Dlaczego kurier nie odebrał paczki?

W Centrum Wsparcia Klienta Apaczka.pl codziennie monitorujemy i analizujemy terminowość odbiorów i doręczeń tysięcy przesyłek.

Sprawdzamy, który przewoźnik terminowo odbiera i dostarcza paczki, a który miewa opóźnienia. Przeanalizowaliśmy te dane, aby zidentyfikować trendy i określić, którzy przewoźnicy są pod tym względem najlepsi, a którzy miewają problemy.

Efektem analiz naszego zespołu jest nowa funkcjonalność w formularzu wysyłkowym – Powiadomienia. Ich zadaniem jest ostrzegać przed ryzykiem opóźnień w doręczaniu / odbiorze przesyłki podczas podawania danych adresowych przesyłki.

Jak zapobiec opóźnieniu w odbiorze lub doręczeniu przesyłki?

Jeśli chcesz zminimalizować ryzyko opóźnień przy odbiorze lub dostarczeniu przesyłki, zapoznaj się z Powiadomieniami w Panelu Klienta. Komunikaty ostrzegają o ryzyku wystąpienia opóźnienia w doręczeniu / odbiorze względem spodziewanego terminu.

Wyświetlone ostrzeżenia są wynikiem analizy bieżących i historycznych danych czasów odbiorów i doręczeń przez wybranego przewoźnika dla danych kodów pocztowych. Przedstawiają podwyższone ryzyko wystąpienia opóźnienia doręczenia / odbioru względem spodziewanego terminu.

W przypadku, gdy kurier nie odebrał paczki w wyznaczonym terminie możesz:

  1. Nadać przesyłkę ponownie.

    Anuluj zlecenie i wygeneruj nowe, zachowując poprzednie parametry. Skorzystaj z opcji Nadaj ponownie.
  2. Skorzystać z punktów nadania i odbioru.

    Anuluj zlecenie i wygeneruj nowe, wybierając opcję Wygeneruj list przewozowy bez zamawiania kuriera i samodzielnie nadaj przesyłkę w jednym z punktów nadania i odbioru.

Ważne!

  • ODBIÓR – Wybrana podczas składania zlecenia data jest przewidywanym terminem odbioru przesyłki. Nie jest gwarantowana.
  • DORĘCZENIE – Czas na doręczenie przesyłki wylicza się dopiero po przekazaniu paczki kurierowi, a nie od momentu złożenia zamówienia.
  • Zaznaczana, podczas składania zlecenia, data i godzina jest terminem przewidywanego odbioru. Realizacja odbioru przesyłki zależy od możliwości operacyjnych przewoźnika i może ulec przesunięciu. W przypadku opóźnienia, przesyłki Poczty Polskiej i InPost są zazwyczaj odbierane kolejnego dnia.
Did you find this FAQ helpful?
0
0