Firma powstała w 2009 roku, a jej głównym partnerem biznesowym był przewoźnik UPS. Pierwsza nazwa firmy nawiązywała do pierwszych liter imion założycieli i brzmiała R2G Sp. z o o. Podczas pierwszego roku działalności nasi Klienci nadali 330 przesyłek, a siedziba firmy została przeniesiona z poddasza domu na Sadybie na ulicę Niemcewicza w Warszawie. Dopiero w drugim roku działalności organizacja mogła pochwalić się 10-osobowym zespołem pracowników. W tamtym okresie przyzwyczajenia konsumentów w zakresie dostaw były zupełnie inne niż obecnie. Ponad 80% klientów preferowała płatności za pobraniem (COD), a maszyny paczkowe były jeszcze nikomu nieznane.
Jeśli chodzi o rynek, to tempem wzrostu wyprzedzaliśmy go od samego początku – pierwszy milion paczek Wy, nasi klienci, nadaliście już w czwartym roku naszej działalności! Pierwsze 4 lata były też kluczowe dla firmy m.in. z powodu inwestycji w rozbudowę nowego systemu IT, czy wdrażanie optymalnych procesów biznesowych. Nasza oferta powiększyła się o serwisy DHL, DPD, czy firmy kurierskiej Siódemka. Już od 2012 nasi klienci mogli skorzystać z Paczkomat® InPost. Maszyny te były zupełną nowością, wzbudzając zaciekawienie, ale i ostrożność pierwszych użytkowników. Za nami pierwsze akwizycje na rynku polskim, a baza naszych Klientów wzrosła o 200%, których doceniamy każdego dnia.
Nasza oferta dynamicznie rośnie. Nasi Klienci mogą porównywać i wybierać najkorzystniejsze dla siebie rozwiązania kurierskie z puli 11 przewoźników. Nasi kolejni partnerzy biznesowi to m.in. Poczta Polska, Geis Cargo, Fedex, czy TNT. W tym roku otrzymujemy I nagrodę w konkursie Ekomers 2015 w kategorii „Produkt/usługa wspierająca logistykę e-sklepu”, co naszemu zespołowi dodaje wiatru w skrzydła. Ta nagroda to potwierdzenie, że nasza misja związana z dzieleniem się wiedzą i wspieranie przedsiębiorców w zakresie procesów dostaw jest potrzebna na polskim rynku.
Dynamiczny wzrost powoduje że dosłownie pożeramy konkurencję 😉 W 2017 roku mamy za sobą przejęcie 10 firm z branży kurierskiej. Jednak co ważniejsze nadal rośniemy organicznie. Nowe usługi w naszym portfolio to m.in. Apaczka Niemcy, a klienci coraz częściej wybierają Paczkomat® InPost jako najwygodniejszą opcję dostawy. Wolumen przesyłek nadawanych za pośrednictwem tego serwisu wzrósł o ponad 100% w porównaniu do roku poprzedniego. Nasz zespół także się rozwija – liczymy prawie 50 osób, a firma dalej inwestuje w rozwiązania z obszaru IT, analiz oraz obsługi Klienta.
Od dwóch lat jest już z nami Oddział w Stalowej Woli. To drugie biuro na terenie Polski, które odgrywa kluczową rolę we wzroście naszego biznesu, ale przede wszystkim zapewnia wysoką dbałość o obsługę naszych Klientów. Wraz ze rozwojem zespołu rozwijamy naszą ofertę handlową o kolejne serwisy paletowe. Naszym partnerem zostaje Ambro Express, Hellmann, Pall-Ex, a także rozbudowujemy wachlarz serwisów międzynarodowych. W tym roku dokonaliśmy akwizycji dwóch marek – Epalety i Pacztex. Nasi klienci posiadający sklepy na Allegro mogą w łatwy sposób integrować się z Apaczka, a także powiększamy ilość integracji z najpopularniejszymi platformami e-commerce.
To dla nas wyjątkowy rok. Łączymy swoje siły z Sendit, marką związaną z platformą Allegro. Nasz zespół rośnie w siłę o kolejnych fachowców pracujących także z biura we Wrocławiu. To największe połączenie w historii firmy. Nowości w naszej ofercie to m.in. Ambro Express Zagranica, czy Orlen Paczka. Dzięki zaufaniu naszych Klientów nasze systemy obsługują średnio 1 milion przesyłek miesięcznie, a rynek usług kurierskich przechodzi rewolucję związaną z rosnącą popularnością automatów paczkowych.
Polski rynek zrobił się dla nas już nieco za ciasny, a nasze ambicje rozwoju oraz poszerzania oferty dla naszych Klientów są ciągle ogromne. Dlatego powstaje grupa Alsendo. Do grupy dołączają spółki zagraniczne – czeski Zaslat, rumuński Innoship, a potem Ecolet. Stajemy się międzynarodową grupą, która może rozwijać swoje know-how, wymieniać się wiedzą z zakresu rozwiązań logistycznych, a przede wszystkim nowymi technologiami. W tym roku wdrożyliśmy także usługi Apaczka PRO w modelu subskrypcyjnym dla e-commerce, umożliwiające m.in. spersonalizowaną komunikację na etapie po-zakupowym, łatwą obsługę zwrotów, czy łatwą analitykę danych logistycznych. Oddaliśmy do użytku usługę Shoper Przesyłki, zintegrowana z systemem Apaczka.
Z końcem roku firma została wyróżniona w raporcie Digital Champions CEE 2022 doceniającym spółki technologiczne budujące cyfrową gospodarkę.
Grupa Alsendo to wiodąca platforma technologiczna do zarządzania dostawami i przesyłkami, z której usług korzysta ponad 300 tys. klientów biznesowych na całym świecie. Nasi klienci nadali za pośrednictwem naszych serwisów ponad 60 milionów przesyłek w tym roku, korzystając z oferty 150 serwisów kurierskich i możliwości dostaw do 150 krajów. Nasza misją jest poprawa efektywności procesów wysyłkowych naszych Klientów, przy zachowaniu najwyższych standardów doradztwa biznesowego i wykorzystaniu najnowszych rozwiązań technologicznych. Szeroka oferta logistyczna, rozwiązania dopasowane do specyficznych potrzeb platform marketplace, integracje z ponad 50 platformami e-commerce, oferta SaaS dla podmiotów z branży e-commerce, czy jedna, prosta integracja API z wieloma firmami kurierskimi to tylko część szerokiej oferty.
Co tu wiele pisać – hucznie świętujemy 15-lecie firmy. Wyjazd do Turcji przeszedł już do historii naszego zespołu. Mieliśmy kolejną możliwość integracji z kolegami z Czech, Rumunii, a pracownicy nagrodzili swoich ulubionych współpracowników nagrodami. Łącznie grupa Alsendo liczy ponad 210 osób, z czego ponad 60% to kobiety. Także prezeską w naszej firmie została kobieta. Magda Magnuszewska od października 2023 pełni funkcję CEO całej grupy Alsendo.
Oczywiście nasz niezastąpiony zespół – w Warszawie, Stalowej Woli, Wrocławiu, a także w Brnie i Bukareszcie!
CEO Alsendo
„ Jestem dumna, że stoję na czele organizacji z takim potencjałem oraz wielkimi ambicjami na rozwój. Za pośrednictwem technologii należących do Grupy Alsendo obecnie wysyłanych jest średnio 5 milionów paczek miesięcznie do 150 krajów na całym świecie, jednak nasze ambicje sięgają dużo dalej. Najbardziej jednak doceniam możliwość pracy w tak zaangażowanym i doświadczonym zespole. Otwartość, pasja, inicjatywa, chęć dzielenia się wiedzą i ciągłego rozwoju charakteryzują zespół Alsendo. To mnie wyjątkowo cieszy! ”
Partnership Director
„ Alsendo to przede wszystkim fantastyczni ludzie, którzy każdego dnia szukają rozwiązań dla naszych Klientów. To również nowe, światowe rozwiązania technologiczne, które pozwolą nam rosnąć przez kolejne 15 lat. Otwartość na współpracę to nasza siła! ”
Zastępca Dyrektora Działu Sprzedaży
„ Mam przyjemność pracować w Alsendo już prawie 10 lat, dzięki czemu miałam okazję obserwować rozwój firmy prawie od początku. Zaczynałam pracę w małej, rodzinnej firmie, w której ustalaliśmy dyżury na sprzątanie kuchni 😊. Jednak odkąd pamiętam kulturę firmy charakteryzowała chęć rozwoju, ambicja, pragmatyzm i misja niesienia pomocy naszym klientom w zakresie procesów dostaw. Wiele decyzji podejmowaliśmy intuicyjnie, bazując na informacjach zwrotnych od naszych klientów oraz partnerów biznesowych, często metodą prób i błędów. Dzięki takiemu podejściu serwis Apaczka.pl dynamicznie się rozwijał na polskim rynku. Sprawne dopasowywanie się do potrzeb naszych Klientów, szybko wprowadzane nowości produktowe jako reakcja na zmiany na rynku usług kurierskich, czy ciągła poprawa rozwiązań technologicznych towarzyszą nam aż do chwili obecnej. Z firmy o rodzinnym, lokalnym charakterze staliśmy się międzynarodową spółką technologiczną. Jednak duch firmy nie zmienił się – nadal czuję pozytywną atmosferę między ludźmi i chęć na zdobywanie coraz wyższych szczytów sprzedażowych 😊 ”
Key Account Manager
„ Początki biznesu były wyjątkowe. Zainteresowanie ofertą było tak duże, że konsultanci tylko odbierali telefony od Klientów. Dobrze pamiętam pierwsze próby telefonów wychodzących. Cieszę się, że mogłem być tego częścią i budować od podstaw Dział Sprzedaży. ”
Poczekaj!
Z okazji naszych urodzin dajemy Ci prezent – kupon na przesyłkę!
*Najniższa cena brutto w ostatnich 30 dniach: 10,98 zł brutto. Z kuponu można skorzystać w ciągu 30 dni od dnia dodania go na koncie klienta. Kupon jest ważny do 31.07.2024 r. lub do wyczerpania puli kuponów. Kupon umożliwia nadanie jednej przesyłki DPD Pickup Drzwi-Punkt w następujących cenach: paczka do 2 kg w cenie 10,25 zł brutto, paczka do 5 kg w cenie 10,66 zł brutto, paczka do 10 kg w cenie 11,61 zł brutto, paczka do 15 kg w cenie 12,98 zł brutto, paczka do 20 kg w cenie 15,03 zł brutto.