Instrukcja integracji WooCommerce z Apaczka.pl

Prowadząc sklep na Woocommerce możesz go łatwo zintegrować z platformą technologiczną Apaczka.pl. Połącz swój sklep z Apaczka.pl, aby zacząć nadawać przesyłki z poziomu swojego sklepu. Poniższa instrukcja przeprowadzi Cię przez integrację w kilku prostych krokach.

Konfiguracja w Apaczka.pl

  1. Zaloguj się do swojego konta na Apaczka.pl
  2. Przejdź do zakładki Web API w Panelu Klienta po lewej stronie.
  3. Kliknij w przycisk Dodaj integrację.
  4. Wprowadź nazwę źródła i kliknij w Zapisz.
    Wygenerowane klucze posłużą do późniejszej konfiguracji.

Instalacja wtyczki

  1. Przejdź do swojego panelu administracyjnego WordPress do zakładki WTYCZKI > DODAJ NOWĄ.
  2. Wyszukaj naszą wtyczkę Apaczka.pl WooCommerce 2.0, a następnie kliknij przycisk Zainstaluj teraz. Po instalacji Włącz wtyczkę.

Konfiguracja wtyczki WooCommerce

  1. Przejdź do swojego panelu administracyjnego WordPress do zakładki WooCommerce > Ustawienia > Apaczka.
  2. Uzupełnij klucze API, które wygenerowałeś na Apaczka.pl. Następnie zapisz zmiany
  1. Po prawidłowym podaniu obu kluczy pojawi się formularz do uzupełnienia konfiguracji wtyczki.
  2. Formularz konfiguracji został podzielony na dwie części: Domyślne dane nadawcy, Domyślne dane przesyłki.
  3. Uzupełnij Formularze zgodnie ze swoimi preferencjami. Pamiętaj, że wskazane dane zaczytają się jako domyślne podczas tworzenia przesyłki w szczegółach zamówienia.
  4. Po wprowadzeniu wszystkich danych zapisz zmiany.

Potwierdź działanie przyciskiem Zapisz zmiany. Integracja zostanie zapisana

Szablony we wtyczce

  1. Do każdej sekcji ustawień danych nadawcy i danych przesyłki dodaliśmy pola oraz przyciski pozwalające utworzyć szablony danych.
    • Pola te to kolejno:
      • Utwórz szablon “danych nadawcy/przesyłki” – wskaż TAK, jeżeli chcesz zapisać podane dane jako szablon do późniejszego wykorzystania.
      • Nazwa szablonu – podaj nazwę szablonu.
      • Wybierz szablon ustawień – wskaż utworzony wcześniej szablon, który chcesz zaczytać jako domyślny.
    • Przyciski to kolejno:
      • Wczytaj szablon – powoduje zaczytanie szablonu wskazanego w polu “Wybierz szablon ustawień“
      • Usuń wybrany szablon “nadawcy/przesyłki“ – usuwa wskazany szablon danych
  1. Utworzenie szablonu jest możliwe po zapisaniu wszystkich zmian we wtyczce przyciskiem “Zapisz zmiany“.
  2. Utworzone szablony danych nadawcy i odbiorcy możesz wykorzystać później w formularzu nadania przesyłki w szczegółach zamówienia.

Konfiguracja metody dostawy

  1. Przejdź do zakładki WooCommerce > Ustawienia > Wysyłka > Strefa wysyłki > Polska.
  1. Dodaj kolejną metodę dostawy poprzez przycisk Dodaj metodę dostawy.
  2. Dla nowo tworzonych dostaw w sekcji Integracja wysyłkowa.

    Dla dostaw do drzwinie wybieraj żadnej opcji. Przykład poniżej:

Dla dostaw do punktu – zaznacz pole Mapa punktów dostawy Apaczka.pl, a następnie wskaż dostawców, jakich udostępnisz na mapie.

  1. Reguły koszykowe oraz pozostałe pola uzupełnij według własnych preferencji
  2. Potwierdź wprowadzone zmiany przyciskiem Zapisz zmiany.

Uwaga!
W przypadku dodawania kolejnej metody dostawy powtórz powyższe kroki postępowania.

Załóż darmowe konto i bezpłatnie wyceń przesyłkę

Korzystaj z intuicyjnego formularza nadawania przesyłek.

Załóż bezpłatne konto

Dopasuj ofertę

Chcesz otrzymać ofertę dopasowaną do Twojego biznesu? Wypełnij formularz. Oddzwonimy do 24h.


    Ile paczek wysyłasz miesięcznie?*

    do 2020-50powyżej 50

    Ile palet wysyłasz miesięcznie?*

    nie wysyłam1-55-20powyżej 20

    Dziękujemy! Formularz został wysłany

    Oddzwonimy do 24h.