27 stycznia 2022
Konfekcjonowanie towarów to coraz częsta praktyka w e-commerce. Przeprowadzone we właściwy sposób powoduje, że produkty nie tylko są gotowe do sprzedaży, ale też wizualnie atrakcyjne dla klienta końcowego. Co to właściwie jest konfekcjonowanie towarów?
Na początek wyjaśnijmy, czym właściwie jest konfekcjonowanie towaru. Pod tym pojęciem kryje się pakowanie, albo przepakowanie produktów, które nie zmienia ich cech fizycznych. Pisząc nieco prostszym językiem, konfekcjonowanie towaru to przygotowanie produktów do sprzedaży i/lub wysyłki przez naniesienie na nich odpowiednich oznaczeń (np. kodów kreskowych), etykietowanie pozwalające uzupełnić informacje o produkcie (a których zabrakło na oryginalnym opakowaniu producenta), dodawanie próbek lub gratisów, albo przepakowywanie do innych pudełek/opakowań.
Z konfekcjonowaniem towaru mamy do czynienia na przykład w supermarketach na stoiskach z kosmetykami, na których czasem można znaleźć dwa różne produkty owinięte dodatkową etykietą z napisem “1+1 gratis” (np. szampon + odżywka), albo – również na przykładzie kosmetyków – z dodatkową etykietą papierową naklejoną na opakowanie np. szamponu do włosów, na której znajdują się informacje o produkcie w języku polskim (a na oryginalnym opakowaniu producent nie uwzględnił tłumaczenia na ten język).
Ważne! Konfekcjonowanie towarów to działanie opierające się wyłącznie na modyfikacji opakowania produktu bądź jego zewnętrznych cech informacyjnych (np. przepakowanie w inne pudełko). O konfekcjonowaniu towarów nie możemy powiedzieć wtedy, gdy klient zamawiając jeden artykuł otrzymuje zupełnie inny produkt, na przykład szampon do włosów w pudełku po odżywce do włosów.
Przeczytaj także: EKO-paczka, czyli jak ekologicznie pakować przesyłki?
Usługa konfekcjonowania towaru obejmuje kilka wariantów, w zależności od możliwości oraz oferty firmy zajmującej się konfekcjonowaniem towaru.
Są to między innymi:
Przeczytaj także: Jak sprzedawać na OLX? Twój e-commerce może na tym zyskać
Konfekcjonowanie towarów jest częścią fulfillmentu i niesie za sobą szereg korzyści dla mniejszych oraz większych firm zajmujących się e-commerce. Przygotowywanie towarów do wysyłki, szczególnie dla małych e-sklepów, może być trudne. Z drugiej strony przeprowadzenie tego procesu we właściwy sposób ma ogromne znaczenie choćby ze względu na budowanie pozytywnego, mocnego wizerunku marki oraz budowanie lojalności klientów. Ci dzięki pozytywnym wrażeniom zakupowym, na które wpływa także przygotowanie towaru, o wiele chętniej i częściej będą wracać do e-sklepu oraz polecać go innym. E-sklep z kolei dobrze zaprezentuje się w oczach klientów i zwiększy ich zainteresowanie swoją ofertą.
Nie są to jednak jedyne pozytywne aspekty konfekcjonowania towaru, które niosą ze sobą korzyści dla e-handlu. Wszystkie działania podjęte na etapie konfekcjonowania produktów dają wysoką gwarancję tego, że zakupy dotrą do klientów w nienaruszonym stanie. Dodatkowo dają przewagę nad konkurentami, którzy jeszcze nie wprowadzili konfekcjonowania towarów w swoich firmach.
Nie ma lepszych działań marketingowych i wizerunkowych dla firmy, niż właściwe zaopiekowanie etapu ostatniej mili, do której należy konfekcjonowanie towaru. Dlatego jeśli e-sklep nie jest w stanie sam zadbać o działania mające na celu zabezpieczenie i przygotowanie towaru do wysyłki do klienta końcowego, mogą skorzystać z pomocy firm specjalizujących się w magazynowaniu i konfekcjonowaniu towarów.
Przeczytaj także: Czym jest fulfilment i dlaczego przydaje się w prowadzeniu biznesu?
Przeczytaj także: Jak sprzedawać na Allegro?
Przesyłki zagraniczne
Technologia, logistyka, know-how, customer experience. Główne obszary rozwoju w sprzedaży międzynarodowej
19 listopada 2024
Rozwijaj swój biznes w Europie razem z InPost International
15 listopada 2024
Porady
Masowe wysyłki paczek kurierskich – jak to zrobić?
8 listopada 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)