17 lutego 2022
Firmy kurierskie podczas świadczenia usług logistycznych informują zwykle swoich klientów o statusie przesyłki. Niestety, nie zawsze status przesyłki jest zrozumiały dla Odbiorcy. Co więc oznaczają statusy przesyłek i o czym informują Odbiorcę lub Nadawcę przesyłki? Wyjaśniamy!
Śledzenie przesyłki online jest bardzo wygodną formą monitorowania, na jakim etapie dostarczenia znajduje się paczka. Informacja o statusie przesyłki to już nieodłączny element e-commerce, zaliczany do tzw. dobrych praktyk e-commerce. Co więcej, duży w tym udział mają firmy kurierskie działające na rynku – każda z nich umożliwia monitorowanie przesyłki i sprawdzenie jej statusu w dowolnej chwili.
Statusy przesyłek to informacje od firm kurierskich, określające stopień zaawansowania realizacji usługi transportowej w konkretnym czasie. Każda przesyłka ma przydzielany swój indywidualny numer identyfikacyjny, dzięki któremu można sprawdzić w dowolnej chwili, gdzie ona się znajduje i co się z nią dzieje. Status przesyłki pozwala także zobrazować sobie, jak wygląda droga paczki od Nadawcy do Odbiorcy.
Rodzajów statusów przesyłek jest kilka, a większość firm kurierskich ujednoliciła poszczególne komunikaty na tyle, że brzmią one podobnie. Dzięki temu – niezależnie od tego, z którego Przewoźnika korzystasz – wszystkie komunikaty o statusie przesyłki będą dla ciebie zrozumiałe. Jakie komunikaty firmy kurierskie wysyłają swoim klientom?
Ten komunikat jest tak naprawdę pierwszą informacją, jaką otrzyma Odbiorca przesyłki. Oznacza on, że Nadawca przesyłki wprowadził dane niezbędne do wysyłki, opłacił zlecenie i wygenerował etykietę przewozową. Status “Zarejestrowano dane przesyłki” nie oznacza jednak rozpoczęcia podróży paczki do adresata.
Ten status jest informacją dla Odbiorcy przesyłki, że została ona wydana kurierowi przez Nadawcę i znajduje się w drodze do najbliższego mu oddziału firmy kurierskiej. Komunikat “Przesyłka odebrana przez kuriera” to właściwie moment rozpoczęcia jej faktycznej podróży do Adresata.
Status “Przesyłka przyjęta w oddziale” oznacza, że najbliższy miejscu nadania oddział firmy kurierskiej ma ją już u siebie, a sama przesyłka wyruszy stamtąd w dalszą drogę. W zależności od odległości pomiędzy miejscem nadania i miejscem odbioru, taki status może kilkukrotnie pojawiać się w aplikacji do śledzenia przesyłek. Wszystko dlatego, że czasem musi być ona przekazana pomiędzy kilkoma różnymi oddziałami (daleko do Odbiorcy), a czasem od razu po pierwszej wizycie w oddziale firmy kurierskiej wędruje do Adresata.
Ten komunikat oznacza, że przesyłka opuściła już ostatni oddział na swojej drodze i jest w furgonetce kurierskiej. Otrzymując ten status możesz mieć pewność, że jeszcze tego samego dnia kurier podejmie próbę doręczenia przesyłki.
Status “Doręczona” lub “Przesyłka doręczona” to informacja o tym, że przesyłka znalazła się już w rękach Odbiorcy.
Czasami w aplikacji do śledzenia przesyłki może pojawić się status “Zwrot”. Oznacza on, że przesyłka nie została doręczona do Odbiorcy i zostanie zwrócona na adres Nadawcy.
Przeczytaj także: Jak ekologicznie pakować przesyłki?
Statusy przesyłek są ściśle powiązane ze śledzeniem przesyłki, a właściwie – z narzędziem, które to umożliwia. Każda firma kurierska oraz platforma logistyczna umożliwia sprawdzenie statusu przesyłki na swoich podstronach. To tam, wpisując unikalny numer identyfikacyjny paczki, można sprawdzić na jakim etapie jest realizacja usługi kurierskiej.
Na podstawie informacji otrzymywanych od Przewoźników, w Apaczka.pl aktualizujemy statusy przesyłek nawet kilka razy dziennie. Jeśli nadajesz paczkę przez platformę logistyczną i chcesz śledzić przesyłkę na Apaczka.pl, wejdź na naszą stronę, wybierz zakładkę “śledź przesyłkę” i wprowadź numer przesyłki. W ten sposób sprawdzisz aktualne daty i godziny przekazania paczki oraz status realizacji usługi.
Chcesz wysłać paczkę? Sprawdź, jak ją przygotować – pobierz darmowy e-book “Jak pakować? Poradnik pakowania przesyłek kurier
Przesyłki zagraniczne
Technologia, logistyka, know-how, customer experience. Główne obszary rozwoju w sprzedaży międzynarodowej
19 listopada 2024
Rozwijaj swój biznes w Europie razem z InPost International
15 listopada 2024
Porady
Masowe wysyłki paczek kurierskich – jak to zrobić?
8 listopada 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)