23 września 2021
SXO, czyli Search Experience Optimization jest połączeniem dwóch, sztandarowych nurtów digital marketingu: SEO oraz UX. Co to oznacza w praktyce i jak stosować SXO na stronie internetowej firmy?
Zadaniem SXO, łączącego w sobie pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce (SEO) oraz doświadczenia użytkowników sieci (UX) jest poprawa konwersji strony www oraz zadowolenia użytkowników ją odwiedzających. Świadome stosowanie SXO w działaniach marketingu internetowego pozwoli także poprawić widoczność strony www w wynikach wyszukiwania i spowoduje wzrost zarówno zainteresowania witryną, jak i wzrost liczby odwiedzających ją użytkowników. Mówiąc w skrócie – SXO to przemyślana strategia, mająca przyciągnąć użytkownika dzięki SEO i utrzymać go na stronie dzięki UX.
W działaniach pod szyldem SXO znajdziemy także wszelkie działania content marketingowe, działania CRO (optymalizacja ścieżki konwersji), web developmentowe, a także analityczne.
Co ciekawe i z pewnością dla wielu marketingowców starszej daty zaskakujące, w działaniach SXO priorytetem jest nie pozycja strony w wyszukiwarce, a pozyskanie konwertującego ruchu. Celem SXO jest więc umożliwienie użytkownikowi strony znalezienia pożądanych informacji, produktów oraz proste przejście przez wszystkie następne etapy, tj. wypełnienie formularza, dokonanie zakupu czy znalezienie właściwej podstrony.
Wprowadzenie działań SXO w strategię marketingową firmy przyniesie jej szereg korzyści.
Należą do nich przede wszystkim:
Plan wdrożenia działań SXO na stronie internetowej jest tak naprawdę kluczem do sukcesu całego przedsięwzięcia. Dlatego szczególnie istotne jest właściwe przygotowanie się do tych działań. Zanim zaplanuje się konkretne działania, warto zlecić audyt SXO specjaliście, który kompleksowo przeanalizuje istniejącą stronę internetową i wystawi konkretne zalecenia oraz rekomendacje, dotyczące m.in. jakości treści, nawigacji na stronie, połączeń między podstronami czy elementów tzw. mobile-friendly i SEO-friendly.
Na podstawie badań nad stroną oraz wyciągniętych wniosków, rekomendowany plan wdrożenia działań SXO obejmuje zwykle:
Rynek e-commerce rozwija się w szybkim tempie, a oczekiwania i potrzeby konsumentów rosną każdego dnia. Właściwa strategia działań pod szyldem SXO pozwoli sklepom internetowym już na samym początku istnienia skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji i co najważniejsze – utrzymać przy sobie wartościowych, wiernych klientów. I choć skoordynowanie wszystkich działań może zająć trochę czasu, na efekty wcale nie będzie trzeba długo czekać.
Przesyłki zagraniczne
Technologia, logistyka, know-how, customer experience. Główne obszary rozwoju w sprzedaży międzynarodowej
19 listopada 2024
Rozwijaj swój biznes w Europie razem z InPost International
15 listopada 2024
Porady
Masowe wysyłki paczek kurierskich – jak to zrobić?
8 listopada 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)