20 listopada 2020
Zwrot zakupów to kolejny etap Black Friday. Klienci sklepów internetowych mają prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. I chętnie z tego prawa korzystają. Pojawia się przy tym wiele pytań: kto, za co odpowiada i kto ponosi koszty transportu, jakim kurierem odesłać zakupy do sprzedawcy? Poniżej wyjaśniamy najważniejsze kwestie.
Zakupy w Internecie należą do zakupów dokonywanych na odległość. Prawa i obowiązki stron są opisane w Ustawie o prawach konsumenta. Procedura wygląda tak:
Jeśli decydujesz się na zwrot zakupów do sprzedawcy, ponosisz koszty pakowania i transportu. Od tej zasady są wyjątki:. Nie ponosisz kosztów transportu, gdy:
Sprzedający jest zobowiązany do zwrotu ceny towaru i kosztów dostawy. Jednak z zastrzeżeniem, że koszty dostawy sprzedający jest zobowiązany zwrócić do wysokości wartości najtańszej metody dostawy, dostępnej w ofercie.
Innymi słowy, jeśli na przykład wybrałeś dostawę kurierem za 20 PLN a w ofercie sklepu jest opcja przesyłki za 10 PLN, to sprzedawca ma obowiązek zwrócić Ci 10 PLN.
Uwaga: odbiór osobisty za 0 złotych nie jest metodą dostawy.
Sprzedawca jest zobowiązany do zwrotu pełnych kosztów zakupu rzeczy pod warunkiem, że nie była ona używana.
W praktyce oznacza to, że możesz rozpakować zakupy, przymierzyć, wypróbować i w przypadku zwrotu zakupów należy Ci się zwrot pełnej cen jednak jeśli przedmiot będzie nosił ślady używania lub uszkodzenia, sprzedawca może domagać się od Ciebie pokrycia kosztów przywrócenia rzeczy do stanu pierwotnego lub zapłacenia równowartości stopnia zużycia sprzedanej rzeczy.
Ta zasada nie obowiązuje, jeśli sprzedawca nie poinformuje kupującego o przysługującym mu prawie odstąpienia od umowy, także o terminach, sposobie odstąpienia i wzorze formularza. Warto dokładnie przeczytać warunki i regulamin sklepu.
Tak, ale tylko jeśli dokonałeś zakupu z konta firmowego, oznaczonego symbolem teczki. Wtedy sprzedawcę obowiązują przepisy prawa o sprzedaży poza lokalem i na odległość.
Wysyłka kurierem jest ekonomiczną i wygodną metodą zwrotu. Gdy chcesz odesłać paczkę do sklepu internetowego to:
Przesyłki zagraniczne
Technologia, logistyka, know-how, customer experience. Główne obszary rozwoju w sprzedaży międzynarodowej
19 listopada 2024
Rozwijaj swój biznes w Europie razem z InPost International
15 listopada 2024
Porady
Masowe wysyłki paczek kurierskich – jak to zrobić?
8 listopada 2024
apaczka pro (11) logistyka (16) przesyłka (10) przesyłki niestandardowe (20) user experience (13) wysyłka ekspresowa (1) zwroty (4)