Jak złożyć odwołanie od decyzji reklamacyjnej?
Spis treści
Rodzaje reklamacji kurierskich:
- Reklamacje szkodowe:
- nieterminowe doręczenie/koszty transportu,
- uszkodzenie,
- zagubienie.
Zobacz instrukcję składania reklamacji szkodowych.
- Reklamacje faktur (związane są z dopłatami/audytami).
Zobacz instrukcję składania reklamacji faktur.
Reklamacje możemy złożyć jedynie do przesyłek doręczonych – wyjątkiem jest zagubienie.
Jeśli reklamacja została już złożona, należy wybrać z listy złożonych reklamacji lub przefiltrować np. po numerze listu, a następnie kliknąć „Szukaj”.
Kanały odwołania się od decyzji reklamacyjnej
Odwołanie od decyzji reklamacyjnej można złożyć na dwa sposoby:
- elektronicznie – za pośrednictwem naszej platformy w sekcji „Reklamacje” w Panelu Klienta. Aby złożyć reklamację w formie elektronicznej należy zalogować się na konto i wybrać zakładkę „Reklamacje”, w przypadku Reklamacji dot. nieterminowości prosimy o złożenie odwołania w kontynuacji zgłoszenia reklamacyjnego – zakładka „Formularz kontaktowy” temat: „Reklamacja – nieterminowe doręczenie” wybierając „Odpowiedz”.
- w formie papierowej, listownie.
Sposoby złożenia odwołania
Reklamacje szkodowe (uszkodzenie/zagubienie)
- Zaloguj się do apaczka.pl i kliknij w zakładkę Reklamacje w Panelu Klienta.
- Wybierz kolejną zakładkę Reklamacje…

- …i kliknij Złóż reklamację.

- Z listy rozwijanej wybierz „Odwołanie” i kliknij „Dalej”.

- Następnie podaj numer listu przewozowego. W przypadku przesyłek wielopaczkowych, podaj główny numer listu przewozowego. Ważne! Odwołanie możemy złożyć jedynie do przesyłek, na które została złożona reklamacja i do których jest wydana decyzja.
- Po wpisaniu numeru listu uzupełnij formularz zgłoszenia reklamacyjnego oraz załącz odpowiednie informacje/dokumenty, które uzupełnią pierwotną reklamację.
- Po złożeniu, reklamacja powinna być widoczna na liście dostępnych reklamacji.
Reklamacje szkodowe ( nieterminowe doręczenie)
- Zaloguj się do apaczka.pl i kliknij w zakładkę Formularz Kontaktowy w Panelu Klienta.
- Na liście zgłoszeń wybierz zgłoszenie w temacie Reklamacja – Nieterminowe doręczenie, gdzie została wydana decyzja i chcesz się od niej odwołać

- Na liście zgłoszeń wybierz zgłoszenie w temacie Reklamacja – Nieterminowe doręczenie (klikając „Zobacz”), gdzie została wydana decyzja i chcesz się od niej odwołać.

- Na samym dole w otworzonym zgłoszeniu wybierz „Odpowiedz”

- Następnie wybierz TAK lub NIE i pamiętaj, aby zatwierdzić poprzez kliknięcie „Wyślij”

Reklamacje faktur
- Zaloguj się do apaczka.pl i kliknij w zakładkę Reklamacje.
- Wybierz zakładkę Reklamacje faktur…

- …i kliknij w przycisk Złóż reklamację.

- Z listy rozwijanej wybierz Reklamacja faktur – Odwołanie od decyzji.
- Następnie podaj nr listu przewozowego, do którego zostały doliczone dopłaty.
- Wybierz / zaznacz dopłatę, z którą się nie zgadzasz oraz wpisz treść reklamowanej usługi. Zaakceptuj przyciskiem Dalej.

- Po złożeniu, reklamacja powinna być widoczna na liście dostępnych reklamacji.