18 stycznia 2022
Dostęp do internetu to możliwość rozwijania sprzedaży na wielokanałowej płaszczyźnie. Dzięki temu e-commerce w Polsce i na świecie rozwija się tak dobrze. Oprócz własnego sklepu internetowego warto więc rozważyć sprzedaż w popularnych marketplace’ach, na przykład na Allegro. Jak skutecznie sprzedawać na Allegro, dlaczego warto korzystać z tego kanału sprzedaży i od czego zacząć?
Obserwując rynek sprzedaży w Polsce (ale i na całym świecie) można śmiało stwierdzić, że zakupy stacjonarne ustępują pola zakupom online już od kilku dobrych lat. Potwierdzają to liczne raporty, w tym najpopularniejszy z nich – raport o “E-commerce w Polsce 2021” od Gemius. Po raz kolejny odnotowano w tym zestawieniu wzrost odsetka internautów robiących zakupy online (77 proc.). Naturalnie, sporą zasługę ma w tym szalejąca epidemia COVID-19, jednak sporym niedomówieniem byłoby nie uwzględnienie zmieniających się potrzeb dzisiejszych konsumentów.
Dlatego przedsiębiorcy zajmujący się sprzedażą swoich towarów – jeśli chcą nadążyć za zmieniającymi się potrzebami kupujących, albo po prostu dystrybuować produkty w sposób płynny, niezależny od sprzedaży stacjonarnej w kraju – powinni wprowadzić swoje usługi do świata online.
Strefy sprzedaży w internecie, nazywane marketplace’ami, przypominają ogromne targowisko, na którym swoje oferty oraz produkty przedstawia wielu sprzedawców. Sprzedaż w marketplace’ach jest łatwa w prowadzeniu i nie wymaga dużej inwestycji finansowej. Jest też bardzo intuicyjna i atrakcyjna dla klientów, którzy ze względu na prostotę użytkowania i konkurencyjne ceny chętnie powracają podczas następnych e-zakupów.
Najpopularniejszymi marketplace’ami w Polsce są Allegro i OLX, choć równie często korzystamy z tych zagranicznych, jak chińskie Aliexpress czy amerykański Amazon. “Internetowe targowiska” powstają także na portalach społecznościowych, takich jak np. Facebook czy Instagram. W tym artykule skupiamy się na sprzedaży na Allegro.
Allegro to największa platforma do e-handlu w Polsce, która funkcjonuje od 1999 roku. Umożliwia ona sprzedaż produktów zarówno osobom prywatnym, jak i zawodowym handlarzom.
O zaletach platformy nie trzeba przekonywać jej użytkowników, a dopiero rozpoczynających biznes w sieci z pewnością przekonają te argumenty:
Wysokie prawdopodobieństwo sprzedaży na Allegro jest zależne także od zaufania i poczucia bezpieczeństwa jego klientów. Dzięki nim sprzedawcy mogą z powodzeniem prowadzić swój biznes w tej platformie.
Decydując się na sprzedaż produktów za pośrednictwem Allegro trzeba zarejestrować konto firmowe na platformie. Aby to zrobić, wystarczy że podasz NIP twojej firmy, adres e-mail (taki, którego nie podawałeś w platformie wcześniej), firmowy numer rachunku bankowego oraz unikalny login.
Następnie aktywuj konto firmowe na Allegro wykonując przelew o wartości 1,01 zł z rachunku firmowego. Kwota w przeciągu kilku dni wróci do ciebie z powrotem. Na firmowym koncie Allegro ustaw także warunki zwrotów, dostaw swoich produktów oraz ich reklamacji.
Ostatnim krokiem jest wystawienie pierwszej oferty przez specjalny formularz. Jeśli sprzedajesz produkty unikalne, takie których nikt inny nie ma w swojej ofercie, ustaw dla nich kategorię, precyzyjnie zatytułuj ofertę, szczegółowo opisz produkt oraz zadbaj o ciekawą oprawę graficzną. Jeśli chcesz sprzedawać produkty, które widnieją już w bazie Allegro, wystawiając ofertę możesz posłużyć się automatycznym uzupełnieniem kategorii i części parametrów.
Ważną kwestią prowadzenia biznesu sprzedażowego jest także dostawa zakupów do klientów. Allegro proponuje najpopularniejsze wśród odbiorców metody dostawy – kurier, automaty paczkowe, punkty odbioru oraz paczki i listy pocztowe. Sprzedając na Allegro możesz z pomocą platformy zorganizować wybrane metody dostaw zamówień i w prosty sposób je rozliczać.
Jeśli jednak masz już podpisaną umowę własną z Przewoźnikiem, albo chcesz zorganizować dostawę zakupów internetowych we własnym zakresie, możesz zintegrować swój sklep na Allegro z platformą logistyczną Apaczka.pl. Przygotowaliśmy gotowe integracje dla twojego e-sklepu oraz importy zamówień z twojego e-sklepu do naszego serwisu wysyłkowego. Dzięki temu codzienna obsługa zamówień i ich wysyłanie stanie się prostsze.
Import Allegro
Więcej na temat integracji sklepu internetowego z Apaczka.pl przeczytasz tutaj.
Przesyłki zagraniczne
Technologia, logistyka, know-how, customer experience. Główne obszary rozwoju w sprzedaży międzynarodowej
19 listopada 2024
Rozwijaj swój biznes w Europie razem z InPost International
15 listopada 2024
Porady
Masowe wysyłki paczek kurierskich – jak to zrobić?
8 listopada 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)