Bezpieczna płatność kartą za pobranie w DPD i FedEx
W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie Klientów, firma DPD i FedEX wprowadziły bezdotykową formę płatności.
Co to oznacza dla klientów?
- Możliwość płatności kartą za przesyłki pobraniowe (COD). Cena za usługę dostępna jest w Panelu Klienta, w zakładce Mój cennik.
- Firma DPD oraz FedEx wyposażyła wszystkich kurierów w terminale umożliwiające rozliczenia bezgotówkowe.
- Koszt prowizji za transakcję bezgotówkową poniesie nadawca/zleceniodawca – dotyczy FedEx.
- W przypadku, gdy odbiorca za pobranie zapłaci kartą, po audycie zostaniesz obciążony dodatkowymi kosztami 0,75% wartości wprowadzonej kwoty pobrania. Kwota pojawi się w formie audytu do przesyłki, w kolejnym cyklu rozliczeniowym – dotyczy FedEx.
- Kurier DPD (telefonicznie) ustala z odbiorcą przesyłki, finalny sposób realizacji usługi pobrania.
Ważne!
Dopłata naliczana będzie po audycie firmy kurierskiej, gdyż to odbiorca decyduje o formie płatności kartą lub gotówka. Usługi nie można zlecić podczas składania zlecenia DPD.
Jak nadać przesyłkę za pobraniem?
Sposób nadania takiej przesyłki pozostaje bez zmian.
- Zaloguj się do Apaczka.pl i kliknij Wyślij przesyłkę.
- Uzupełnij wymagane informacje, a w sekcji Dodatkowe informacje i usługi wprowadź kwotę pobrania.
- Wybierz z listy, bądź wprowadź nowy numer konta do zwrotu pobrania.
- Następnie wybierz przewoźnika, wprowadź adres odbioru i dostawy i Wyślij – Gotowe! Szczegółowa instrukcja dostępna jest w artykule: Jak złożyć przesyłkę pobraniową?