11 kwietnia 2023
Handel transgraniczny to obecnie bardzo popularny kierunek rozwoju dla wielu przedsiębiorstw. Coraz więcej firm decyduje się na rozszerzenie swojej działalności o sprzedaż międzynarodową, wykorzystując różnorodne narzędzia i platformy e-commerce. Dowiedz się, gdzie rozpocząć sprzedaż za granicę.
Z badania przeprowadzonego przez IdoSell, czyli jednej z najpopularniejszych polskich platform sklepowych wynika, że aż 45 proc. sprzedawców, których sklepy działają w oparciu o IdoSell, prowadziło w ubiegłym roku sprzedaż za granicę. W raporcie z badania możemy wyczytać również, że w ciągu ostatnich lat polskie e-sklepy sprzedawały najwięcej na rynku niemieckim (380 mln GMV w 2022 roku) i czeskim (166 mln GMV). GMV to nic innego, jak wartość złożonych zamówień.
Polscy przedsiębiorcy chętnie eksploatują rynek niemiecki, ponieważ rodzime sklepy są w stanie sprostać wysokim wymaganiom klientów zza zachodniej granicy oraz mogą zapewnić im szybką dostawę. Z kolei rynek czeski, choć niewielki, wciąż przyciąga uwagę polskich przedsiębiorców. Jednym z powodów jest brak dominującej platformy marketplace, co otwiera szanse dla mniejszych i średnich firm na ekspansję i zdobycie udziału w rynku.
Przede wszystkim, trzeba pamiętać o tym, że ekspansja zagraniczna wymaga ostrożnego planowania i realizacji. Warto działać stopniowo i skupić się na jednym lub kilku rynkach. Warto przetestować swój potencjał na rynku czeskim i słowackim, ponieważ to kraje bliskie nam kulturowo. Oczywiście, trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, takich jak preferencje klientów, metody płatności i dostawy, ale te rynki są stosunkowo łatwe do zrozumienia i obsługi.
Tworzenie sklepu internetowego wiąże się z dużą ilością pracy, tym bardziej przy chęci sprzedaży za granicę. Konieczne jest poświęcenie czasu na poznanie preferencji klientów w danym kraju, ich zwyczajów płatniczych czy sposobów odbierania paczek. Ważne jest także, żeby sklep wyglądał podobnie do innych dostępnych na rynku, dzięki czemu klienci zza granicy nie będą czuli się w nim obco.
IdoSell na bieżąco analizuje, które rozwiązania są najlepsze, najczęściej stosowane i najbardziej popularne wśród lokalnych klientów, żeby następnie pracować nad odpowiednią integracją z platformą. To umożliwia e-sklepom, które decydują się na ekspansję na zagraniczne rynki, skorzystanie ze wszystkich niezbędnych elementów do skutecznego przyciągania ruchu, przetłumaczenia oferty, wyliczenia właściwego podatku VAT, a także dostarczenia klientowi informacji o miejscu odbioru paczki — w sumie zapewnia pełną obsługę procesu sprzedaży za granicę.
Jednym z najważniejszych kroków jest wybór odpowiednich partnerów logistycznych, którzy są w stanie zapewnić nie tylko konkurencyjne ceny, ale także wysoką jakość usług. Dzięki temu można zapewnić swojemu biznesowi szybką i niezawodną dostawę produktów do klientów, co przekłada się na ich zadowolenie i w efekcie wzrost sprzedaży. Na serwisie Apaczka.pl dostępnych jest ponad 50 integracji z platformami typu e-commerce, ERP, czy WMS. Na szczególną uwagę zasługuje możliwość integracji z platformą e-commerce IdoSell.
Dzięki integracji sklepu internetowego od IdoSell z platformą Apaczka.pl zyskujesz m.in.:
To wszystko bez dodatkowego abonamentu i ukrytych opłat za utrzymanie konta.
Przesyłki zagraniczne
Technologia, logistyka, know-how, customer experience. Główne obszary rozwoju w sprzedaży międzynarodowej
19 listopada 2024
Rozwijaj swój biznes w Europie razem z InPost International
15 listopada 2024
Porady
Masowe wysyłki paczek kurierskich – jak to zrobić?
8 listopada 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)