Przeadresowanie / zwrot do nadawcy
Zdarza się, że przy wpisywaniu danych nastąpiła pomyłka w adresie dostawy. Albo klient zrezygnował i potrzebny jest zwrot do nadawcy albo adresat nagle zmienił plany i trzeba przeadresować przesyłkę kurierską. W Apaczce mamy rozwiązanie.
Czym jest przeadresowanie przesyłki:
Przeadresowanie przesyłki to usługa możliwa w przypadku:
- błędnego zaadresowania,
- gdy zachodzi potrzeba dostarczenia jej pod inny adres,
- gdy trzeba doprecyzować adres (np. gdy brakuje numeru budynku/lokalu).
Nie wszystkie firmy kurierskie oferują usługę przeadresowania.
U niektórych kurierów przeadresować przesyłkę kurierską można dopiero po pierwszej, nieudanej próbie doręczenia. Przeadresowanie może wiązać się z dopłatami naliczonymi przez Przewoźnika.
Przeadresowanie/ Opłata za zmianę adresu
W przypadku, gdy błędnie zaadresujesz przesyłkę, masz do wyboru następujące opcje:
- Kurier nie odebrał jeszcze twojej przesyłki: anuluj zlecenie w systemie i załóż nowe z poprawnymi danymi adresowymi.
- Kurier odebrał przesyłkę: zgłoś dyspozycję za pomocą formularza. Przeadresowanie przesyłki wiąże się z dodatkową opłatą wg. stawek operatora.
- InPost – Kurier odebrał przesyłkę: zgłoś dyspozycję za pomocą załączonego formularza. Uzupełnij wymagane pola, podpisz i odeślij zeskanowany dokument za pomocą formularza kontaktowego, dostępnego w zakładce Kontakt.
Kategoria: Nadania i Doręczenia
Przeadresowanie: Przeadresowanie
Formularz: Przeadresowanie
Załącz podpisany i uzupełniony dokument. *Przeadresowanie/ Opłata za zmianę adresu – usługa płatna zgodnie z Cennikiem.
Ważne!
Dyspozycję przeadresowania można zgłosić dopiero po dotarciu przesyłki na magazyn doręczający. Należy pamiętać, że nie ma gwarancji wykonania dyspozycji przeadresowania. Przewoźnik zrealizuje ją w miarę swoich możliwości operacyjnych.
Zwrot do nadawcy
W celu zwrotu przesyłki do nadawcy, konieczne jest przesłanie dyspozycji poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny w zakładce Kontakt.
Kategoria: Nadania i Doręczenia
Temat: Zwrot do nadawcy
Formularz: Zwrot do nadawcy
Niektórzy przewoźnicy dyspozycje dotyczące przesyłek, przyjmują dopiero po pierwszej nieudanej próbie doręczenia.
Zwrot przesyłek InPost
Zwroty przesyłek InPost będą realizowane bezpośrednio do miejsca, z którego przesyłki zostały nadane.
- Jeśli nadanie nastąpiło w urządzeniu Paczkomat® lub w PaczkoPunkcie – zwrot zostanie wykonany dokładnie do tego samego urządzenia lub punktu (uwaga, dla PaczkoPunktu, w którym można wyłącznie nadawać przesyłkę – zwrot zostanie wykonany pod adres).
- W przypadku nadania poprzez podjazd kuriera – zwrot zostanie zrealizowany pod adres nadawczy.
- W przypadku Klientów biznesowych, którzy zdefiniowali adres do zwrotu, zwrot nastąpi na wskazany adres.
Załączniki: