Shoper jest polską platformą e-commerce, która umożliwia tworzenie i zarządzanie sklepami internetowymi. Oferuje ona narzędzia do budowania strony sklepu, zarządzania produktami, obsługiwania zamówień, płatności, marketingu… A teraz w parze z możliwościami Apaczka.pl oferta Shopera staje się jeszcze bardziej kusząca. Zobacz sam, dlaczego warto skorzystać z funkcjonalności modułu Shoper Przesyłki.

Spis treści

Co jest lepsze od sklepu e-commerce zintegrowanego z firmą kurierską? Odpowiedź jest prosta: sklep e-commerce, który jest połączony z 17 czołowymi przewoźnikami, którzy umożliwiają nadawanie przesyłek do 150 krajów na świecie. Tak mniej więcej można opisać to, co oferuje integracja platformy Shoper z serwisem Apaczka.pl. Ale jeśli czujesz niedosyt i chciałbyś dowiedzieć się o innych korzyściach, zanim podejmiesz decyzję o skorzystaniu z modułu Shoper Przesyłki, przybywamy z pomocą. 

Korzyść nr 1: Automatyzacja procesu wysyłki

Najbardziej podstawową funkcjonalnością integracji sklepu na platformie Shoper z serwisem Apaczka.pl jest automatyzacja niektórych aspektów logistyki, począwszy od generowania etykiet wysyłkowych. Wystarczy jedno kliknięcie, aby mieć gotową etykietę – znacząco przyśpiesza to realizację zamówień, ograniczając ryzyko błędów. Możesz również zautomatyzować procesy związane z śledzeniem paczek (automatyczna aktualizacja statusów przesyłek, paczki od różnych przewoźników w jednym miejscu), a nawet procedury zwrotów – o ile posiadasz pakiet Apaczka PRO Returns. 

Korzyść nr 2: Szablony wysyłek

Nie lubisz się powtarzać? Jeśli często wysyłasz przedmioty o określonym gabarycie, rozmiarach lub wybranym przewoźnikiem, nie musisz za każdym razem wprowadzać tych samych danych. Stwórz szablon wysyłki, zdefiniuj stałe parametry takie jak wymiary paczki, waga czy preferowana metoda dostawy, a następnie zapisz. Przy następnej wysyłce możesz po prostu skorzystać z tego szablonu. Niezależnie od tego, czy wysyłasz w kraju czy za granicę, czy rozdzielasz przesyłkę na wiele paczek, czy może chcesz nadać paletę – wszystko możesz skonfigurować w szablonie wysyłkowym. 

Korzyść nr 3: Najtańsze przesyłki na wyciągnięcie ręki

Nie chcesz tracić czasu na porównywanie ofert różnych firm kurierskich? Nie chcesz podpisywać umowy z każdą z nich osobno? Integracja z Apaczka.pl rozwiązuje te problemy, oferując zautomatyzowany sposób na porównywanie ofert poszczególnych firm kurierskich. W ten sposób szybko sprawdzisz, jaka jest najtańsza metoda dostawy. Oczywiście, możesz również zastosować inne kryteria wyboru, np. pod kątem tego, czy dany przewoźnik dostarcza przesyłki do punktu, czy do konkretnego mieszkania. Takie uproszczenie procesów wysyłkowych zdecydowanie pozwala na zaoszczędzenie czasu, który można poświęcić na inne kwestie związane z prowadzeniem sklepu. Podpowiemy Ci również, że w ten sposób oszczędzasz także pieniądze, uzyskujesz bowiem dostęp do konkurencyjnych stawek wysyłkowych – czasami takich, których nie znajdziesz bezpośrednio u danego przewoźnika. To możliwe dzięki dobrym relacjom Apaczka.pl z wiodącymi firmami kurierskimi. 

Korzyść nr 4: Śledź wszystko w jednym miejscu

Być może zastanawiasz się, czy wysyłanie zamówień z różnymi firmami kurierskimi nie doprowadzi do sytuacji, w której musisz ręcznie sprawdzać status zamówienia bezpośrednio u każdego przewoźnika. Otóż nie. System Apaczka.pl umożliwia ci śledzenie wszystkich przesyłek w jednym miejscu. W obrębie jednej platformy szybko sprawdzisz status konkretnej przesyłki, a także wysokopoziomowe statystyki – czy wszystko dociera na miejsce, w jakim terminie, gdzie występują ewentualne wyzwania i jak wygląda sytuacja ze zwrotami. To świetne narzędzie do analizy procesów logistycznych. 

Korzyść nr 5: Klienci to lubią!

Nie tylko Ty jako sprzedawca możesz doświadczyć uproszczonych procesów wysyłkowych. Moduł Shoper Przesyłki usprawnia logistykę również z perspektywy klienta. Gdy przechodzi on w sklepie do wyboru metody dostawy, może wybrać z mapy dostarczanej przez Apaczka.pl dowolny punkt odbioru przesyłki, niezależnie od tego, czy chodzi o Paczkomat® InPost, DPD Pickup, Pocztę Polską, DHL POP czy UPS Access Point. To oznacza, że Twój klient zyskuje dostęp do Paczkomatów, stacji paliw ORLEN czy sieci sklepów Żabka, Biedronka, Dino czy Groszek, i wielu innych – to tylko przykłady punktów, w których można odebrać przesyłkę. Konsument może zatem łatwo zobaczyć na mapie, który automat czy punkt jest najbliżej jego miejsca zamieszkania i dopasować metodę dostawy do swoich preferencji. Tobie pozostaje tylko wygenerowanie etykiety do danego zamówienia i zlecenie wysyłki. A przy okazji pokazujesz konsumentom, że słuchasz ich głosu, proponując im szeroki wybór przewoźników bez konieczności podpisywania umowy z każdym z nich. Sytuacja win-win! 

To co, czas przetestować moduł Shoper Przesyłki