Jak działa usługa PRO Returns?
PRO Returns to usługa, która pozwala zautomatyzować proces zwrotu produktów zakupionych w Twoim e-sklepie.
Automatyzacja obejmuje obie strony procesu: sprzedającemu pozwala na kontrolę nad wszystkimi zwrotami, zaś kupującemu daje możliwość zgłoszenia zwrotu online i śledzenia poszczególnych etapów jego realizacji.
Nie korzystałeś wcześniej z PRO Returns? Wypróbuj przez 14 dni za darmo!
- W pierwszej kolejności należy wykupić usługę PRO Returns. W tym celu skorzystaj z artykułu Jak aktywować usługę?
- Następnie musisz skonfigurować usługę zwrotów w panelu. Aby to zrobić przejdź do zakładki Apaczka PRO i na kafelku PRO Returns, w sekcji aktywne usługi, kliknij „Konfiguracja usługi zwrotów”. W konfiguratorze należy:
- uzupełnić nazwę sklepu,
- umieścić link do polityki zwrotów/regulaminu,
- ustawić wyświetlanie linku do zwrotu na stronie śledzenia i w mailu statusowym,
- wybrać usługi, które mają być dostępne dla klientów,
- ustawić domyślny adres zwrotny.

- W następnym kroku to Twój klient wypełnia formularz zwrotu, który został przez Ciebie udostępniony. Może to zrobić na dwa sposoby:
- przejść do formularza zwrotu poprzez ręcznie wygenerowany przez Ciebie link w szczegółach zlecenia (Zlecenia–> Szczegóły–> Wygeneruj Zwrot PRO),
- przejść do formularza zwrotu samodzielnie, poprzez przycisk „zwróć przesyłkę” umieszczony w powiadomieniu e-mail ze statusem przesyłki „Doręczone”.
- Kupujący uzupełnia formularz zwrotu, dane dotyczące przesyłki zostaną uzupełnione automatycznie:
- numer listu przewozowego (uzupełni się automatycznie),
- adres e-mail (uzupełni się automatycznie),
- numer zamówienia w sklepie (opcjonalnie),
- powód zwrotu,
- wiadomość do Sprzedawcy (opcjonalnie),
- wybrana usługa kurierska wraz z punktem nadania,
- dane nadawcy.
- Po przesłaniu formularza przez kupującego, otrzymasz powiadomienie e-mail o nowym zwrocie.
- Po przejściu do zakładki Zwroty, zdecyduj czy chcesz zaakceptować czy odrzucić nowy zwrot.
- Po zatwierdzeniu przez Ciebie zgłoszenia i wprowadzonych przez kupującego danych,kupujący otrzymuje maila z potwierdzeniem zwrotu z dołączonym listem przewozowym i dalszą instrukcją.
- Przesyłka zyskuje status „nowy” i trafia na listę zleceń w Twoim Panelu klienta.