, krok po kroku przedstawiamy kolejne etapy budowy Twojego sklepu.
To podstawowe pytanie: jaki wybrać „silnik” dla sklepu internetowego? W praktyce opcje są dwie. Możesz skorzystać z gotowych, abonamentowych platform SaaS lub stawiać własny sklep internetowy od zera, zajmując się całą konieczną infrastrukturą. Każde rozwiązanie ma zalety i wady. Musisz zdecydować, co w Twoim przypadku jest korzystniejsze. Poniżej znajdziesz zestawienie najważniejszych cech obu rozwiązań.
Zalety:
Wady:
Ze sklepem internetowym SaaS jest trochę tak, jak z wynajmowaniem mieszkania. Taniej, ale płacisz i płacisz. Mieszkasz, ale nie u siebie. Wszystko masz, ale nie zawsze tak, jak Ci jest wygodnie.
Jeśli Twój pomysł na biznes to sprzedaż przez Internet, ale nie masz wiedzy i umiejętności potrzebnych do zarządzania infrastrukturą sklepu, to własny sklep internetowy w modelu SaaS jest dla Ciebie bezpiecznym rozwiązaniem.
Apaczka ma gotowe integracje dla najpopularniejszych platform SaaS, na przykład IdoSell Shop lub Shoper. Sprawdź pełną listę integracji.
Rozwiązanie typu Open Source to dobry wybór, aby prowadzić sprzedaż przez Internet, gdy mamy już doświadczenie w e-biznesie. Raczej nie polecamy takiego rozwiązania, jeśli planujesz uruchomić Twój pierwszy sklep internetowy.
Apaczka zapewnia dedykowane integracje dla najpopularniejszych platform Open Source. Sprawdź nasze rozwiązania dla sklepów internetowych zbudowanych na WooCommerce, PrestaShop czy Magento.
Jeśli doczytałeś do tego miejsca to pewnie nie masz już wątpliwości, czy warto założyć sklep internetowy. Aby odnieść sukces w Sieci, nie wystarczy dobry pomysł na biznes. Jeśli chcesz skutecznie prowadzić sprzedaż przez Internet, zadbaj o promocję i reklamę. Rynek e commerce stale się rozwija i pojawiają się nowe możliwości i kanały komunikacji. Zanim zainteresujesz się nowinkami, zbuduj solidne podstawy.
Najskuteczniejsze kanały promocji Twojego e-commerce to:
Warto opracować business plan i określić wymierne cele dla Twojego sklepu oraz budżet promocyjny. Do mierzenia postępów widoczności wykorzystaj dostępne narzędzia. Zacznij od Analytics i Google Search Console. Jeśli do promocji sklepu wykorzystujesz Facebooka i Instagrama, nie zapomnij o założeniu konta biznesowego i uruchomieniu analityki przy wykorzystaniu Pixela Facebooka.
Pamiętaj, że aby zbudować widoczność i rozwinąć sprzedaż, potrzebujesz jeszcze czasu i cierpliwości.
Dobrze pozycjonowany sklep internetowy da Ci szansę na znalezienie się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania. Działania SEO wymagają wiedzy, doświadczenia i czasu. Żeby skutecznie prowadzić sprzedaż przez Sieć warto mieć wiedzę na temat SEO. Dzięki temu możesz samodzielnie pozycjonować Twój sklep lub lepiej kontrolować poczynania wynajętej do tego agencji.
Prowadzenie sklepu i sprzedaży online to nie tylko oferta na stronie. O sukcesie decyduje wygoda zakupów. Im więcej zaoferujesz klientom metod dostawy, tym większa szansa na sfinalizowanie sprzedaży.
Integrując Twój sklep z Apaczką dajesz Twoim klientom:
Integracja sklepu z Apaczką to nie tylko korzyści dla Twoich klientów. To też wygoda dla Ciebie. Szybko docenisz łatwość obsługi i zarządzania logistyką Twojego e-biznesu.
Załóż konto i poznaj szczegóły
Wydaje się, że w covidowych czasach sklepy internetowe i marketplace’y to najskuteczniejsze kanały sprzedaży w Sieci. Jeśli chcesz skutecznie prowadzić sprzedaż przez Internet musisz wziąć pod uwagę szereg czynników. Pamiętaj o naszych radach:
Apaczka życzy Ci sukcesów i służy radą i pomocą. Wykorzystaj nasze 11 lat doświadczenia w e-biznesie!
Przesyłki zagraniczne
Technologia, logistyka, know-how, customer experience. Główne obszary rozwoju w sprzedaży międzynarodowej
19 listopada 2024
Rozwijaj swój biznes w Europie razem z InPost International
15 listopada 2024
Porady
Masowe wysyłki paczek kurierskich – jak to zrobić?
8 listopada 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)