Ubezpieczenie przesyłki, inaczej „deklaracja wartości” to dodatkowa usługa, która pozwala na ubezpieczenie paczki. Usługa jest dostępna dla wszystkich usług krajowych, niektórych zagranicznych i jest dodatkowo płatna.
Złożenie zlecenia w systemie z zadeklarowaniem wartości, wiąże się z tym, że przewoźnik przejmie odpowiedzialność za towar do jego rzeczywistej wartości, pod warunkiem, że zadeklarowana kwota nie jest mniejsza niż rzeczywista wartość towaru.
W przypadku złożenia reklamacji np. na uszkodzenie bądź zagubienie, przewoźnik będzie wymagał dokumentu potwierdzającego wartość towaru (paragon, faktura, itp.). To oznacza, że na kliencie ciąży obowiązek udowodnienia rzeczywistej wartości przesyłki.
Przykład:
a) W polu „deklaracja wartości” wpisano kwotę 100zł, a rzeczywista wartość towaru (paragon, faktura) wynosi 50 zł, to przewoźnik podczas rozpatrywania reklamacji uwzględni kwotę 50zł,
b) W polu „deklaracja wartości” wpisano kwotę 100zł, a rzeczywista wartość towaru (paragon, faktura) wynosi 200 zł, to przewoźnik podczas rozpatrywania reklamacji uwzględni kwotę 100 zł
Dodatkowo w przypadku przesyłki pobraniowej, kwota deklaracji wartości nie może być mniejsza niż kwota pobrania. Musi być równa bądź większa.
Poniżej przykład poprawnego wpisywania wartości liczbowych w polu „Deklaracja wartości”:
Przewoźnicy DHL, FEDEX, INPOST przy wprowadzeniu kwoty pobrania wymagają również wprowadzenia kwoty deklarowanej wartości. Gdy pole nie zostanie uzupełnione, system poprosi o uzupełnienie brakującego pola.
3. Następnie, uzupełnij kolejne pola formularza: wybierz przewoźnika, wprowadź adres odbioru i dostawy i „Wyślij” – Gotowe!
* w przypadku nie zaznaczenia usługi „Deklaracja wartości”.
** do takiej kwoty możesz ubezpieczyć przesyłkę u poszczególnych przewoźników
Załóż darmowe konto i bezpłatnie wyceń przesyłkę
Korzystaj z intuicyjnego formularza nadawania przesyłek