Jak włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe?

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe (2FA/weryfikacja dwuetapowa) jest funkcją, która umożliwia potwierdzenie tożsamości użytkownika w dwóch krokach. W pierwszym kroku użytkownik podaje swój login i hasło, a w drugim kroku używa jednorazowego „składnika”, który jest wysłany w wiadomości SMS-a lub e-mail.

Dzięki tym dwóm metodom potwierdzania tożsamości zwiększasz pewność, że jesteś faktycznie tą osobą, za którą się podajesz. W efekcie, nawet jeśli przestępca znałby twoje dane logowania, musiałby również uzyskać dostęp do twojego telefonu lub skrzynki pocztowej, aby dostać się do twojego konta. Włączenie uwierzytelniania dwuskładnikowego jest więc sposobem na podniesienie poziomu bezpieczeństwa twoich danych.

Jak włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe?

  • Zaloguj się do Panelu Klienta.
  • Przejdź do sekcji Ustawienia Profilu.
  • Sprawdź, czy adres e-mail i numer telefonu są poprawne w informacjach podstawowych.
  • W sekcji Bezpieczeństwo wybierz preferowany sposób otrzymywania kodu weryfikacyjnego (SMS lub e-mail).
  • Kliknij „Zapisz” i wprowadź kod otrzymany w wiadomości SMS lub e-mailu w celu potwierdzenia działania. Gotowe!

Jakie operacje będą wymagać podania jednorazowego kodu?

Po włączeniu uwierzytelniania dwuskładnikowego będziesz musiał podać jednorazowy kod w następujących sytuacjach:

  • Podczas logowania z nowej, niezaufanej przeglądarki.
  • Podczas zmiany numeru telefonu lub adresu e-mail.
  • Podczas zmiany numeru konta bankowego do zwrotu pobrań.
Did you find this FAQ helpful?
Thumbs Up Icon 0
Thumbs Down Icon 0