Przesyłka pozasystemowa
Czym jest przesyłka pozastystemowa?
Przesyłką pozasystemową określamy wszystkie zlecenia, które:
- Klient złożył w systemie, ale nie wydrukował listu przewozowego, który powinien przykleić na przesyłkę. W takiej sytuacji kurier odbierając przesyłkę zmuszony jest wypisać tzw. list ręczny z nowym numerem,
- są zwrotami do nadawcy bądź przeadresowaniami przesyłek w przypadku przewoźników, którzy dla tego typu zdarzeń nadają nowy numer listu.
W powyższych przypadkach przewoźnicy obciążają nas kosztami zleceń.
Z racji braku odpowiednika, unikatowego numeru listu, w systemie (numer nadany podczas składania zlecenia jest inny niż ten, który został użyty do transportu) zlecenia te określamy jako pozasystemowe.
Obciążenia za listy pozasystemowe mogą następować z opóźnieniem. Wynika to z czasu niezbędnego na przypisanie listu pozasystemowego do prawidłowego konta Klienta. Zgodnie z prawem przewozowym, obciążenia za transport można dokonać do 12 miesięcy od daty nadania paczki.
List ręczny
Wygenerowanie i umieszczenie na przesyłce etykiety pobranej z naszego systemu jest konieczne, aby uniknąć dopłat związanych z ręcznym wypisaniem listu przewozowego przez kuriera, a także dodatkowych opłat naliczonych bezpośrednio przez przewoźnika. W sytuacji, kiedy nadawca nie umieści na przesyłce listu przewozowego pobranego z apaczka.pl, kurier może wypisać list ręczny, jednak za dane w nim zawarte (kwota pobrania bądź nr rachunku) odpowiada nadawca przesyłki i poświadcza ich prawidłowość podpisem.
List wypisany przez kuriera:
- na firmę apaczka.pl wiąże się z dodatkową opłatą naliczaną przez apaczka.pl lub / i przewoźnika. Patrz Cennik i Regulamin,
- bez wskazania płatnika, wiąże się z obciążeniem, najczęściej odbiorcy. Opłata za przesyłkę wg stawek standardowych przewoźnika.
Przeczytaj także:
Gwarancja doręczenie przesyłki na wskazany dzieńZobacz również:
- Który przewoźnik gwarantuje doręczenie przesyłki na wskazany dzień i do konkretnej godziny?