Strategia zrównoważonego rozwoju
Dowiedz się więcej
Czym jest ESG
ESG (Environmental, Social and Governance) to skrót, który określa zasady zrównoważonego zarządzania.
ESG to wszystkie aspekty zarządzania, które uwzględniają zarówno otoczenie społeczne, środowisko, jak i kwestie związane z zarządzaniem (w tym wytyczne dotyczące praw człowieka, zarządzania ryzykiem i nadzoru nad łańcuchem dostaw). To obecnie istotny czynnik brany pod uwagę przy podejmowaniu decyzji biznesowych w wielu firmach na całym świecie. ESG może służyć jako kryterium oceny firmy pod względem społecznym, środowiskowym i ekonomicznym.
Inwestorzy, klienci, kontrahenci na podstawie wskaźników ESG wybierają przedsiębiorstwa, które odpowiadają wyznawanym przez nie wartościom.
Wskaźniki ESG

Environment – obszar środowiskowy
Jest szczególnie ważnym elementem w ramach ESG, ponieważ skupia się na ocenie wpływu działalności firm na środowisko naturalne. Oznacza to, że osoby zarządzające firmami powinny monitorować i odpowiadać za zmiany klimatu, zanieczyszczenia powietrza, wody i gleby, zużycie zasobów naturalnych, ochronę dzikiej przyrody i zarządzanie odpadami.

Social – społeczna odpowiedzialność
Obszar, który koncentruje się na etycznym i odpowiedzialnym zarządzaniu społecznym. Wśród kluczowych tematów social ESG są m.in. społeczna odpowiedzialność biznesu, sprawiedliwe warunki pracy, różnorodność i integracja, zatrudnienie młodzieży, zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami, zrównoważone zarządzanie zasobami i walka z ubóstwem.
Governance – ład korporacyjny
Ład korporacyjny to obszar, który dotyczy zasad i standardów przedsiębiorstw w odniesieniu do ich właścicieli, pracowników, kontrahentów, klientów i społeczności, w których działają. W skład tego czynnika wchodzą m.in. zasady zarządzania firmą, przejrzystość informacji, przestrzeganie prawa, ochrona praw pracowniczych, jakość produktów i usług czy odpowiedzialność biznesowa.
Jak realizujemy ESG
Zrównoważony rozwój jest ważnym elementem strategii rozwoju firmy Alsendo, do której należy serwis Apaczka.pl. ESG jest częścią każdego procesu biznesowego realizowanego w spółce. Stosujemy zrównoważone praktyki biznesowe i stale doskonalimy naszą ofertę, dzięki czemu jesteśmy odpowiedzialnym partnerem w ekosystemie e-commerce.
Podejmujemy działania, aby zmniejszyć nasz wpływ na środowisko, w tym poprzez zmniejszenie zużycia energii i wody oraz zmniejszenie ilości odpadów, liczymy nasz ślad węglowy, edukujemy pracowników, współpracujemy z dostawcami dążącymi do niskiej emisji CO2.
Wdrożyliśmy nowe procesy, które mają na celu poprawę przejrzystości w zarządzaniu. Stosujemy rygorystyczne procedury dotyczące nadzoru finansowego i inwestycji oraz uczciwego postępowania z dostawcami i klientami.

Środowisko to nasza przyszłość
Apaczka jest marką, której mocno na sercu leży kondycja otaczającego nas świata. Stawiamy na eko-edukację, promujemy proekologiczne zachowania wśród naszych partnerów biznesowych oraz Klientów.
Udostępniamy darmowe poradniki:
- “Ekologia w branży kurierskiej”;
- “Jak pakować? poradnik pakowania przesyłek kurierskich”;
w których opowiadamy o tym, jak troska o środowisko naturalne wygląda w przypadku firm kurierskich i jak proste zmiany w procesach wysyłkowych mogą wpłynąć pozytywnie na środowisko.
Naszych klientów i parterów zachęcamy do rozwijania i korzystania z niskoemisyjnych form nadań i odbiorów jakimi są automaty paczkowe np. Paczkomaty InPost.

Zespół i społeczeństwo w centrum naszej uwagi
Wspieramy naszych pracowników, zachęcając ich do brania udziału w programach edukacyjnych, szkoleniach jak również udostępniając im możliwość rozwoju w ramach współprac międzynarodowych z podmiotami z grupy. Prowadzimy ciągłą edukację naszych zespołów w zakresie bezpieczeństwa danych, korzystania z najnowszych technologii oraz wdrożyliśmy szereg szkoleń:
Dbamy także o społeczność, w której działamy. Wspieramy lokalne organizacje i zapewniamy pomoc tym, którzy jej potrzebują. W okresie Świąt Bożego Narodzenia wspieraliśmy Dom Dziecka Bajkowy Dworek oraz Zespół Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych „Wiosna”.

Kodeks Etyki
Kodeks etyki to dokument określający zasady postępowania i wartości, którymi kierujemy się jako dostawca usług technologicznych. Zawiera on zasad współpracy z klientami, partnerami biznesowymi i pracownikami.
Kodeks ma na celu zapewnienie uczciwości, profesjonalizmu i zaufania w działaniach firmy oraz propagowanie etycznych standardów w branży. Zawiera on również zasady dotyczące rzetelności, uczciwości, poufności, równości i odpowiedzialności.
Zapoznaj się z Kodeksem Etyki
Apaczka wspiera usługę InPost – EKOzwoty
Zostaliśmy partnerem usługi InPost – EKOzwroty.
EKOzwrot to bezpłatny i szybki sposób na zwrot rzeczy, których już nie potrzebujesz. Usługa pozwala nadać im drugie życie w wygodny, szybki a przede wszystkim przyjazny dla środowiska sposób.
Jesteśmy dumni, że możemy wspierać tak przydatną usługę. Wierzymy, że wspólnie zrobimy wiele dobrego dla naszej planety!
Przyłącz się do akcji