Zastanawiasz się, czy warto założyć sklep internetowy w 2021 roku? Może masz wątpliwości, bo konkurencja jest ogromna i coraz trudniej się przebić z ofertą? To prawda, jednak sprzedaż w sklepie internetowym, w porównaniu z tradycyjnym handlem, to niższe koszty i większy rynek. A konkurencja jest i będzie zawsze. Dowiedz się, jak możesz zwiększyć konkurencyjność własnego sklepu internetowego. Poniżej, krok po kroku przedstawiamy kolejne etapy budowy Twojego sklepu.

Spis treści

Własny sklep Open Source czy platforma e commerce?

To podstawowe pytanie: jaki wybrać „silnik” dla sklepu internetowego? W praktyce opcje są dwie. Możesz skorzystać z gotowych, abonamentowych platform SaaS lub stawiać własny sklep internetowy od zera, zajmując się całą konieczną infrastrukturą. Każde rozwiązanie ma zalety i wady. Musisz zdecydować, co w Twoim przypadku jest korzystniejsze. Poniżej znajdziesz zestawienie najważniejszych cech obu rozwiązań.

Platforma e commerce, główne zalety i wady sklepów internetowych w abonamencie

czy warto założyć sklep internetowy na IdoSell

Zalety:

  • oszczędność czasu. Możesz rozpocząć sprzedaż niemal natychmiast po opłaceniu abonamentu
  • odpada Ci zarządzanie infrastrukturą informatyczną, bezpieczeństwem danych i regulaminami
  • liczne integracje z usługami zewnętrznym, na przykład z kurierami

Wady:

  • trzeba płacić abonament
  • sztywne ramy sklepu – możliwe problemy z dodaniem potrzebnych funkcjonalności z czasem
  • możliwe utrudnienia w SEO

Ze sklepem internetowym SaaS jest trochę tak, jak z wynajmowaniem mieszkania. Taniej, ale płacisz i płacisz. Mieszkasz, ale nie u siebie. Wszystko masz, ale nie zawsze tak, jak Ci jest wygodnie.

Jeśli Twój pomysł na biznes to sprzedaż przez Internet, ale nie masz wiedzy i umiejętności potrzebnych do zarządzania infrastrukturą sklepu, to własny sklep internetowy w modelu SaaS jest dla Ciebie bezpiecznym rozwiązaniem.

Apaczka ma gotowe integracje dla najpopularniejszych platform SaaS, na przykład IdoSell Shop lub Shoper. Sprawdź pełną listę integracji.

Czy warto założyć sklep internetowy w modelu Open Source?

czy warto założyć sklep internetowy na prestashop

Zalety:

  • pełna wolność co do formy, wyglądu i funkcjonalności
  • nieograniczone możliwości SEO
  • sklep jest 100% Twój – masz nad nim pełną kontrolę i władzę

Wady:

  • wcale nie jest za darmo! Płacisz za serwer, konfigurację i obsługę. Jeśli nie firmie zewnętrznej, to własnym czasem.
  • infrastruktura IT: musisz dbać o dostępność sklepu i bezpieczeństwo danych
  • Ograniczone lub żadne wsparcie techniczne.

Rozwiązanie typu Open Source to dobry wybór, aby prowadzić sprzedaż przez Internet, gdy mamy już doświadczenie w e-biznesie. Raczej nie polecamy takiego rozwiązania, jeśli planujesz uruchomić Twój pierwszy sklep internetowy.

Apaczka zapewnia dedykowane integracje dla najpopularniejszych platform Open Source. Sprawdź nasze rozwiązania dla sklepów internetowych zbudowanych na WooCommercePrestaShop czy Magento.  

Jakie są najskuteczniejsze kanały promocji sklepu internetowego w 2021?

Jeśli doczytałeś do tego miejsca to pewnie nie masz już wątpliwości, czy warto założyć sklep internetowy. Aby odnieść sukces w Sieci, nie wystarczy dobry pomysł na biznes. Jeśli chcesz skutecznie prowadzić sprzedaż przez Internet, zadbaj o promocję i reklamę. Rynek e commerce stale się rozwija i pojawiają się nowe możliwości i kanały komunikacji. Zanim zainteresujesz się nowinkami, zbuduj solidne podstawy.

Najskuteczniejsze kanały promocji Twojego e-commerce to:

  • działania SEO
  • Social Media
  • reklama 

Warto opracować business plan i określić wymierne cele dla Twojego sklepu oraz budżet promocyjny. Do mierzenia postępów widoczności wykorzystaj dostępne narzędzia. Zacznij od Analytics i Google Search Console. Jeśli do promocji sklepu wykorzystujesz Facebooka i Instagrama, nie zapomnij o założeniu konta biznesowego i uruchomieniu analityki przy wykorzystaniu Pixela Facebooka.

Pamiętaj, że aby zbudować widoczność i rozwinąć sprzedaż, potrzebujesz jeszcze czasu i cierpliwości.

Dlaczego SEO jest ważne dla sklepu internetowego?

Dobrze pozycjonowany sklep internetowy da Ci szansę na znalezienie się wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania.  Działania SEO wymagają wiedzy, doświadczenia i czasu. Żeby skutecznie prowadzić sprzedaż przez Sieć warto mieć wiedzę na temat SEO. Dzięki temu możesz samodzielnie pozycjonować Twój sklep lub lepiej kontrolować poczynania wynajętej do tego agencji.

Na co zwrócić uwagę przy SEO strony sklepu?

  • zaplanuj przejrzystą strukturę kategorii i podkategorii.
  • używaj słowa kluczowe w nagłówkach i opisach meta
  • unikaj kopiowania opisów producenta – staraj się tworzyć oryginalne treści
  • wykorzystaj blog – regularnie publikuj użyteczne treści, związane z Twoją ofertą i linkuj do produktów w sklepie
  • zadbaj o linki zewnętrzne do Twojego sklepu. Pierwszym źródłem takich linków mogą być Twoje własne publikacje w Social Mediach.

Zróżnicowane metody dostawy to klucz do sukcesu sklepu internetowego

Prowadzenie sklepu i sprzedaży online to nie tylko oferta na stronie. O sukcesie decyduje wygoda zakupów. Im więcej zaoferujesz klientom metod dostawy, tym większa szansa na sfinalizowanie sprzedaży

Integrując Twój sklep z Apaczką dajesz Twoim klientom:

  • największy wybór usług kurierskich
  • wszystkich kurierów w jednym miejscu
  • największą sieć punktów nadania i odbioru
  • liczne usługi dodatkowe, na przykład pobranie, ubezpieczenie, przekazanie dokumentów, itp.
  • jeden z najlepszych na rynku modułów śledzenia przesyłek.

Integracja sklepu z Apaczką to nie tylko korzyści dla Twoich klientów. To też wygoda dla Ciebie. Szybko docenisz łatwość obsługi i zarządzania logistyką Twojego e-biznesu.

Załóż konto i poznaj szczegóły

Czy warto założyć sklep internetowy w 2021 – podsumowanie

Wydaje się, że w covidowych czasach sklepy internetowe i marketplace’y to najskuteczniejsze kanały sprzedaży w Sieci.  Jeśli chcesz skutecznie prowadzić sprzedaż przez Internet musisz wziąć pod uwagę szereg czynników. Pamiętaj o naszych radach:

  • zrób plan biznesu i plan marketingowy
  • uczciwie oceń swoje umiejętności i wybierz dobrze platformę
  • zaplanuj z wyprzedzeniem działania promocyjne i określ ich budżet
  • pomyśl o SEO już na etapie projektowania struktury sklepu
  • wykorzystaj media społecznościowe
  • zainstaluj narzędzia analityczne i sprawdzaj skuteczność działań promocyjnych i SEO
  • zapewnij zróżnicowane metody dostawy do klientów

Apaczka życzy Ci sukcesów i służy radą i pomocą. Wykorzystaj nasze 11 lat doświadczenia w e-biznesie!