
Niskie ceny na przesyłki punktowe
Przesyłki Orlen Paczka w wygodnych rozmiarach
-
Gabaryt S
wymiary 60x38x8 – 9,13 zł netto;
-
Gabaryt M
wymiary 60x38x19 – 9,60 zł netto;
-
Gabaryt L
wymiary 60x41x38 – 10,51 zł netto.

Oszczędzaj czas i pieniądze
Przesyłki punktowe dla firm
-
Korzystniejszy cennik
Dzięki dobrym relacjom z przewoźnikami, Apaczka.pl jest w stanie negocjować lepsze ceny dla swoich klientów, co oznacza, że nadanie przesyłki za pośrednictwem tej platformy logistycznej może być tańsze niż bezpośrednie złożenie zlecenia u przewoźnika.
-
Śledzenie wszystkich przesyłek w jednym miejscu
Intuicyjny Panel Klienta umożliwia śledzenie statusu wszystkich nadanych paczek, reagowanie w przypadku wyzwań, analizowanie statystyk. Jeśli Orlen Paczka to tylko jeden z wielu przewoźników, z którymi współpracujesz, możesz w jednym miejscu posiadać statystyki wszystkich przesyłek nadanych za pośrednictwem wielu firm.
-
Brak zobowiązań
Nie mamy minimów wysyłkowych, nie wymagamy podpisywania umów, nie pobieramy opłat za korzystanie z panelu. Oferujemy Ci dedykowanego Opiekuna Klienta, który Cię wesprze we wszystkich procesach oraz wygodną formę rozliczenia postpaid lub prepaid, w zależności od Twoich preferencji.
-
Rozwiązania technologiczne dla Twojego biznesu
Chcesz, aby mail ze statusem przesyłki przekierowywał do Twojej strony WWW lub na profil na Instagramie? Nie ma problemu. Interesuje Cię automatyzacja procesu nadawania? Też chętnie pomożemy.

Załóż darmowe konto i bezpłatnie wyceń przesyłkę Orlen Paczką
Korzystaj z intuicyjnego formularza nadawania przesyłek
Załóż bezpłatne kontoOrlen Paczka – oferta i cennik
Cennik Orlen Paczka – usługi podstawowe
Paczki nadawane Orlen Paczką na trasie punkt-punkt będą kosztowały od 9,13 zł do 10,51 zł netto w zależności od wybranego gabarytu.
Wyróżniane są trzy gabaryty:
- gabaryt S – wymiary 60x38x8
- gabaryt M – wymiary 60x38x19
- gabaryt L – wymiary 60x41x38
Każda paczka może ważyć maksymalnie 25 kilogramów.
Cennik pełni funkcję wyłącznie informacyjną i nie stanowi oferty handlowej, zgodnie z przepisami zawartymi w Art. 66 par. 1 Kodeksu Cywilnego. Dokładny koszt przesyłki zostanie określony po zalogowaniu się do Panelu Klienta i podaniu wszystkich niezbędnych parametrów przesyłki.
Warto również, abyś pamiętał, że przewoźnik ma prawo do sprawdzenia, czy podane parametry paczki (waga, wymiary, rodzaj opakowania) odpowiadają rzeczywistości, a także czy zrealizowano wszystkie zamówione usługi. W niektórych sytuacjach mogą zostać naliczone dodatkowe opłaty. Przykładem mogą być kwestie takie jak nadawanie na liście ręcznym czy zwrot do nadawcy,
Dokładne informacje dotyczące usługi znajdziesz w regulaminie oraz cenniku przewoźnika, który odpowiada za realizację zlecenia.
Cennik Orlen Paczka – usługi i opłaty dodatkowe
Cennik Orlen Paczka uwzględnia pewne opłaty dodatkowe, które mogą mieć zastosowanie w przypadku obsługi przesyłki przez przewoźnika. Z dodatkową opłatą mogą się liczyć np. osoby, które:
- zadeklarują przesyłkę o wartości większej niż 500 PLN,
- będą chciały przetransportować dużą lub nietypową paczkę,
- zdecydują się na zlecenie nadania przesyłki w innym miejscu niż uzgodniony uprzednio punkt odbioru (przeadresowanie).
Usługa płatności za pobraniem wiąże się z opłatą rzędu 2,44 zł. W przypadku zwrotu niedoręczonej przesyłki opłata wyniesie 100% oryginalnej ceny nadania. Nic nie zapłacisz natomiast za doręczenie przesyłki do osoby prywatnej zamiast do punktu. Nie ma też konieczności uiszczania opłaty paliwowej.
Pozostałe usługi dodatkowe:
- Ponowienie zlecenia,
- Dodanie pobrania,
- Zmiana pobrania,
- Anulowanie pobrania,
- Potwierdzenie doręczenia,
- Wysłanie monitu windykacyjnego.
Ceny za usługi dodatkowe są widoczne w Panelu Klienta, po wybraniu przewoźnika w zakładce Mój cennik.
Na co składa się cena przesyłki Orlen Paczka
Na koszt paczki nadawanej za pośrednictwem tego przewoźnika składa się kilka zmiennych:
- Parametry przesyłki takie jak waga, wymiary, zadeklarowana wartość czy liczba paczek w ramach jednego zamówienia – na tej podstawie szacowana jest cena bazowa realizacji usługi,
- Podatek VAT,
- Usługi dodatkowe dobierane przez nadawcę, takie jak przesyłka za pobraniem czy ubezpieczenie paczki,
- Ewentualne opłaty dodatkowe związane z ponadgabarytową przesyłką, niepoprawnie zadeklarowanymi wymiarami czy wartością, a także obsługą zwrotu paczki.
Wyszukaj punkty odbioru Orlen Paczki
W Orlen Paczka przesyłkę możesz nadać w prawie 10 tys. punktach rozlokowanych w całej Polsce, m.in. w kioskach RUCH-u czy na stacjach paliw. Aby znaleźć ten znajdujący się najbliżej interesującej Cię lokalizacji, skorzystaj z mapy widocznej w formularzu nadania w Panelu Klienta. Po podaniu parametrów przesyłki i adresu nadawcy będziesz miał możliwość przejścia do mapy, na której znajdziesz wszystkie dostępne w okolicy lokalizacje współpracujące z Orlen Paczka. Dzięki temu sprawnie nadasz paczkę w najbliższym punkcie partnerskim – APM, PUDO lub na stacji paliw koncernu ORLEN.
Nadaj przesyłkę Orlen Paczka krok po kroku
Nadanie przesyłki Orlen Paczka z pomocą Apaczka.pl jest proste. Cała procedura obejmuje trzy kroki:
- Zalogowanie do Panelu Klienta Apaczka.pl i wypełnienie prostego formularza informacjami o parametrach przesyłki,
- Wybór przewoźnika, punktu, w którym nadasz przesyłkę oraz punktu, do którego paczka zostanie doręczona. Wszystkie lokalizacje podejrzysz łatwo na mapie.
- Wydrukowanie i naklejenie listu przewozowego na paczkę, a następnie doręczenie jej do dowolnego punktu odbioru.
Co warto mieć na uwadze?
- Każda przesyłka będzie czekać na odbiorcę 3 dni robocze, odliczane od dnia następującego po otrzymaniu przez odbiorcę powiadomienia SMS o możliwości odbioru przesyłki.
- W przypadku nieodebrania przesyłki, wraca ona do punktu odbioru, z którego zostały nadane. Cała operacja odbywa się na koszt nadawcy. Dotyczy to również zwrotów następujących po odmowie przyjęcia paczki przez odbiorcę lub podania błędnego kodu odbioru. Nadawca będzie na bieżąco informowany o ewentualnych zwrotach za pośrednictwem SMS wysłanego na telefon podany przy składaniu zlecenia.
- W przypadku wyboru niedziałającego punktu przesyłka zostanie przekierowana do innej lokalizacji w promieniu 10 kilometrów.
Jak zapakować przesyłkę Orlen Paczka?
Aby przewoźnik przyjął zlecenie na obsługę przesyłki i aby dotarła ona do odbiorcy w nienaruszonym stanie, musi ona być odpowiednio zapakowana i zabezpieczona. Przy przygotowywaniu paczki do nadania warto pamiętać o kilku podstawowych zasadach.
- Wybierz odpowiedni rodzaj opakowania. Sprawdź, czy karton lub koperta są wystarczająco mocne. Jeśli masz taką możliwość, przespaceruj się z zapakowaną przesyłką do punktu odbioru, aby zobaczyć, jak opakowanie zachowuje się w transporcie. Nie zapomnij dostosować opakowania do wielkości przedmiotu. Warto pozostawić w nim nieco przestrzeni, która zostanie wypełniona materiałami amortyzującymi.
- Zabezpiecz dobrze przedmiot. Materiały amortyzujące będą tu konieczne. Dobrze się sprawdzą folia bąbelkowa, papier pakowy, styropian czy inne miękkie materiały, ale również paczki chusteczek higienicznych czy papier toaletowy. Najważniejsze, aby pakowany przedmiot nie ruszał się wewnątrz kartonu.
- Solidnie zaklej opakowanie. Użyj mocnej i szerokiej taśmy klejącej. Sprawdź kilkukrotnie, czy opakowanie na pewno nie rozpada się – spacer do automatu paczkowego czy kiosku RUCHu będzie doskonałym testem.
- Oznakuj przesyłkę w widoczny sposób. Etykieta przesyłki powinna być umieszczona w widocznym miejscu, a naniesione na niej informacje powinny być czytelne. Nie zakrywaj kodu kreskowego taśmą lub innymi materiałami.
Przed wysłaniem przesyłki warto również sprawdzić szczegółowe wytyczne i wymagania dotyczące pakowania dostępne w regulaminie Orlen Paczki, aby upewnić się, że przesyłka spełnia wszystkie wymogi przewoźnika.
Czego nie wyślesz z Orlen Paczka?
W paczce, którą nadasz za pośrednictwem Orlen Paczki nie mogą znajdować się takie rzeczy jak:
- Przedmioty, których transport jest zabroniony na podstawie przepisów prawa, w szczególności pocztowego,
- Materiały niebezpieczne, w tym łatwopalne, wybuchowe, radioaktywne, broń, amunicja, substancje żrące czy cuchnące,
- Rzeczy o niestandardowych rozmiarach, wadze lub innych cechach uniemożliwiających ich zapakowanie do przesyłki,
- Przedmioty mogące zagrażać zdrowiu ludzi lub uszkadzać cudze mienie.
- Żywność i produkty, które łatwo się psują,
- Towary wymagające przewozu w konkretnej temperaturze i kontroli tych warunków,
- Przedmioty łatwo ulegające uszkodzeniu podczas transportu,
- Rośliny, zwierzęta i ich części,
- Dzieła sztuki, eksponaty muzealne, antyki, kamienie i metale szlachetne, perły, biżuteria, pieniądze, karty kredytowe, czeki, weksle, bony i inne wartościowe papiery,
- Leki i produkty medyczne,
- Przedmioty numizmatyczne i filatelistyczne,
- Produkty objęte akcyzą lub przewożone pod plombą celną,
- Rzeczy wymagające specjalnych warunków transportu lub przechowywania, których przewoźnik nie może zapewnić,
- Zwłoki, szczątki ludzkie, płyny ustrojowe i produkty metabolizmu.
Śledzenie przesyłki Orlen Paczka
Śledzenie przesyłek nadanych za pośrednictwem Orlen Paczki, zleconych z poziomu platformy Apaczka.pl, jest niezwykle proste. Autorski moduł śledzenia przesyłek wdrożony przez platformę logistyczną nawiązuje kontakt z systemem przewoźnika nawet co 2 godziny.
Aby sprawdzić status Twojej paczki, wejdź w zakładkę śledzenia przesyłek i podaj numer listu przewozowego. Po jego wpisaniu otrzymasz szczegółową informację o tym, gdzie się znajduje dana przesyłka.
Jak zareklamować przesyłkę w Orlen Paczka?
Niestety, czasami się zdarzają nieprzewidziane sytuacje. Jeśli przesyłka została zagubiona, uszkodzona lub dotarła do odbiorcy po 4 dniach roboczych, masz prawo do reklamowania świadczonej usługi.
Jak złożyć reklamację szkodową?
Aby złożyć reklamację związaną z przesyłką nadawaną przez Orlen Paczkę za pośrednictwem Apaczka.pl, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:
- Zaloguj się do Panelu Klienta i przejdź do sekcji „Reklamacje”. Pamiętaj, że reklamację może złożyć tylko osoba, która wygenerowała list przewozowy.
- Wypełnij formularz reklamacyjny, podając kwotę roszczenia, dane firmy oraz numer konta bankowego. Dołącz także wymagane dokumenty.
- Jeśli jesteś konsumentem lub działasz jako przedsiębiorca podlegający pod przepisy o prawach konsumenta, Twoja reklamacja zostanie rozpatrzona w ciągu 14 dni od daty jej właściwego złożenia. W innym przypadku możesz liczyć na rozpatrzenie reklamacji w ciągu 30 dni. Termin przyjęcia zgłoszenia jest liczony od momentu przekazania kompletu poprawnie wypełnionych dokumentów.
- Jeżeli Twoja reklamacja jest niekompletna lub będziemy potrzebować dodatkowych dokumentów, poprosimy o ich dostarczenie w ciągu 14 dni. Nowy termin rozpatrzenia sprawy zaczyna biec od momentu uzupełnienia zgłoszenia o wskazane materiały.
O czym należy pamiętać przy zgłaszaniu reklamacji?
- Możesz zgłosić reklamację w dwóch przypadkach: gdy paczka została doręczona lub gdy minęło 30 dni od planowanej daty doręczenia.
- Protokół szkody należy sporządzić w dniu otrzymania przesyłki przez odbiorcę – informacje zawarte w nim oraz data mogą być kluczowe w procesie rozpatrywania reklamacji. Jeśli zgłoszenie dotyczy szkody niejawnej, która nie była widoczna od razu, na spisanie protokołu razem z kurierem masz 7 dni od daty doręczenia paczki.
- Cała zawartość przesyłki, wraz z oryginalnymi kartonami wysyłkowymi i opakowaniami, powinna być zachowana i przechowywana aż do momentu zakończenia procesu reklamacyjnego.
Jeśli reklamacja zostanie odrzucona, uprawniona osoba ma możliwość złożenia odwołania w ciągu 14 dni od dnia otrzymania decyzji. Firmy kurierskie rozpatrują odwołania w sytuacji, gdy zostaną przedstawione nowe dowody, dokumenty lub dodatkowe informacje, które nie były częścią pierwotnie złożonej reklamacji.
Jak zgłosić reklamację?
Zgłoszenie reklamacyjne można złożyć na dwa sposoby:
- Pisemnie na adres siedziby Apaczka.pl: ul. Franciszka Klimczaka 1, 02-797 Warszawa.
- Online: zaloguj się do swojego konta i wejdź w zakładkę Reklamacje.
Aby poprawnie wypełnić reklamację, niezbędne będzie uwzględnienie kwestii takich jak:
- Data i miejsce nadania przesyłki,
- Numer przesyłki,
- Informacja o tym, co jest reklamowane,
- Kwota żądanego roszczenia oraz konto bankowe, na które powinna trafić w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
Reklamacja nieterminowego doręczenia paczki
W przypadku, gdy przesyłka została doręczona po czterech dniach roboczych, klient ma 14 dni na zgłoszenie reklamacji od momentu otrzymania przesyłki przez odbiorcę.
Reklamacja uszkodzonej paczki
W przypadku otrzymania uszkodzonej paczki klient ma 14 dni na reklamację, ale protokół szkody powinien być sporządzony w dniu odebrania przesyłki. Wyjątkiem są szkody niejawne – tutaj masz 7 dni na złożenie reklamacji.
Zgłoszenie reklamacyjne, oprócz informacji wskazanych wcześniej, powinno zawierać również:
- Dokument potwierdzający wartość towaru (np. umowę kupna/sprzedaży, fakturę czy paragon fiskalny),
- Dorządzony protokół szkody (egzemplarz należący do odbiorcy),
- Pełnomocnictwo do prowadzenia procesu podpisane przez nadawcę przesyłki zgodnie z przepisami prawa przewozowego,
- Zdjęcia przesyłki, w szczególności pokazujące uszkodzenia,
- Informację o tym, czy reklamujący jest płatnikiem, czy ma możliwość odliczenia podatku VAT zgodnie z przepisami prawa podatkowego i czy nie dochodzi roszczenia z tytułu naprawienia szkody od innego podmiotu.
Reklamacja zagubionej przesyłki
W przypadku, gdy po 30 dniach od planowanej daty doręczenia przesyłka nie dotarła do odbiorcy, klient może zgłosić sytuację przewoźnikowi. Reklamacje składane wcześniej nie mogą być przyjęte przez kuriera.
Zgłoszenie reklamacyjne, oprócz standardowych informacji wskazanych wyżej, powinno zawierać również:
- Szczegółowy opis zawartości paczki oraz sposobu jej zapakowania,
- Dokument potwierdzający wartość towaru (np. umowę kupna/sprzedaży, fakturę czy paragon fiskalny),
- Pełnomocnictwo do prowadzenia procesu podpisane przez nadawcę przesyłki zgodnie z przepisami prawa przewozowego,
- Zdjęcia przesyłki zrobione przed jej nadaniem,
- Informację o tym, czy reklamujący jest płatnikiem, czy ma możliwość odliczenia podatku VAT zgodnie z przepisami prawa podatkowego i czy nie dochodzi roszczenia z tytułu naprawienia szkody od innego podmiotu.
Orlen Paczka w pigułce – przydatne artykuły
Orlen Paczka – zasady i korzyści Jak nadać Orlen Paczkę? Maksymalne wymiary i waga paczki – Orlen Paczka Orlen Paczka – śledzenie przesyłki Czego nie możesz przesyłać? – Orlen Paczka Procedura zgłaszania reklamacji szkodowej – Orlen Paczka Uszkodzona przesyłka Reklamacje Orlen Paczka w pigułce Kurier HellmannZałóż darmowe konto i bezpłatnie wyceń przesyłkę Orlen Paczka
Korzystaj z intuicyjnego formularza nadawania przesyłek.
Załóż bezpłatne kontoOrlen Paczka to usługa funkcjonująca na rynku od września 2021 roku, uruchomiona przez popularny koncern naftowy posiadający stacje paliw w całej Polsce, we współpracy z siecią kiosków RUCH. Ta usługa zastąpiła funkcjonującą uprzednio „Paczkę w RUCH-u”. W jej ramach klienci mogą korzystać już z ok. 10 tysięcy lokalizacji do nadawania i odbierania przesyłek funkcjonujących na terenie całego kraju: ok. 1,1 tys. stacji benzynowych, 700 kiosków RUCH-u, ok. 5 tys. punktów partnerskich oraz sieć automatów paczkowych składająca się z 4000 maszyn.
To oznacza, że w ciągu 2 lat funkcjonowania na rynku Orlen Paczka wypracowała aż dwudziestokrotne tempo wzrostu, tym samym stając się ważnym graczem na rynku usług kurierskich. Tę metodę dostawy znajdziesz również w praktycznie każdym większym sklepie internetowym – aż 98% przesyłek nadawanych przez nie jest dostarczanych w zaledwie 1 dzień. To możliwe m.in. dzięki silnie rozwijanej sieci centrów logistycznych w całej Polsce, która umożliwia sprawne doręczanie zamówień do klientów. Klient indywidualny z kolei ma 3 dni na odbiór przesyłki. O tej konieczności będzie mu przypominała komunikacja SMS-owa i e-mailowa.
Rozwijaj biznes z Orlen Paczka
Dwa lata wystarczyły, aby usługa ORLEN Paczka zyskała znaczącą popularność i stała się jedną z najczęściej wybieranych metod dostawy. Dla prawie co czwartego konsumenta kupującego w sieci dostępność tej usługi jest zachętą do dokonania zakupu. Jak wygląda rozwijanie biznesu z Orlen Paczka z perspektywy sklepu prowadzącego sprzedaż wysyłkową? W tym materiale poznasz odpowiedzi na częste pytania dotyczące współpracy z tym przewoźnikiem.
Szeroka sieć dystrybucyjna Orlen Paczka, obejmująca prawie 10 000 punktów nadania i odbioru, stanowi świetne wsparcie Twoich działań logistycznych. Przesyłkę nadaną przez Orlen Paczkę możesz odebrać w kiosku, automacie paczkowym lub na stacji paliw, co oznacza, że Twój klient będzie miał łatwy dostęp do tego zamówienia i będzie mógł odebrać paczkę przy okazji załatwiania swoich codziennych spraw lub zakupów.
Wygoda i komfort to niejedyne zalety Orlen Paczka. Przewoźnik oferuje konkurencyjne ceny, szybką i bezpieczną dostawę (98% przesyłek dociera w 1 dzień roboczy) oraz proste śledzenie przesyłki i łatwy proces składania reklamacji. Dzięki temu każda firma e-commerce może sprawnie rozwijać swój biznes przy wsparciu tego zaufanego partnera logistycznego.
Dopasuj ofertę kuriera Orlen Paczka
Chcesz otrzymać ofertę dopasowaną do Twojego biznesu? Wypełnij formularz. Oddzwonimy do 24h.
Dziękujemy! Formularz został wysłany
Oddzwonimy do 24h.