12 sierpnia 2021
Email marketing to popularny kanał komunikacji marketingowej, z którego wiele firm chętnie korzysta. Niestety, prowadzone działania nie zawsze przynoszą zamierzony skutek, a kolejne oferty marketingowe, handlowe czy newslettery giną w przepełnionych skrzynkach odbiorczych. Jak prowadzić skuteczne działania email marketingowe, aby odnieść sukces? Każdego dnia nawet 90 proc. pełnoletnich odbiorców zagląda na swoje skrzynki mailowe. To oznacza, że popularność poczty elektronicznej jest wciąż wysoka, a pominięcie email marketingu w strategii firmy może być naprawdę olbrzymim błędem. Jak jednak prowadzić działania email marketingowe tak, aby przynosiły one korzyść firmie? Czy w gąszczu przepełnionych mailami skrzynek odbiorczych da się jakoś wyróżnić?
Zanim wprowadzisz do strategii marketingowej działania emailowe, z pewnością chcesz poznać ich zalety. O korzyściach płynących z email marketingu można pisać naprawdę wiele i długo, dlatego poniżej wymieniamy 3 najważniejsze:
Prowadzenie kampanii email marketingowej każdorazowo powinno poprzedzać przygotowanie docelowej grupy odbiorców. To działanie można wykonać na kilka sposobów, a pierwszym z nich jest na przykład umieszczenie formularza zapisu do newslettera w widocznym miejscu na stronie www, albo zachęcenie do pozostawienia adresu email na przykład otrzymaniem interesującego e-booka lub inną korzyścią. Kolejnym sposobem jest zbieranie zgód marketingowych na przykład podczas rejestracji do serwisu czy platformy. Takie działania są żmudne, ale dzięki nim zbierzesz grupę odbiorców do dalszych działań email marketingowych.
Kolejnym krokiem w skutecznym email marketingu jest przygotowanie strategii i określenie celu działania. Zastanów się, co dokładnie chcesz komunikować klientom za pośrednictwem wiadomości email i co możesz dzięki temu osiągnąć? Proste przykłady:
Zastanów się także nad językiem, jakim będziesz zwracać się do klienta: wprost czy grzecznościowo? Nasza podpowiedź: spersonalizowane wiadomości email, zawierające imię adresata, przykuwają uwagę odbiorcy i skutecznie zwiększają wskaźnik otwarć mailingu.
W mailach wysyłanych do klientów, niezależnie od tematyki treści, zawsze staraj się używać języka korzyści. W ten sposób zainteresujesz odbiorcę ofertą i przekonasz o jej wyjątkowości. Zwróć uwagę co dobrego przyniesie klientowi skorzystanie z twojej usługi. Oddziałuj na jego emocje, wskaż zalety produktu, albo podeprzyj ofertę opiniami innych, zadowolonych klientów.
Sukces mailingu zależy także od często niezauważalnych “drobnostek”, które potrafią jednak wpłynąć na powodzenie całej akcji wysyłkowej. O czym mowa?
Skuteczny email marketing to niezbyt częsty email marketing. Nie zasypuj swoich odbiorców wiadomościami kilka razy w tygodniu lub co gorsza – kilka razy w ciągu dnia, ponieważ poczują się nim przytłoczeni. Częstotliwość komunikacji dostosuj do preferencji użytkowników oraz ogranicz do wysyłania wiadomości wtedy, gdy zaistnieje taka potrzeba. Inaczej twoje mailingi zaczną wpadać do spamu, albo wywołają masowe wypisywanie się z nich. Traktuj swoich subskrybentów dokładnie tak, jak sam chcesz być traktowany, a odwdzięczą ci się wysoką efektywnością i skutecznością kampanii.
Przesyłki zagraniczne
Technologia, logistyka, know-how, customer experience. Główne obszary rozwoju w sprzedaży międzynarodowej
19 listopada 2024
Rozwijaj swój biznes w Europie razem z InPost International
15 listopada 2024
Porady
Masowe wysyłki paczek kurierskich – jak to zrobić?
8 listopada 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)