Szacowany czas czytania: 3 minuty
Każdego dnia rynek KEP (rynek kurierów, przesyłek ekspresowych i paczek) w Polsce obsługuje ponad milion przesyłek. Szacuje się, że do 2023 r. branża kurierska obsłuży prawie 850 mln paczek w ciągu roku. Skala wysyłek jest ogromna, dlatego zdarza się, że niektóre przesyłki kurierskie nie zostają dostarczone w przewidywanym terminie. Pozytywne jest jednak to, że 37% zaginionych paczek się odnajduje.
Spis treści
Jeśli masz konto na platformie logistycznej Apaczka.pl, to Twoje szanse na odnalezienie zaginionej paczki znacznie rosną. Pomagamy naszym Klientom zlokalizować przesyłki, wyjaśnić nieprawidłowości w statusach z przewoźnikiem, a także w ostateczności złożyć reklamację. Sprawdź, jak to wygląda w praktyce.
Jak sprawdzić status przesyłki?
Aktualny status przesyłki zawsze szybko sprawdzisz w module śledzenia przesyłek kurierskich. Opracowaliśmy autorski system monitorowania paczek, który sprawdza statusy przesyłek u przewoźników, nawet co 30 minut.
Po wpisaniu numeru listu przewozowego i kliknięciu przycisku „Szukaj” otrzymasz informację o aktualnym statusie przesyłki (nowe/oczekuje na kuriera, odebrana,
w doręczeniu, w drodze, doręczona, zwrot do nadawcy, wyjątek).
Status „Wyjątek”, może oznaczać że:
- kurier podjął pierwszą próbę doręczenia przesyłki, ale nie było odbiorcy,
- przesyłka jest błędnie zaadresowana,
- odbiorca odmówił przyjęcia przesyłki,
- przesyłka nie dotarła na magazyn doręczający.
Jeżeli minął regulaminowy czas na doręczenie, a w module śledzenia nie pojawiają się nowe statusy to sygnał, że Twoja paczka mogła zaginąć.
Przesyłka nie została doręczona? Będziemy interweniować u przewoźnika.
Gdy po sprawdzeniu statusu okaże się, że przesyłka mogła zaginąć, nie wypełniaj od razu formularza reklamacyjnego!
W Apaczce mamy Centrum Wsparcia Klienta, które na Twoje zlecenie będzie interweniować bezpośrednio u kuriera, co może znacznie przyspieszyć proces poszukiwań. Abyśmy mogli zająć się Twoją sprawą, musisz przekazać do CWK zgłoszenie interwencji.
W tym celu zaloguj się do Panelu Klienta i w lewym panelu wybierz „Formularz kontaktowy”. Następnie kliknij żółty przycisk „Utwórz zgłoszenie”. Otworzy się menu kaskadowe, gdzie kolejno wybierz:
- Nadania i Doręczenia
- Niedoręczona przesyłka
- Przesyłka niedostarczona – interwencja
Wypełnij i wyślij formularz. Teraz Centrum Wsparcia Klienta może w Twoim imieniu interweniować bezpośrednio u przewoźnika, co znacznie przyspieszy procedurę. Dostaniesz od nas informację zwrotną. Według naszych statystyk aż 37 % przesyłek udaje nam się odnaleźć.
Kiedy złożyć reklamację szkodową?
Podobnie jak w innych sektorach usług zdarzają się sytuacje, w których Klient ma prawo złożyć reklamację usług. W przypadku usług kurierskich, reklamacje są najczęściej składane z powodu niedostarczenia/zaginięcia paczki lub uszkodzenia przesyłki w transporcie. Według naszych statystyk, pomagamy odnaleźć aż 37% przesyłek. Niestety nie każdą zaginioną przesyłkę udaje się odszukać, zawsze jednak staramy się pomóc naszym Klientom. W przypadku, kiedy nasza interwencja u przewoźnika będzie bezowocna należy zgłosić reklamację szkodową. Procedury u przewoźników różnią się, dlatego przygotowaliśmy listę artykułów, w których w sposób szczegółowy opisujemy proces reklamacyjny:
- InPost – przesyłka nie dotarła do paczkomatu
- DHL – procedura reklamacji szkodowej
- UPS – procedura reklamacyjna
- Poczta Polska – procedura i pełnomocnictwo
Więcej informacji i opisy procedur dla niewymienionych powyżej przewoźników znajdziesz, wpisując interesującą Cię frazę, w wyszukiwarce w zakładce Centrum Pomocy.