Jak zgłosić protokół szkody?

W przypadku powstania szkody / ubytku lub opóźnienia w doręczeniu, należy sporządzić protokół szkody, który powinien być podpisany przez zleceniodawcę lub odbiorcę oraz przedstawiciela firmy kurierskiej.

Spis treści

Co powinien zawierać protokół szkody?

Protokół powinien zostać sporządzony niezwłocznie na odpowiednim formularzu i zawierać:

  • datę i godzinę jego sporządzenia,
  • datę i godzinę doręczenia oraz
  • opis szkody i stanu przesyłki oraz informacje o opakowaniu przesyłki. 

Protokół powinien zostać sporządzony niezwłocznie przy doręczeniu lub w przypadku uszkodzeń niewidocznych w terminie 7 dni od dnia doręczenia. Szczegółowe informacje znajdują się w regulaminach firm kurierskich.

Sposoby zgłoszenia protokołu szkody

  1. Zaloguj się do Apaczka.pl i kliknij w zakładkę Reklamacje.

  1. Wybierz zakładkę Reklamacje.

  1. Kliknij  „Złóż reklamację”.

  1. Z listy rozwijalnej wybierz odpowiedni podtyp reklamacji, tj. uszkodzenie/ ubytek. Podaj numer listu przewozowego i wybierz „Dalej”.
powód reklamacji

  1. Przy pytaniu „Czy został spisany protokół szkody?” należy wybrać z rozwijanej listy TAK lub NIE.

Jeśli NIE został spisany protokół szkody i chcesz zamówić przyjazd kuriera, w celu spisania protokołu, wybierz opcję NIE oraz kliknij w przycisk „zgłoś”.

Pamiętaj również o zachowaniu opakowania i zawartości przesyłki pod adresem doręczenia.

Kurier powinien przyjechać w ciągu kilku dni. Kopia protokołu zostawiona będzie pod adresem, gdzie był on spisywany.

Jeśli pomimo zgłoszenia, kurier się nie pojawi, prosimy o złożenie reklamacji w systemie bez ww. dokumentu oraz niezwłoczne poinformowanie o braku podjazdu kuriera. Ze względu na fakt, że protokół szkody jest wymaganym dokumentem w przypadku reklamacji na uszkodzenie, prosimy o załączenie w systemie oświadczenia zamiast protokołu.

  1. Po skompletowaniu wszystkich dokumentów, należy ponownie złożyć reklamację (patrz punkt 1-3), a przy pytaniu o protokół szkody, należy zaznaczyć TAK.

Ważne!

W przypadku Poczty Polskiej protokół szkody NIE JEST spisywany po odjeździe kuriera z miejsca doręczenia. Prosimy złożyć reklamację bez protokołu, załączając dowolny dokument, np. oświadczenia lub etykiety. Dodatkowo informujemy, że w przypadku uszkodzenia przewoźnik przyjmuje do rozpatrzenia reklamacje jedynie do 7 dni od daty doręczenia. W celu zgłoszenia reklamacji, prosimy ponownie wejść w zakładkę reklamacje i powtórzyć wykonane wcześniej czynności. W pytaniu o protokół szkody, tym razem prosimy zaznaczyć odpowiedź „TAK” (został spisany), w przeciwnym razie system nie przepuści Państwa do dalszych kroków. W treści zgłoszenia ważne jest też aby przekazać, że protokół szkody nie został zrealizowany przez kuriera. Jeżeli posiadasz sporządzony dokument pamiętaj aby go dołączyć.

Did you find this FAQ helpful?
0
0