11 sierpnia 2023
Lato w wielu kategoriach sprzedażowych stanowi naturalnie spokojniejszy okres w biznesach e-commerce. Nie oznacza to jednak, że prowadząc sklep internetowy albo sprzedaż na platformach marketplace, powinieneś w tym czasie odpuścić rozwijanie swojego biznesu. Wręcz przeciwnie – to znakomity okres na wprowadzenie do niego ciekawych usprawnień, które przełożą się na wyższą sprzedaż w kolejnych kwartałach. Przedstawiamy kilka propozycji dotyczących upgrade'u sklepu internetowego, które możesz z powodzeniem wdrożyć w swoim biznesie.
Zagadnienie analityki w sklepie internetowym poruszamy bardziej szczegółowo w odrębnym wpisie na naszym blogu: Analityka e-commerce. Poznaj TOP 5 narzędzi do analizy danych e-sklepu. W zasadzie każdy obszar funkcjonowania e-sklepu warto stale monitorować, mając na uwadze, że liczby zazwyczaj nie kłamią.
Kolejny kluczowy obszar funkcjonowania sklepu internetowego dotyczy obsługi klienta. Zagadnienia z nią związane bywają niedoceniane przez właścicieli biznesu e-commerce, a to spory błąd, ponieważ zdobycie nowych klientów jest zazwyczaj kilkukrotnie droższe od utrzymania dotychczasowych. Ponadto zadowoleni klienci chętnie udzielają pozytywnych rekomendacji znajomym.
O tym, jak ważną rolę w budowaniu wysokiej sprzedaży odgrywają doskonałe zdjęcia produktowe i rzetelne opisy wie każdy właściciel biznesu e-commerce. Problem w tym, że przy setkach, a tym bardziej tysiącach pozycji znajdujących się w ofercie sklepu internetowego, trudno zadbać o unikalne i przemyślane strony produktowe. Wakacje stanowią jednak dobry moment, by wprowadzić w tej kwestii pewne udoskonalenia.
Wysiłek włożony w optymalizację sklepu w spokojniejszym okresie wakacyjnym powinien przełożyć się na wyższe zyski w kolejnych miesiącach, więc lato tylko pozornie stanowi wolniejszy okres w branży e-commerce.
Przesyłki zagraniczne
Cross-border do Chorwacji. Radzimy, jak zaplanować ekspansję Twojego e-commerce nad Adriatykiem!
19 grudnia 2024
Porady
Świąteczne akcje wysyłkowe. Jak skutecznie zaplanować i wysłać kurierem prezenty świąteczne do swoich pracowników i kontrahentów?
3 grudnia 2024
E-commerce
Jak zacząć sprzedawać na EmpikPlace z integracją z Apaczka.pl?
25 listopada 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)