6 października 2022
Duża skala działalności to duże wyzwania – zasada ta dotyczy każdej branży, również e-commerce. Jeśli prowadzisz duży sklep internetowy, zarządzasz marketplace’em albo jesteś właścicielem platformy technologicznej, potrzebujesz dedykowanych rozwiązań logistycznych. Serwis Apaczka.pl jako doświadczony dostawca rozwiązań logistycznych, działający na polskim rynku od wielu lat, stworzył ofertę Enterprise, specjalnie z myślą o dużych graczach: podmiotach z branży e-commerce, marketplace, platformach ERP, WMS, czy fulfillment .
Jak podaje Izba Gospodarki Elektronicznej, już 87% internautów dokonało zakupu w sieci, a 61% badanych kupuje te same produkty lub marki w wielu kanałach.[1] Zakupy wielokanałowe stają się coraz popularniejsze, a właściciele sklepów internetowych dążą do tego, by ich marka była dostępna w wielu miejscach. Dla klientów to ułatwienie, ponieważ mogą złożyć zamówienie tam, gdzie chcą, jednak dla osoby zarządzającej sklepem obsługa zamówień pochodzących z różnych źródeł to nie lada wyzwanie. Niezbędne okazują się w takim przypadku integracje różnych systemów sprzedaży z platformą wysyłkową. Dzięki temu wszystkimi zamówieniami można zarządzać w jednym miejscu, zlecając ich wysyłkę, a następnie śledząc status realizacji.
Serwis Apaczka.pl jako lider rozwiązań logistycznych dla e-commerce umożliwia przede wszystkim za pośrednictwem jednej integracji API dostęp do wielu firm kurierskich w koszyku e-sklepu.
Zapewniamy także bezpłatne integracje z ponad 50 platformami e-commerce. Integracje obejmują zarówno płatne platformy, jak Shoper czy Allegro, jak i rozwiązania typu open source (WordPress, Magento). Co więcej, oferta jest skierowana również do właścicieli platform technologicznych typu WMS, ERP czy fulfillment, którzy dzięki współpracy z nami mogą poszerzyć funkcjonalności swoich produktów o procesy wysyłkowe.
Warto podkreślić, że współpracę z dużymi firmami prowadzimy na podstawie indywidualnych ustaleń, które każdorazowo dopasowujemy do potrzeb konkretnego podmiotu. Warto mieć zaufanego i doświadczonego partnera, by oferować swoim klientom elastyczne rozwiązania logistyczne.
Skalowanie e-biznesu nieodłącznie związane jest też z automatyzacją procesów – także tych obejmujących wysyłkę zamówień oraz obsługę posprzedażową klientów. Apaczka.pl umożliwia nie tylko stały dostęp do ofert większości działających na rynku firm kurierskich, ale również automatyzację zarządzania przesyłkami oraz zwrotami. W ramach dostępnych usług klienci końcowi otrzymują automatyczne maile ze statusem paczki, mogą korzystać z mapy punktów nadawczo-odbiorczych oraz personalizowanej strony śledzenia, a dodatkowo – łatwo dokonać zwrotu zakupionego produktu poprzez wypełnienie formularza online.
Choć operatorzy logistyczni często kojarzeni są z jednakową ofertą dla różnych podmiotów, w przypadku serwisu Apaczka.pl jest inaczej. Rozwiązania, które oferujemy mniejszym i średnim sklepom internetowym, takie jak pakiet Apaczka PRO Brand, umożliwiający personalizację komunikacji z klientem, czy pakiet Apaczka PRO Returns, obejmujący automatyzację zarządzania
zwrotami, dostosowujemy także do dużych biznesów. Jesteśmy otwarci na współpracę, a nasze unikalne usługi dodatkowe możemy elastycznie dopasować do potrzeb zarządzających platformą sprzedażową czy technologiczną. Oferujemy też profesjonalne doradztwo dedykowanego opiekuna handlowego oraz wsparcie techniczne na każdym etapie współpracy.
Korzystając z naszego wieloletniego doświadczenia na rynku przesyłek kurierskich oraz biorąc pod uwagę oczekiwania dzisiejszych e-konsumentów, wprowadziliśmy szereg usług, które pozwalają zadbać o satysfakcję i pozytywne doświadczenia zakupowe klientów końcowych. Przede wszystkim dajemy im wybór preferowanej metody dostawy spośród oferty przewoźników krajowych i zagranicznych, tj. DPD,DHL, InPost, Fedex, Pocztex czy GLS. Apaczka.pl obsługuje różne formy przesyłek – od listów i paczek, aż po przesyłki paletowe i półpalety. Co ważne, stając się naszym partnerem, możesz przenieść do nas zawarte wcześniej umowy z przewoźnikami, zachowując wynegocjowane warunki. Dzięki temu zapewnisz swoim klientom maksymalny wybór form dostawy.
Stale śledzimy także aktualne trendy na rynku e-commerce i staramy się na nie odpowiadać, oferując wciąż nowe usługi. Przykładem może być personalizacja, którą docenia i której oczekuje coraz więcej użytkowników e-sklepów. W odpowiedzi na te potrzeby wprowadziliśmy pakiet PRO Brand, który pozwala na wysyłanie spersonalizowanych powiadomień o statusie przesyłki, a także wykorzystanie strony śledzenia paczki do działań cross-sellingowych. Zarówno powiadomienia, które otrzymuje klient, jak i strona śledzenia mogą zawierać spersonalizowane treści oraz elementy identyfikacji wizualnej sklepu. Unikalną funkcjonalnością jest też mapa ze wszystkimi dostępnymi punktami nadań i odbioru, do której jako sprzedający możesz dodać własne punkty.
Charakterystyczne dla logistyki e-commerce są zwroty produktów, które – szczególnie w branżach takich jak odzież czy obuwie – są nieodłącznym elementem e-zakupów. Zdając sobie sprawę z tych uwarunkowań, opracowaliśmy rozwiązanie znacznie ułatwiające obsługę zwrotów, zarówno po stronie klienta, jak i sklepu. Pakiet Apaczka PRO Returns, bo o nim mowa, daje możliwość zarządzania wszystkimi zwrotami (niezależnie od kanału sprzedaży) w jednym panelu administracyjnym. Z tego poziomu osoba obsługująca zwroty może je zbiorczo akceptować lub odrzucać, zaś klient otrzymuje automatyczne powiadomienia o statusie zgłoszonego zwrotu. Cały proces staje się zatem zautomatyzowany i przebiega dużo sprawniej.
Oferowane usługi skrojone na miarę dużego biznesu to szansa na zwiększenie sprzedaży dzięki działaniom odpowiadającym na oczekiwania klientów e-commerce. Spersonalizowane oferty, stały kontakt z e-sklepem, szeroki wybór metod dostawy oraz łatwe zwroty produktów to tylko niektóre z korzyści dla Twoich odbiorców. A to wszystko na indywidualnych warunkach, dopasowanych do specyfiki Twojej firmy i jej użytkowników!
[1] Raport Omnicommerce. Kupuję wygodnie 2022, dostępny online: https://eizba.pl/wp-content/uploads/2022/06/Omni-commerce-Kupuje-wygodnie-2022.pdf.
E-commerce
Jak zacząć sprzedawać na EmpikPlace z integracją z Apaczka.pl?
25 listopada 2024
Przesyłki zagraniczne
Technologia, logistyka, know-how, customer experience. Główne obszary rozwoju w sprzedaży międzynarodowej
19 listopada 2024
Rozwijaj swój biznes w Europie razem z InPost International
15 listopada 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)