Co jest potrzebne do złożenia reklamacji?
W przypadku każdej składanej reklamacji potrzebne są odpowiednie informacje na temat reklamowanej przesyłki czy faktury oraz dokumenty, które muszą być dołączone do zgłoszenia. Poniżej przedstawiamy listę wymaganych dokumentów i informacji do złożenia konkretnej reklamacji.
Prosimy o uważne zapoznanie się z listą wymaganych dokumentów i informacji w celu sprawnego przejścia przez proces reklamacyjny. Złożenie niekompletnego zgłoszenia reklamacyjnego będzie skutkowało wezwaniem Cię do uzupełnienia braków.
Wskazujemy, że niezależnie od poniższej listy dokumentów, w toku rozpoznawania reklamacji przewoźnik może zażądać przedłożenia dodatkowych dokumentów lub udzielenia innych informacji, niż te wymienione poniżej. W takiej sytuacji zwrócimy się do Ciebie z prośbą o uzupełnienie zgłoszenia reklamacyjnego.
Spis treśći
- Reklamacja – Koszty transportu / nieterminowość
- Reklamacja – Uszkodzenie
- Reklamacja – Zagubienie
- Reklamacja – Dopłaty
- Załączniki:
Reklamacja – Koszty transportu / nieterminowość
Roszczenie w przypadku tego rodzaju reklamacji, można złożyć tylko do kosztów transportu (anulowanie kosztu transportu).
Co jest potrzebne? (wymagane dokumenty):
- Kopia listu przewozowego,
- Pełnomocnictwo uzupełnione przez właściciela przesyłki (możesz wygenerować dokument w zakładce Zlecenia–>Szczegóły),
- Treść zgłoszenia reklamacyjnego.
Reklamacja – Uszkodzenie
Co jest potrzebne? (wymagane dokumenty):
- Kopia listu przewozowego,
- Pełnomocnictwo uzupełnione przez właściciela przesyłki (możesz wygenerować dokument w zakładce Zlecenia–>Szczegóły),
- Protokół szkody,
- Potwierdzenie wartości (paragon bądź faktura),
- Zdjęcia uszkodzeń,-załączenie zdjęć przedstawiających opakowanie zewnętrzne,-załączenie zdjęć przedstawiających zabezpieczenie wewnętrzne przesyłki,-załączenie zdjęć przedstawiających uszkodzenie zawartości.
- Treść zgłoszenia reklamacyjnego,
- Numer rachunku do wypłaty odszkodowania.
Ważne!
- POCZTA POLSKA – W przypadku przewoźnika Pocztex, gdy roszczenie jest powyżej 100 zł, należy wypełnić dokument dla ubezpieczyciela (w załączeniu „Zgłoszenie szkodowe”).
- INPOST – W przypadku InPost, należy wypełnić Załącznik nr 1-w załączeniu (dokument, gdzie uzupełnia się dane właściciela konta oraz numer rachunku do ewentualnej wypłaty odszkodowania). Przewoźnik wymaga załączania zdjęć.
- GLS – podczas składania reklamacji, w treści zgłoszenia, należy podać kwotę marży w %.
- PALLEX – w przypadku reklamacji należy wypełnić druk reklamacyjny Pallex (w załączniku).
- HELLMANN – w przypadku reklamacji należy wypełnić druk reklamacyjny Hellmann (w załączniku).
- AMBRO EXPRESS – w przypadku reklamacji należy wypełnić druk reklamacyjny Ambro Express (w załączniku).
Reklamacja – Zagubienie
Co jest potrzebne? (wymagane dokumenty):
- Kopia listu przewozowego,
- Pełnomocnictwo uzupełnione przez właściciela przesyłki (możesz wygenerować dokument w zakładce Zlecenia–>Szczegóły),
- Protokół szkody w przypadku częściowego zagubienia przesyłki,
- Potwierdzenie nadania przesyłki z podpisem kuriera,
- Potwierdzenie wartości (paragon bądź faktura),
- Treść zgłoszenia reklamacyjnego (z dokładnym opisem zawartości przesyłki oraz sposobu opakowania),
- Numer rachunku do wypłaty odszkodowania.
Ważne!
- POCZTA POLSKA – W przypadku przewoźnika Pocztex, gdy roszczenie jest powyżej 100 zł, należy wypełnić dokument dla ubezpieczyciela (w załączeniu „Zgłoszenie szkodowe”).
- INPOST – W przypadku InPost, należy wypełnić załącznik nr 1-w załączeniu (dokument, gdzie uzupełnia się dane właściciela konta oraz numer rachunku do ewentualnej wypłaty odszkodowania).
- GLS – podczas składania reklamacji, w treści zgłoszenia, należy podać kwotę marży w %
- PALLEX – w przypadku reklamacji należy wypełnić druk reklamacyjny Pallex (w załączniku).
- HELLMANN – w przypadku reklamacji należy wypełnić druk reklamacyjny Hellmann (w załączniku).
- AMBRO EXPRESS – w przypadku reklamacji należy wypełnić druk reklamacyjny Ambro Express (w załączniku).
Reklamacja – Dopłaty
Co jest potrzebne? (wymagane dokumenty):
- Numer faktury, do której została naliczona dopłata,
- Numer listu przewozowego,
- Parametry przesyłki (waga, wymiary, sposób opakowania).
PRAWO PRZEWOZOWE:
Zgodnie z art.75 ust 3 pkt.2 lit.b Prawa Przewozowego, roszenia przeciwko przewoźnikowi przysługują z tytułu umowy przewozu przesyłek towarowych o inne roszczenia z tytułu umowy przewozu – nadawcy lub odbiorcy zależnie od tego, któremu z nich przysługuje prawo rozporządzania przesyłką.
Załączniki:
- Zgłoszenie szkody Pocztex
- Pełnomocnictwo_Instrukcja
- PALLEX – druk reklamacyjny
- HELLMANN – druk reklamacyjny
- AMBRO EXPRESS – druk reklamacyjny