Jak zapobiec opóźnieniu w odbiorze lub doręczeniu przesyłki?
Powiadomienia – Bądź na bieżąco!
W Centrum Wsparcia Klienta Apaczka.pl codziennie monitorujemy i analizujemy terminowość odbiorów i doręczeń tysięcy przesyłek.
Sprawdzamy, który przewoźnik terminowo odbiera i dostarcza paczki, a który miewa opóźnienia. Przeanalizowaliśmy te dane, aby zidentyfikować trendy i określić, którzy przewoźnicy są pod tym względem najlepsi, a którzy miewają problemy. Efektem analiz naszego zespołu jest nowa funkcjonalność w formularzu wysyłkowym.
Powiadomienia, których zadaniem jest ostrzegać przed ryzykiem opóźnień w doręczaniu / odbiorze przesyłki podczas podawania danych adresowych przesyłki.
Jak zapobiec opóźnieniu w odbiorze lub doręczeniu przesyłki?
Jeśli chcesz zminimalizować ryzyko opóźnień przy odbiorze lub dostarczeniu przesyłki, zapoznaj się z Powiadomieniami w Panelu Klienta. Komunikaty ostrzegają o ryzyku wystąpienia opóźnienia w doręczeniu / odbiorze względem spodziewanego terminu.
Wyświetlone ostrzeżenia są wynikiem analizy bieżących i historycznych danych czasów odbiorów i doręczeń przez wybranego przewoźnika dla danych kodów pocztowych. Przedstawiają podwyższone ryzyko wystąpienia opóźnienia doręczenia / odbioru względem spodziewanego terminu.
Jak to działa?
- Na formularzu wysyłkowym uzupełnij pola z kodem pocztowym i wybierz przewoźnika.
- Jeżeli pojawią się utrudnienia dla przewoźnika i kodu pocztowego, informacje o tym znajdą się pod sekcją adresów (7 – adres nadania i dostawy).
- Alert czerwony – możliwe opóźnienia do 48 h.
- Alert pomarańczowy – możliwe opóźnienia do 24 h.
- Jeśli pod adresem nie widnieje powiadomienie, usługa funkcjonuje bez opóźnień.
Przykład:
Czerwony alert – opóźnienia do 48 h
Pomarańczowy alert – opóźnienia do 24 h
Widzę komunikat – co dalej?
Jeśli dla wybranego przewoźnika i kodu pocztowego pojawi się komunikat, ostrzeżenie o możliwym opóźnieniu, to:
- wybierz innego przewoźnika, dla którego nie zaobserwowaliśmy opóźnień,
- jeśli wybierzesz kuriera z ostrzeżeniem, miej świadomość możliwych opóźnień.
Ważne!
- ODBIÓR – Wybrana podczas składania zlecenia data jest przewidywanym terminem odbioru przesyłki, a nie gwarantowanym.
- DORĘCZENIE – Czas na doręczenie przesyłki liczy się od momentu przekazaniu paczki kurierowi, a nie od momentu złożenia zamówienia.
Zobacz również: