
Prowadząc sklep na IdoSell możesz łatwo zintegrować go z platformą technologiczną Apaczka.pl.
Połącz swój sklep z Apaczka.pl, aby zacząć nadawać przesyłki z poziomu swojego sklepu. Poniższa instrukcja przeprowadzi Cię przez integrację w kilku prostych krokach.
Spis treści
Konfiguracja w Apaczka.pl
- Zaloguj się do swojego konta na Apaczka.pl.
- W menu po lewej wybierz zakładkę Web API.
- Kliknij w przycisk Dodaj integrację.
- Wprowadź nazwę źródła i kliknij w Zapisz. Wygenerowane klucze posłużą do późniejszej konfiguracji.
Konfiguracja metody dostawy
- Przejdź do zakładki Administracja > Konfiguracja kurierów.
- Przy kraju Polska kliknij w Wybierz > wskaż przewoźnika a następnie usługę, którą możesz połączyć z Apaczka.pl (lista poniżej).
- Kliknij w link Edytuj, aby przejść do konfiguracji metody dostawy.
W formularzu do uzupełniania, należy wskazać:
- Ustawienia integracji – wybierz pole aPaczka.pl

- Dane do logowania – pola pojawią się po wybraniu naszej integracji. Uzupełnij je danymi wygenerowanymi wcześniej na Apaczka.pl

- Nr konta do pobrań – uzupełnij to pole jeśli będziesz wykorzystywać Płatność za pobraniem.
- Typ opakowania – pole wymagane przy późniejszym generowaniu przesyłki.
- Wymiary paczki (wysokość x szerokość x długość) – pole wymagane przy późniejszym generowaniu przesyłki.
- Szczegółowe określenie zawartości – Pole wymagane przy późniejszym generowaniu przesyłki.
Pozostałe pola w formularzu pozostają opcjonalne.
Przewoźnicy oraz usługi dostępne dla integracji z Apaczka.pl:

Udostępnianie metody dostawy w sklepie
- Przejdź do zakładki Administracja > Konfiguracja dostaw > Profile dostaw > “Edytuj” > link Dodaj kuriera w tym profilu.

- Wskaż skonfigurowaną wcześniej metodę dostawy. Wybrana metoda dostawy pojawi się na liście kurierów. Należy przejść do jej edycji poprzez link Edytuj.
- Włącz opcje Dopuszczać za pobraniem oraz Dopuszczać przedpłatę, by metoda dostawy pojawiła się na sklepie dla wybranych sposobów płatności.
- Wszystkie opcje wskazanej metody dostawy uzupełnij według własnych preferencji i zapisz zmiany.
Wybrana metoda dostawy połączona z Apaczka.pl jest od teraz widoczna na twoim sklepie.
Import zamówień z IdoSell
IdoSell to kompleksowa usługa dla profesjonalnych sprzedawców internetowych (B2C i B2B). Jeśli korzystasz z tego rozwiązania i jednocześnie jesteś naszym Klientem, zapewne zainteresuje Cię import zamówień z IdoSell do Apaczki. Dzięki Importowi zaoszczędzisz czas i pieniądze i ominiesz skomplikowane i problematyczne integracje.
Co jeszcze zyskujesz dzięki importowi zamówień? Wszystkie swoje przesyłki nadasz z wygodnego panelu wysyłkowego w Apaczce: szybko, wygodnie, z jednego miejsca i bez pomocy programisty!
- Zaloguj się do panelu swojego sklepu IdoSell.
- Wybierz zakładkę Administracja > aplikacje indywidualne > dodaj nową aplikacje

- Dane wypełnij zgodnie z poniższym i wybierz opcję Zapisz:
- Nazwa : Apaczka
- Opis : TODO
- Uprawnienia do modułów : Zamówienia
- Adres główny aplikacji : panel.apaczka.pl/import
- Adres, na który aplikacja zostanie przekierowana po poprawnej autoryzacji: panel.apaczka.pl/import/token/idosell
- Unikalny identyfikator określony przez developera w kodzie aplikacji, która przekazuje go dalej jako parametr client_id do serwera autoryzacji: apaczka
- Sekretny klucz (unikalny ciąg znaków) określany przez developera w kodzie aplikacji, która przekazuje go dalej jako parametr client_secret do serwera autoryzacji: XQawsd1MHGapow1232apouigy23y98p
Widok prawidłowej konfiguracji:

- Zaloguj się do panelu serwisu apaczka.pl. W menu po lewej stronie wybierz: Koszyk zleceń / Importy > Źródła zamówień

- Wybierz opcję: dodaj nowe źródło > IdoSell

- Wprowadź wymagane dane:
- Nazwa wyświetlana – nazwa jaką chcesz nadać dla tego źródła importu
- Adres URL – skopiuj adres twojego sklepu IdoSell z paska adresu przeglądarki.
- Zapisz zmiany.

- Źródło zostało dodane. Teraz wróć do zamówień, wciśnij przycisk Importuj i wybierz dodane wcześniej źródło.

- Zaimportowane zamówienia możesz teraz wysłać.

- Po wybraniu opcji Wyślij, pod zaimportowanym zamówieniem, strona zostanie przeniesiona do formularza wysyłki Apaczka. Na górze strony znajduje się podsumowanie zamówienie. Dane adresowe zostaną automatycznie uzupełnione zgodnie z zamówieniem.
- Wypełnij formularz i wyślij przesyłkę.

Załóż darmowe konto i bezpłatnie wyceń przesyłkę
Korzystaj z intuicyjnego formularza nadawania przesyłek
Załóż bezpłatne kontoDopasuj Ofertę
Chcesz otrzymać ofertę dostosowaną do Twojego biznesu
Dziękujemy! Formularz został wysłany
Oddzwonimy do 24h.