Informujemy, że w związku z połączeniem w Polsce firmy FedEx Express i TNT od 28 grudnia 2022 r. usługi przewoźnika TNT nie będą dostępne w naszym serwisie.
W interesie Klienta jest, aby opakowanie spełniło swoją rolę podczas transportu, czyli chroniło zawartość przed uszkodzeniem. Przede wszystkim powinno być odpowiednio dopasowane do wagi i rozmiarów zawartości.
Jeżeli będzie zbyt duże, to puste przestrzenie spowodują przemieszczanie się zawartości, a to z kolei może spowodować zarówno jej uszkodzenie, jak i uszkodzenie opakowania w wyniku czego całkowicie utraci ono swoją użyteczność.
Drugą sprawą związaną z wielkością opakowania są wymiary paczki, a od tych może zależeć cena usługi. Jeżeli występują puste przestrzenie należy możliwie dokładnie je wypełnić – najlepiej czymś lekkim, co nie zwiększy wagi całej paczki. Oczywiście wytrzymałość opakowania musi również być odpowiednia, dlatego zaleca się stosowanie wyłącznie nowych opakowań – zwłaszcza kartonowych.
Prosimy pamiętać, że za odpowiednie zapakowanie przesyłki odpowiada wyłącznie nadawca. W przypadku ewentualnej reklamacji związanej z uszkodzeniem zawartości paczki, sprawdza się przede wszystkim czy przesyłka została odpowiednio zapakowana.
Zobacz również:
Załóż darmowe konto i bezpłatnie wyceń przesyłkę
Korzystaj z intuicyjnego formularza nadawania przesyłek