14 lipca 2023
Konkurencja na rynku e-commerce jest ogromna. Z tego powodu nawet najlepsza cenowo i jakościowo oferta niekoniecznie przekłada się na wysoką sprzedaż, gdy projekt sklepu internetowego ma spore rezerwy. Współczynnik konwersji jest z jednej strony zależny od technicznych aspektów funkcjonowania strony, a z drugiej od jej odbioru przez klientów, a nawet nieświadomie podejmowanych decyzji. Oto przykłady wpływu projektu sklepu internetowego na konwersję!
Dobry projekt sklepu internetowego to złożone pojęcie. Najlepszą jego ewaluacją jest właśnie wysoka konwersja, czyli współczynnik sprzedaży w stosunku do odwiedzin. Biorąc pod uwagę, że większość internautów dokonuje zakupów przy pomocy smartfonów, dobry projekt strony musi być responsywny, czyli automatycznie dostosowywać się do ekranu smartfona.
Design sklepu internetowego bywa lekceważonym czynnikiem, a to duży błąd. Okazuje się, że nawet 75% konsumentów kształtuje swoją opinię na temat strony wyłącznie na podstawie jej wyglądu. W dodatku aż 94% użytkowników wyciąga na podstawie designu pierwsze wnioski.[1]
Estetyka projektu strony zależy w dużej mierze od branży i grupy docelowej, natomiast można sformułować kilka uniwersalnych wskazówek na ten temat:
Odpowiednią kolorystykę oraz identyfikację wizualną warto stosować na całej stronie. Problem w tym, że niektóre narzędzia pochodzą od zewnętrznych dostawców. W jaki sposób zachować spójność? Dzięki personalizacji.
Dobrym tego przykładem jest usługa Apaczka PRO Brand, pozwalająca umieścić w sklepie stronę śledzenia przesyłek oraz mapę punktów odbioru dostosowaną do projektu strony, z uwzględnieniem logotypu oraz identyfikacji wizualnej. Dodatkowy atutem usługi są również spersonalizowane wiadomości mailowe wysyłane do klientów powiadamiające o statusie zamówienia.
Call To Action (CTA), czyli wezwanie odbiorcy do aktywności w sklepach internetowych zazwyczaj ma formę przycisku, któremu może towarzyszyć hasło. Ten z pozoru drobny detal znacząco wpływa na konwersję.
Przycisk zachęcający odbiorcę do sfinalizowania transakcji powinien łatwo rzucać się w oczy. Zazwyczaj taki efekt można osiągnąć poprzez zastosowanie wyrazistej kolorystyki na białym lub czarnym tle. Samo hasło Call to Action jest skuteczne, gdy niesie za sobą prosty i oczywisty komunikat. Zazwyczaj na poszczególnych podstronach umieszcza się wyłącznie jedno CTA. Jeśli konwersja nadal pozostawia wiele do życzenia, warto testować poszczególne warianty Call to Action.
Bardzo istotną rolę w dobrym projekcie sklepu internetowego odgrywa nawigacja strony. W przeciwnym razie konsumenci ulegają dezorientacji, a przez to zniechęcają się do witryny i szybko ją opuszczają.
Na wysoką konwersję wpływ mają także inne czynniki, między innymi uproszczony checkout, szybkie ładowanie się strony ze względu na zoptymalizowany kod i wydajny serwer, jak również rozmieszczenie poszczególnych elementów. Warto pamiętać, że optymalizacja sklepu internetowego nie jest jednorazowym zadaniem, a ciągłym procesem.
[1] https://review42.com/resources/web-design-statistics/
Przesyłki zagraniczne
Technologia, logistyka, know-how, customer experience. Główne obszary rozwoju w sprzedaży międzynarodowej
19 listopada 2024
Rozwijaj swój biznes w Europie razem z InPost International
15 listopada 2024
Porady
Masowe wysyłki paczek kurierskich – jak to zrobić?
8 listopada 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)