Apaczka PRO Returns – najczęściej zadawane pytania
Spis treści
PRO Returns – informacje ogólne
- PRO Returns – co to takiego?
Pro Returns to usługa oferująca zautomatyzowany proces ZWROTU produktów zakupionych w sklepie internetowym.
- Dla kogo jest PRO Returns?
Usługa PRO Returns została stworzona z myślą o naszych Klientach, którzy prowadzą działalność e-commerce i którzy chcą:
- Wyjść naprzeciw oczekiwaniom kupujących, którzy już na etapie dokonywania zakupów oczekują rozwiązania umożliwiającego łatwy zwrot produktu do e-sklepu.
- Pełnej kontroli nad przebiegiem i realizacją procesu zwrotów.
- Zautomatyzowanej komunikacji do kupującego w zakresie realizacji procesu zwrotu oraz śledzenia przesyłki zwrotnej.
- Zachęcić swoich Klientów do regularnego dokonywania zakupów.
- Zbudować dobrą relację z kupującym.
- Mam e-sklep i czy rzeczywiście potrzebuję funkcjonalności zwrotów (usługi PRO Returns)?
TAK, ponieważ:
- Zwroty są dziś elementem modelu zakupowego – kupujący zamawiają po kilka produktów (np. w różnym rozmiarze) od razu z intencją zwrotu tych, które okażą się nietrafione (najczęściej zwracana/wymieniana jest odzież i obuwie).
- Zwroty są narzędziem pozwalającym zbudować dobrą relację z kupującym.
- Polskie prawo daje konsumentom możliwość zwrotu towaru zakupionego przez Internet, bez podania przyczyny w terminie do 14 dni (od „zwrotu” nie ma ucieczki) – wydłużając okres zwrotu i ułatwiając klientowi jego dokonanie, sklep internetowy może zbudować przewagę konkurencyjną.
- Jakie są korzyści z aktywacji usługi PRO Returns w e-sklepie?
- Zautomatyzowany proces zarządzania zwrotami, z możliwością konfigurowania ustawień w Panelu Klienta.
- Możliwość zdecydowania o automatycznym zamieszczaniu linku do formularza zwrotu klientowi w powiadomieniu e-mail ze statusem „Doręczenie”.
- Możliwość ręcznego generowania linku do zwrotów, wysyłanego do klienta za pośrednictwem dedykowanej wiadomości e-miał (generowanej automatycznie).
- Pełną kontrolę nad przebiegu procesu zwrotu (możliwość zaakceptowania lub odrzucenia zlecenia zwrotu).
- Realizację zwrotów za pośrednictwem najbardziej popularnych przewoźników (Inpost, DHL, UPS, Poczta Polska) metodą „punkt-drzwi”.
- Gotowe (systemowe) powiadomienia wysyłane do klientów dotyczące:
- utworzenia zlecenia zwrotu,
- zaakceptowania lub odrzucenia zlecenia zwrotu,
- informacji, że zwrot dotarł do e-sklepu,
- Możliwość analizowanie powodu zwrotów.
- Jak aktywować PRO Returns?
Apaczka PRO, w ramach której dostępne są usługi PRO Returns, jest dostępna tylko dla Klientów, którzy mają aktywną formę płatności Limit kredytowy.
Jeśli masz aktywną formę płatności Przedpłata i chcesz skorzystać z wybranej usługi Apaczka PRO, zmień formę płatności na Limit kredytowy. Postępuj zgodnie z instrukcją lub skontaktuj się z naszą infolinią 22 380-31-90 (pn-pt: 8.00-16.00).
- Mam limit kredytowy i chcę aktywować usługę PRO Returns?
1. Zaloguj się do Panelu Klienta i wybierz zakładkę Apaczka PRO.
2. Wybierz kafelek PRO Returns. Jeśli nie korzystałeś wcześniej z usługi to pierwsze 14 dni będziesz mieć całkowicie za darmo!
3. Zapoznaj się z warunkami i zaakceptuj obowiązujące Regulaminy.
4. Kliknij Wybieram. Po potwierdzeniu otrzymasz komunikat potwierdzający aktywację wybranego pakietu.
5. Fakturę otrzymasz w ciągu 2 dni roboczych (po okresie próbnym). Pamiętaj, aby ją opłacić.
Faktury wystawiane są w wersji elektronicznej, jak również udostępnione do pobrania po zalogowaniu, w zakładce Faktury.
- Na jak długo zawieram umowę?
Umowa zawierana jest na czas nieokreślony. Szczegółowe zasady znajdują się w Regulaminie, z którym należy zapoznać się przed zamówieniem usługi. Subskrypcja jest ważna od momentu aktywacji pakietu i odnawiana jest automatycznie co miesiąc. Możesz zrezygnować z korzystania z usługi w dowolnym momencie, przy czym dostęp będzie zapewniony do końca okresu rozliczeniowego, w którym nastąpiła rezygnacja.
- Czy subskrypcję pakietów trzeba odnawiać co miesiąc?
Subskrypcja odnawia się automatycznie po zakończeniu bieżącego okresu rozliczeniowego.
Np. pakiet zamówiony 23.06.2022 pozwala na korzystanie z usług do 23.07.2022, po czym zostanie automatycznie przedłużony do 23.08.2022, aż do momentu rezygnacji.
- Jak przejść z przedpłaty na umowę?
Usługa Apaczka PRO jest dostępna tylko dla Klientów, którzy mają aktywną formę płatności Limit Kredtowy (postpaid) w ramach dotychczasowej współpracy.
Jeśli masz aktywną formę płatności Przedpłata i chcesz skorzystać z usług Apaczka PRO, zmień formę płatności na Limit Kredytowy.
- Jak szybko przejść z przedpłaty na umowę?
- Skorzystaj z formularza błyskawicznej zmiany formy rozliczenia Apaczka PRO – zmiana formy rozliczeń i czekaj na szybkie potwierdzenie mailowe LUB
- Postępuj zgodnie z instrukcją.
- Mam pytania do usługi, gdzie je zgłosić?
- Skorzystaj z dedykowanego dla Ciebie numeru infolinii.
- Nr telefonu znajdziesz po zalogowaniu do Panelu Klienta w sekcji Moje konto.
Jeśli zadzwonisz po godzinach pracy konsultantów skorzystaj z opcji Oddzwoń do mnie.
- Czy mogę wybrać dodatkowy pakiet? Np. mam już pakiet Smart i Brand, ale chcę aktywować PRO Returns.
Tak, można wybrać inny pakiet, o ile nie ma się dostępu do tego pakietu w ramach innej promocji. Np. jeśli korzystamy z pakietu Apaczka PRO SELF i chcemy wykupić PRO Returns, to możemy aktywować tą usługę.
- Gdzie znajdę Regulamin Świadczenia Usług Apaczka PRO Returns?
Ogólny Regulamin Świadczenia Usług Apaczka PRO oraz Regulamin PRO Returns dostępne są w zakładce Regulaminy.
- Jak wygląda rezygnacja z usługi?
Z usługi można zrezygnować w każdym momencie wybierając odpowiednią opcję w systemie. Po rezygnacji dostęp do usług będzie zapewniony do końca okresu rozliczeniowego, w którym nastąpi rezygnacja.
Np. jeśli okres rozliczeniowy za pakiet kończy się 21.07.2022, to rezygnując przed 21.07.2022 zachowuje się możliwość korzystania z usług do tego dnia, a subskrypcja nie przedłuży się automatycznie na kolejny okres.
Konfiguracja ustawień PRO Returns
- Nie jestem „techniczną osobą”, czy poradzę sobie z konfiguracją?
Nasza usługa zostało stworzone właśnie z myślą o takich osobach.
Umiejętności techniczne nie są potrzebne, żeby skonfigurować usługę.
Jeśli natrafisz na jakiekolwiek trudności zapoznaj się z instrukcją konfiguracji lub skontaktuj się z nami, nasz zespół z chęcią udzieli Ci pomocy.
- Gdzie mogę znaleźć przewodnik/instrukcję, który pomoże mi skonfigurować usługę?
Szczegóły działania usługi PRO Returns
Instrukcja konfiguracji krok po kroku
Płatności i rozliczenia usługi PRO Returns
- Jak szybko od wpłaty zostanie aktywowana usługa w ramach PRO Returns?
Usługa będzie dostępna od razu po kliknięciu w przycisk „Wybieram”. Faktura zostanie wystawiona w ciągu maksymalnie dwóch dni roboczych (licząc od zakończenia okresu próbnego).
- Czy trzeba płacić od razu za wybrany pakiet, czy kwota będzie na fakturze?
Klikając w przycisk „Wybieram”, usługa w ramach PRO Returns zostaje aktywowana od razu.
Jeśli korzystasz z niej po raz pierwszy to przysługuje Ci 14-dniowy bezpłatny okres próbny.
Jeśli w tym czasie nie zrezygnujesz z usługi to faktura zostanie wystawiona w ciągu maksymalnie dwóch dni roboczych po upłynięciu okresu próbnego.
Termin płatności wynosi 7 dni kalendarzowych od daty wystawienia faktury, o ile nie ustalono inaczej.
- Gdzie znajdę fakturę za usługi Apaczka PRO?
Faktury wystawiane są w wersji elektronicznej, jak również udostępnione do pobrania po zalogowaniu w naszym serwisie, w zakładce Faktury. Są to oryginały, które należy wydrukować. Nie wysyłamy faktur drogą pocztową. Jest to zgodne z prawem (Na podstawie art. 106 ust. 10 i 11 ustawy z dnia 11 marca 2004 r.).
O wystawieniu faktury damy Ci również znać e-mailem. Otrzymasz go na adres, który podałeś podczas rejestracji.
- Na jakich zasadach będą wystawiane faktury za usługi Apaczka PRO?
Do dwóch dni roboczych od zamówienia pakietu (licząc od zakończenia okresu próbnego) wystawiona zostanie faktura za abonament. O ile Regulamin Promocji lub dotychczasowe ustalenia nie stanowią inaczej, termin płatności za tę fakturę wynosi 7 dni. Faktury za kolejne okresy będą wystawiane na takich samych zasadach.
Opłaty za obsługę techniczną i usługi dodatkowe będą fakturowane na takich samych zasadach jak dotychczas usługi kurierskie.
- Czy otrzymam zwrot kosztów po rezygnacji z pakietu?
Po rezygnacji dostęp do usług będzie zapewniony do końca okresu rozliczeniowego, w którym nastąpi rezygnacja. Środki za aktywowane, rozpoczęte lub zlecone usługi nie będą zwracane.
- Dlaczego otrzymałem kolejną fakturę?
Apaczka PRO, zgodnie z Regulaminem, który został zaakceptowany podczas aktywacji pakietu, działa na zasadzie automatycznego odnawiania co miesiąc, po zakończeniu bieżącego okresu rozliczeniowego.
Np. pakiet zamówiony 18.07.2022 pozwala na korzystanie z usług do 18.08.2022, po czym zostanie automatycznie przedłużony do 18.09.2022, aż do momentu rezygnacji.
- Z czego wynika kwota na fakturze?
Wartość faktury obliczona została zgodnie z obowiązującym Państwa cennikiem indywidualnym za usługi Apaczka PRO, w zależności od rodzaju wykupionego abonamentu. Aktualne ceny znajdą Państwo w zakładce Mój Cennik w Panelu Klienta.
Co miesiąc otrzymają Państwo fakturę za aktywowany pakiet Apaczka PRO Returns.
Aby opłacić fakturę jednym kliknięciem, należy wejść w zakładkę Faktury i skorzystać z szybkiego przelewu.
- Jaki jest cennik standardowy dla Apaczka PRO?
Cennik dostępny jest w Panelu Klienta, po zalogowaniu do konta >> zakładka Mój cennik >> Wybierz usługę >> Apaczka PRO.
- Czy w trakcie trwania abonamentu, na fakturze wystawionej za następny okres rozliczeniowy, może zostać zastosowana inna stawka?
Stawka jaka znajdzie się na fakturze jest zgodna z cennikiem indywidualnym. Jeżeli w trakcie trwania abonamentu, otrzymają Państwo ofertę ze stawką inną niż dotychczas obowiązująca, zostanie ona zastosowana od przeszłego okresu rozliczeniowego.
- Zrezygnowaliśmy z abonamentu, czy otrzymamy zwrot środków proporcjonalnie do niewykorzystanego okresu?
Po rezygnacji, dostęp do usług będzie zapewniony do końca okresu rozliczeniowego, w którym nastąpi rezygnacja. Środki za aktywowane, rozpoczęte lub zlecone usługi, nie będą zwracane.