Preawizacja oraz powiadomienia sms i e-mail – na czym to polega?
Apaczka.pl oferuje system powiadomień, odbiorcy lub nadawcy, dotyczący spedycji przesyłek w ramach dwóch usług dodatkowych:
- usługę preawizacji lub
- powiadomienie sms/mail o zmianach statusu przesyłki.
Dzięki ww. usługom możesz otrzymywać wiadomość SMS lub mail z informacjami o:
- planowanym dostarczeniu,
- wysokości kwoty pobrania,
- zmianach dotyczących zamówienia, zależnie od wybranych opcji powiadamiania.
Spis treści
- Preawizacja – na czym polega?
- Powiadomienie SMS / MAIL
- Jak edytować ustawienia domyślne usługi Powiadomienie sms?
- Powiadomienia na platformie sklepowej
Preawizacja – na czym polega?
Usługa dostępna dla przewoźnika DHL. Zapewnia wcześniejszy kontakt kuriera z odbiorcą przesyłki, jeszcze przed jej dostarczeniem. Jak to działa?
- Podczas składania zlecenia zaznacz checkbox Preawizacja.
- Po nadaniu przesyłki, do odbiorcy wysyłany jest sms z informacją o jej planowanym dostarczeniu, wysokości kwoty pobrania itd.
- W dniu dostawy kurier DHL kontaktuje się z odbiorcą i ustala porę doręczenia przesyłki. Odbiorca może wskazać inny adres niż podany na liście przewozowym.
- W przypadku, gdy Klient nie może odebrać telefonu, kontakt jest ponawiany do skutku.
- Usługa jest dodatkowo płatna.
Powiadomienie SMS / MAIL
Powiadomienia dotyczą zmian statusów przesyłek. Dzielą się na 4 kategorie i są wysyłane smsem lub mailem. Powiadomienie SMS jest płatne zgodnie z cennikiem, natomiast komunikat mailowy jest opcją bezpłatną.
Kategorie powiadomień:
- Nowe – zlecenie złożone przez Klienta,
- Odbiór od nadawcy – przesyłka odebrana od nadawcy,
- Wyjątek – przesyłka nie została doręczona w przewidywanym terminie,
- Doręczenie – przesyłka doręczona.
Jeśli chcesz skorzystać z opcji powiadomienia SMS, zaznacz checkbox Powiadomienie sms w sekcji Dodatkowe informacje i usługipodczas składania zlecenia.
Jak edytować ustawienia domyślne usługi Powiadomienie sms?
- Zaloguj się do Panelu Klienta, wejdź w Moje ustawienia, a następnie w Moje ustawienia domyślne.
- W sekcji Domyślne powiadomienia o zmianach statusu przesyłki, kliknij Zapisz zmiany.
- Zaznacz, w jakich sytuacjach powiadomienie sms ma zostać przesłane do nadawcy, a w jakich do odbiorcy i Zapisz ustawienia.
Powiadomienia na platformie sklepowej
Ustawienia powiadomień z platformy sklepowej mają pierwszeństwo przed ustawieniami z Apaczka.pl. Ustawienia są niezależne od siebie. Na przykład, na Apaczka mamy wyłączone wszystkie powiadomienia, natomiast są włączone w ustawieniach sklepu. Nadając przesyłkę przez integrację powiadomienia dotyczące tej przesyłki będą wysłane zgodnie z ustawieniami sklepu.
Niektóre platformy nie dają możliwości zmiany ustawień. Szczegóły dostępne na danej platformie.