Poczta Polska – nadania i odbiory przesyłek w placówkach partnerskich

W usłudze Pocztex możesz odbierać przesyłki w placówkach Poczty Polskiej, automatach zlokalizowanych w wybranych placówkach w Strefach24h, sklepach Biedronka i Żabka, na stacjach paliw Orlen oraz w kioskach Ruch.

W sieci Odbiór w Punkcie jest już ponad 17 000 lokalizacji, w których szybko i wygodnie odbierzesz przesyłki. Poczta Polska  umożliwia również śledzenie przesyłki.

Poczta Polska posiada usługi dodatkowe:

  • ubezpieczenie przesyłki,
  • pobranie.

Spis treści

Deklaracja wartości 

Ubezpieczenie przesyłki, inaczej „deklaracja wartości” to dodatkowa usługa, która pozwala na ubezpieczenie paczki. Przesyłka zostanie objęta ubezpieczeniem tylko wtedy, gdy Użytkownik samodzielnie zadeklaruje wartość wysyłanego towaru podczas składania zlecenia. Prosimy o dokładne wpisywanie rzeczywistej wartości przesyłek. W przypadku reklamacji konieczne jest przedstawienie dokumentu potwierdzającego wartość, np. faktury. Samo zadeklarowanie wartości paczki bez dokumentów potwierdzających wartość towaru, nie gwarantują wypłaty tej kwoty przez przewoźnika. Deklaracja wartości, to usługa dodatkowo płatna zgodnie z cennikiem: https://panel.apaczka.pl/cennik.php.

Czas doręczenia w Pocztex 

Przewidywany termin doręczenia przesyłki Pocztex to dwa dni robocze.

Maksymalne parametry przesyłki nadawanej do doręczenia w punktach odbioru i automatach pocztowych:

a) Punkty odbioru – placówki pocztowe, sklepy Żabka, stacje paliw ORLENkioski Ruchu

  • Maksymalna dopuszczalna masa: 20 kg. 
  • Maksymalne dopuszczalne wymiary: 70 x 60 x 60 cm

(dla przesyłek o kształcie cylindrycznym nadanych jako niestandardowe: 20 cm x 70 cm),

b) Automaty pocztowe – w placówkach pocztowych i marketach Biedronka

  • Maksymalna dopuszczalna masa: 20 kg,
  • Maksymalne dopuszczalne wymiary: 60 x 47 x 37 cm
    (dla przesyłek o kształcie cylindrycznym nadanych jako niestandardowe: 20 x 60 cm.

Czas leżakowania w punkcie

  • W punktach odbioru będących placówką pocztową przesyłka będzie oczekiwać 7 dni od dnia otrzymania pierwszego powiadomienia sms lub email (email zostanie wysłany o ile nadawca podał adres). Po upływie 7 dni, przesyłka zostanie zwrócona do nadawcy.
  • W punkcie partnerskim przesyłka będzie oczekiwać przez 6 dni 
  • W automatach pocztowych przez 2 dni od dnia następnego po dniu przekazania powiadomienia o możliwości odbioru przesyłki.
    Po upływie terminu oczekiwania przesyłki w automacie paczkowym na pozostały czas (do pełnych 7 dni) przesyłka zostaje skierowana do najbliższej placówki pocztowej,
    o czym adresat zostanie powiadomiony w formie elektronicznej SMS oraz opcjonalnie e-mail.

Elastyczne godziny odbioru

W ramach sieci ponad 50% punktów czynne jest 7 dni w tygodni. W automatach pocztowych w placówkach i na stacjach Orlen przesyłki możesz odbierać 24h.
W placówkach pocztowych i na stacjach Orlen, odbiór odbywa się na podstawie okazania dokumentu tożsamości.

Did you find this FAQ helpful?
0
0