ESG (Environmental, Social and Governance) to skrót, który określa zasady zrównoważonego zarządzania.
ESG to wszystkie aspekty zarządzania, które uwzględniają zarówno otoczenie społeczne, środowisko, jak i kwestie związane z zarządzaniem (w tym wytyczne dotyczące praw człowieka, zarządzania ryzykiem i nadzoru nad łańcuchem dostaw). To obecnie istotny czynnik brany pod uwagę przy podejmowaniu decyzji biznesowych w wielu firmach na całym świecie. ESG może służyć jako kryterium oceny firmy pod względem społecznym, środowiskowym i ekonomicznym.
Inwestorzy, klienci, kontrahenci na podstawie wskaźników ESG wybierają przedsiębiorstwa, które odpowiadają wyznawanym przez nie wartościom.
Environment – obszar środowiskowy
Jest szczególnie ważnym elementem w ramach ESG, ponieważ skupia się na ocenie wpływu działalności firm na środowisko naturalne. Oznacza to, że osoby zarządzające firmami powinny monitorować i odpowiadać za zmiany klimatu, zanieczyszczenia powietrza, wody i gleby, zużycie zasobów naturalnych, ochronę dzikiej przyrody i zarządzanie odpadami.
Social – społeczna odpowiedzialność
Obszar, który koncentruje się na etycznym i odpowiedzialnym zarządzaniu społecznym. Wśród kluczowych tematów social ESG są m.in. społeczna odpowiedzialność biznesu, sprawiedliwe warunki pracy, różnorodność i integracja, zatrudnienie młodzieży, zatrudnienie osób z niepełnosprawnościami, zrównoważone zarządzanie zasobami i walka z ubóstwem.
Governance – ład korporacyjny
Ład korporacyjny to obszar, który dotyczy zasad i standardów przedsiębiorstw w odniesieniu do ich właścicieli, pracowników, kontrahentów, klientów i społeczności, w których działają. W skład tego czynnika wchodzą m.in. zasady zarządzania firmą, przejrzystość informacji, przestrzeganie prawa, ochrona praw pracowniczych, jakość produktów i usług czy odpowiedzialność biznesowa.
Zrównoważony rozwój jest ważnym elementem strategii rozwoju firmy Alsendo, do której należy serwis Apaczka.pl. ESG jest częścią każdego procesu biznesowego realizowanego w spółce. Stosujemy zrównoważone praktyki biznesowe i stale doskonalimy naszą ofertę, dzięki czemu jesteśmy odpowiedzialnym partnerem w ekosystemie e-commerce.
Podejmujemy działania, aby zmniejszyć nasz wpływ na środowisko, w tym poprzez zmniejszenie zużycia energii i wody oraz zmniejszenie ilości odpadów, liczymy nasz ślad węglowy, edukujemy pracowników, współpracujemy z dostawcami dążącymi do niskiej emisji CO2.
Wdrożyliśmy nowe procesy, które mają na celu poprawę przejrzystości w zarządzaniu. Stosujemy rygorystyczne procedury dotyczące nadzoru finansowego i inwestycji oraz uczciwego postępowania z dostawcami i klientami.
Apaczka jest marką, której mocno na sercu leży kondycja otaczającego nas świata. Stawiamy na eko-edukację, promujemy proekologiczne zachowania wśród naszych partnerów biznesowych oraz Klientów.
Udostępniamy darmowe poradniki:
w których opowiadamy o tym, jak troska o środowisko naturalne wygląda w przypadku firm kurierskich i jak proste zmiany w procesach wysyłkowych mogą wpłynąć pozytywnie na środowisko.
Naszych klientów i parterów zachęcamy do rozwijania i korzystania z niskoemisyjnych form nadań i odbiorów jakimi są automaty paczkowe np. Paczkomaty InPost.
Wspieramy naszych pracowników, zachęcając ich do brania udziału w programach edukacyjnych, szkoleniach jak również udostępniając im możliwość rozwoju w ramach współprac międzynarodowych z podmiotami z grupy. Prowadzimy ciągłą edukację naszych zespołów w zakresie bezpieczeństwa danych, korzystania z najnowszych technologii oraz wdrożyliśmy szereg szkoleń:
Dbamy także o społeczność, w której działamy. Wspieramy lokalne organizacje i zapewniamy pomoc tym, którzy jej potrzebują. W okresie Świąt Bożego Narodzenia wspieraliśmy Dom Dziecka Bajkowy Dworek oraz Zespół Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych „Wiosna”.
Kodeks etyki to dokument określający zasady postępowania i wartości, którymi kierujemy się jako dostawca usług technologicznych. Zawiera on zasad współpracy z klientami, partnerami biznesowymi i pracownikami.
Kodeks ma na celu zapewnienie uczciwości, profesjonalizmu i zaufania w działaniach firmy oraz propagowanie etycznych standardów w branży. Zawiera on również zasady dotyczące rzetelności, uczciwości, poufności, równości i odpowiedzialności.
Zostaliśmy partnerem usługi InPost – EKOzwroty.
EKOzwrot to bezpłatny i szybki sposób na zwrot rzeczy, których już nie potrzebujesz. Usługa pozwala nadać im drugie życie w wygodny, szybki a przede wszystkim przyjazny dla środowiska sposób.
Jesteśmy dumni, że możemy wspierać tak przydatną usługę. Wierzymy, że wspólnie zrobimy wiele dobrego dla naszej planety!
Ekologia
Ekologia w domu. 5 działań, które możesz podjąć już dziś.
26 września 2023
Zrównoważony rozwój i ESG to inwestycja, nie koszt
30 sierpnia 2023
Jakie usprawnienia wdrożyć w firmie, aby zyskać korzyści finansowe i ekologiczne?
17 maja 2023