Instrukcja integracji z Comarch ERP APIv2

Jako pierwsza platforma logistyczna w Polsce nawiązaliśmy bezpośrednią współpracę z największym polskim dostawcą systemów ERP – firmą Comarch. Udostępniliśmy możliwość nadawania przesyłek poprzez serwis Apaczka.pl wprost z systemów: Comarch ERP XL, Comarch ERP Optima oraz Comarch ERP XT. Tą bezpośrednią, dwustronną komunikację zapewnia właśnie moduł Comarch Shipping. Dzięki jednej, prostej integracji można sprawnie zarządzać przesyłkami oraz korzystać z usług 16 firm kurierskich.

Obecnie klienci mogą aktywować usługę Comarch Shipping zupełnie za darmo przy wyborze integracji z Apaczka.pl.

Poniższa instrukcja przeprowadzi Cię przez integrację w kilku prostych krokach.

Konfiguracja w Apaczka.pl

  1. Zaloguj się do swojego konta na Apaczka.pl
  2. Przejdź do zakładki Web API w Panelu Klienta po lewej stronie.
  3. Kliknij w przycisk Dodaj integrację.
  4. Wprowadź nazwę źródła i kliknij w Zapisz.
    Wygenerowane klucze posłużą do późniejszej konfiguracji.

Konfiguracja w Comarch Shipping

  1. Po zalogowaniu do Comarch Shipping wybierz “Ustawienia” → “Ogólne”.
  2. Uzupełnij “Dane nadawcy”, będą one wykorzystywane jako domyślny adres nadania przesyłki.
  3. Zapisz uzupełnione dane.

Konfiguracja metody dostawy

  1. Po zalogowaniu do Comarch Shipping wybierz “Ustawienia” → “Kurierzy” → “Apaczka”.
  2. Po prawej stronie w sekcji “Apaczka” znajdź “Dane logowania” wybierz “Edytuj”.
  1. Wpisz wcześniej wygenerowane App ID oraz App Secret następnie kliknij “Zapisz”.
  2. W przypadku nadań w punkcie skonfiguruj domyślne punkty nadania zgodnie z własnymi preferencjami.
  3. Dodaj numer konta do zwrotu pobrań.

Konfiguracja szablonów

  1. Ustawienia → Kurierzy → Szablony spedycji
  1. W celu dodania nowego szablonu wybierz opcję “Kopiuj”.
  1. Uzupełnij wszystkie informacji w szablonie:

    a. nazwa Szablonu,
    b. domyślny rodzaj paczki,
    c. metoda nadania oraz odbioru paczki,
    d. preferowane godziny odbioru,
    e. wymiary i waga paczek,
    f. usługi dodatkowe,
    g. powiadomienia dla paczek,
    h. przewoźnik.
  2. Po uzupełnieniu informacji zapisz szablon.
  3. Po dodaniu szablonu aktywuj go suwakiem po prawej stronie.
  1. Po poprawnym zapisaniu szablon będzie widoczny podczas generowania zlecenia.