9 września 2021
Podcasty coraz częściej pojawiają się w naszym życiu, także tym biznesowym. Badanie Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce”, zrealizowane wraz z Publicis Groupe dowodzi, że podcastów chętnie słucha nawet co 3 polski internauta. Czym one właściwie są i dlaczego warto nagrywać podcasty? Podpowiadamy, jak wykorzystać je w strategii marketingowej firmy.
Umiejętność ciekawego nakreślania historii podczas rozmowy i swobodnego, ale precyzyjnego wyjaśniania zagadnień jest cenna nie tylko podczas wieczornego opowiadania bajek dziecku. Jej wagę znają także specjaliści od marketingu, dlatego coraz częściej w strategiach marketingowych dla firm uwzględniają nagrywanie podcastów. Mało tego, według danych Edison Reaserch taki krok jest strzałem w dziesiątkę – aż 54 proc. konsumentów decyduje się na zakup produktów marki, o której usłyszało w podcastach.
Za pomocą firmowych podcastów można realizować naprawdę zróżnicowane cele. Przede wszystkim jednak ciekawy, dobrze nagrany podcast świadczy o pasji do wykonywanej pracy oraz o ludzkiej twarzy firmy, która go wyprodukowała. Nagrywając rozmowę pomiędzy specjalistami w danej dziedzinie możemy też budować wizerunek ekspercki nie tylko dla poszczególnych uczestników podcastu, ale i całej firmy. Budowanie wizerunku eksperta jest oczywiście działaniem długofalowym, jednak warto zdecydować się na ten krok choćby dlatego, że przecież leży nam na sercu rozwój i ekspansja firmy, a nie jej stagnacja. Podcasty mogą stać się także skutecznym narzędziem sprzedażowym (o ile nie są natrętnym lokowaniem produktu) oraz narzędziem do marketingu wewnętrznego, z którego twoi pracownicy będą mogli dowiadywać się o firmowych inicjatywach i nowinkach.
Wydaje się, że nie ma nic prostszego niż nagranie podcastu. Wystarczy usiąść i… zacząć mówić na określony temat. ALE! Żeby nagranie nie zginęło w gąszczu innych podcastów oraz miało wartość – zarówno marketingową, jak i wartość dla słuchacza, trzeba pamiętać o kilku rzeczach:
Pamiętaj, żeby oprócz planu na podcasty przygotować także strategię ich dystrybucji i promocji. Nawet najlepszy podcast, jeśli nie jest odpowiednio promowany, nie będzie miał szansy na podbicie serc słuchaczy.
Przesyłki zagraniczne
Technologia, logistyka, know-how, customer experience. Główne obszary rozwoju w sprzedaży międzynarodowej
19 listopada 2024
Rozwijaj swój biznes w Europie razem z InPost International
15 listopada 2024
Porady
Masowe wysyłki paczek kurierskich – jak to zrobić?
8 listopada 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)