9 maja 2024
Stworzenie sklepu e-commerce od podstaw od dawna jest procesem prostym i intuicyjnym. Najpopularniejsze platformy e-commerce takie jak Prestashop, WooCommerce, Shoper czy Idosell oferują możliwość rozpoczęcia sprzedaży w kilka kliknięć. A ponieważ na rynku nie brakuje wyboru, jeśli chodzi o platformy tego rodzaju, to sprzedawcy z reguły mierzą się z wyzwaniem: jak wybrać tę jedną, która będzie pasować do sklepu?
W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2023 roku w Polsce powstało aż 4 000 nowych sklepów internetowych, jak wynika z danych wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet. W sumie w połowie tego roku w Polsce funkcjonowało ponad 60 000 sklepów, co pokazuje spore zainteresowanie działaniem w branży e-commerce. Jak w dobie intensywnej konkurencji wybrać najlepszą platformę? Czym najlepiej kierować się przy podejmowaniu tej decyzji? I czym właściwie różnią się od siebie poszczególne platformy? W dzisiejszym materiale omawiamy szczegółowo zalety i wady najpopularniejszych w Polsce platform e-commerce.
Klienci korzystający z usług Apaczka.pl najczęściej zintegrowani są z platformami takimi jak: Prestashop, WooCommerce, Shoper czy Idosell. Ale spektrum platform funkcjonujących nad Wisłą jest znacznie szersze.
Początkujący sprzedawcy zapewne chętniej rozpoczną swoją przygodę z platformami SaaS z uwagi na ich prostotę i intuicyjność. Nie wymagają one znajomości programowania czy kodu – wystarczy kilka kliknięć, aby skutecznie rozpocząć sprzedaż, a w razie pytań do dyspozycji zawsze pozostaje bezpłatne wsparcie supportu platformy. Takie platformy charakteryzują się również bogactwem integracji, wsparciem dla sprzedaży wielokanałowej (omnichannel) i dodatkowych rozwiązań, które usprawniają rozwój biznesu w sieci, a także automatycznymi aktualizacjami zapewniającymi bezpieczeństwo w cyberprzestrzeni. Jednak coś za coś – takie platformy są dostępne praktycznie wyłącznie w modelu subskrypcyjnym za comiesięczną opłatą abonamentową.
Efektywna sprzedażowo polska platforma sklepowa, która kieruje swoją ofertę zarówno do początkujących, jak i doświadczonych sprzedawców.
Plusy:
Minusy:
Platformy open-source są alternatywą dla gotowych rozwiązań SaaS funkcjonujących na „zamkniętym” kodzie. Są one bezpłatne, ale wymagają wykupienia własnego hostingu i pracy z kodem w celu zbudowania e-sklepu i dodania do niego funkcjonalności skrojonych pod dany biznes. Postawienie takiej platformy wymaga zazwyczaj zaangażowania specjalistów – zarówno przy zakładaniu sklepu, jak i na późniejszych etapach, gdy konieczne będzie wsparcie techniczne. Z drugiej strony, większość platform tego typu zazwyczaj skupia wokół siebie sporą społeczność użytkowników, którzy w razie potrzeby są w stanie zaoferować pomoc. Po platformy open source sięgają z reguły osoby, które chcą ulepszyć funkcjonalności dostępne w sklepie internetowym czy zwiększyć jego widoczność pod kątem SEO.
Wtyczka do WordPressa, znanego systemu CMS, dzięki której strona postawiona na WordPressie może zmienić się w sklep internetowy.
Zaraz zapoznasz się z listą najpopularniejszych platform, które wesprą Cię w otworzeniu i rozwijaniu sklepu online. Zanim wybierzesz jedną z nich na towarzysza Twojej e-commerce’owej przygody, warto się zastanowić nad tym, czego właściwie potrzebujesz od takiej platformy. Wybór będzie zależeć od specyfiki Twojego biznesu, jak i Twojego doświadczenia w świecie e-commerce. Przykładowe czynniki, które wpłyną na podjętą przez Ciebie decyzję, mogą obejmować:
Pamiętaj jednak, że platformy sprzedażowe nie ograniczają się tylko do SaaS oraz open source. Wiele e-commerce’ów decyduje się na wdrożenie własnych rozwiązań sparowanych z systemami ERP czy WMS. Dzięki temu mogą liczyć na pełną personalizację pod swoje potrzeby przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa z uwagi na kod zamknięty. Jeśli poszukujesz sposobów na usprawnienie procesów w Twoim sklepie online, warto pomyśleć o tym rozwiązaniu, ponieważ systemy ERP czy WMS oferują wiele integracji, które mogą wesprzeć automatyzację procesów, np. związanych z wysyłkami. Przykładem jest integracja z Apaczka.pl, która oferuje dostęp do wielu przewoźników zarówno za pośrednictwem platform SaaS i open source, jak również systemów takich jak Comarch, Anteoo, Way2Send, Systim, Vendo ERP, Wapro ERP, wFirma czy Aplio.
E-commerce
Jak zacząć sprzedawać na EmpikPlace z integracją z Apaczka.pl?
25 listopada 2024
Przesyłki zagraniczne
Technologia, logistyka, know-how, customer experience. Główne obszary rozwoju w sprzedaży międzynarodowej
19 listopada 2024
Rozwijaj swój biznes w Europie razem z InPost International
15 listopada 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)